Nyt innovativt smørepålæg i innovativ emballage

Nyt innovativt smørepålæg i innovativ emballage

Choco Yoco er et nyt youghurtbaseret smørepålæg af chokolade- og hasselnøddecreme, der scorer højt på både lækkerheds- og sundhedsbarometeret. Den belgiske producent bag det nye brand har valgt Berry Superfos' SuperLock bøtte, som holder det cremede indhold friskt i lang tid og kan genbruges af forbrugerne

Choco Yoco, et nyt mærke på markedet, gør dette muligt ved at have Nutri-Score A. Det er den højeste score, man kan opnå i Nutri-Score systemet, der bruges i mange europæiske lande for at angive fødevarers ernæringsmæssige værdi.

Produktet er allerede tilgængelig i mere end 1.000 butikker, dog endnu ikke i Danmark. Den belgiske virksomhed bag mærket planlægger at ekspandere yderligere i hele Europa med sit nye nye smørepålæg,

Kvalitetslook og genbrug
Et innovativt produkt som Choco Yoco fortjener en innovativ emballageløsning. Derfor rettede Choco Yoco sin opmærksomhed mod Berry Superfos og valgte SuperLock®-bøtten.

Alex Helsen, administrerende direktør for Choco Yoco, siger:

-Jeg havde i lang tid et godt øje til SuperLock® emballageløsningen og overvejede faktisk ikke engang andre muligheder. Dens højkvalitetslook gør den til et perfekt match til vores Choco Yoco koncept. Derudover kan forbrugerne genbruge bøtten, for eksempel som en kage- eller frugtbeholder, efter at de har nydt Choco Yoco pålægget.

En af de andre gode egenskaber ved SuperLock®, der gør den ideel til Choco Yoco og andre fødevarer, er dens meget lave ilttransmissionshastigheder, som sikrer, at f.eks. smørepålæg holder sig friskt i lang tid på supermarkedernes hylder.

Indtil videre kommer de yoghurtbaserede Choco Yoco pålæg i to smagsvarianter: chokolade og hasselnød. De er blevet meget godt modtaget af både detailhandlere og forbrugere, der sætter pris på produkternes Nutri-Score A.

Et stærkt partnerskab fortsætter
Kombinationen af Choco Yoco pålæg og SuperLock® bøtten er et partnerskab, der er kommet for at blive:

-Vi er glade for at arbejde med Berry Superfos. De er en meget professionel samarbejdspartner, som har hjulpet os gennem hele udviklingsprocessen og givet vores produkt et personligt look. Takket være Berry Superfos’ størrelse har vi ydermere en emballagepartner, der er i stand til hjælpe os med vores langsigtede vækst på det europæiske marked, siger Alex Helsen.

-lipe

22/3 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende