Nyt innovativt smørepålæg i innovativ emballage

Nyt innovativt smørepålæg i innovativ emballage

Choco Yoco er et nyt youghurtbaseret smørepålæg af chokolade- og hasselnøddecreme, der scorer højt på både lækkerheds- og sundhedsbarometeret. Den belgiske producent bag det nye brand har valgt Berry Superfos' SuperLock bøtte, som holder det cremede indhold friskt i lang tid og kan genbruges af forbrugerne

Choco Yoco, et nyt mærke på markedet, gør dette muligt ved at have Nutri-Score A. Det er den højeste score, man kan opnå i Nutri-Score systemet, der bruges i mange europæiske lande for at angive fødevarers ernæringsmæssige værdi.

Produktet er allerede tilgængelig i mere end 1.000 butikker, dog endnu ikke i Danmark. Den belgiske virksomhed bag mærket planlægger at ekspandere yderligere i hele Europa med sit nye nye smørepålæg,

Kvalitetslook og genbrug
Et innovativt produkt som Choco Yoco fortjener en innovativ emballageløsning. Derfor rettede Choco Yoco sin opmærksomhed mod Berry Superfos og valgte SuperLock®-bøtten.

Alex Helsen, administrerende direktør for Choco Yoco, siger:

-Jeg havde i lang tid et godt øje til SuperLock® emballageløsningen og overvejede faktisk ikke engang andre muligheder. Dens højkvalitetslook gør den til et perfekt match til vores Choco Yoco koncept. Derudover kan forbrugerne genbruge bøtten, for eksempel som en kage- eller frugtbeholder, efter at de har nydt Choco Yoco pålægget.

En af de andre gode egenskaber ved SuperLock®, der gør den ideel til Choco Yoco og andre fødevarer, er dens meget lave ilttransmissionshastigheder, som sikrer, at f.eks. smørepålæg holder sig friskt i lang tid på supermarkedernes hylder.

Indtil videre kommer de yoghurtbaserede Choco Yoco pålæg i to smagsvarianter: chokolade og hasselnød. De er blevet meget godt modtaget af både detailhandlere og forbrugere, der sætter pris på produkternes Nutri-Score A.

Et stærkt partnerskab fortsætter
Kombinationen af Choco Yoco pålæg og SuperLock® bøtten er et partnerskab, der er kommet for at blive:

-Vi er glade for at arbejde med Berry Superfos. De er en meget professionel samarbejdspartner, som har hjulpet os gennem hele udviklingsprocessen og givet vores produkt et personligt look. Takket være Berry Superfos’ størrelse har vi ydermere en emballagepartner, der er i stand til hjælpe os med vores langsigtede vækst på det europæiske marked, siger Alex Helsen.

-lipe

22/3 2022
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025
  • Affaldsloop i fokus

    Affaldsloop i fokus

    emballage ›Materialeforbrug, affaldshåndtering og genanvendelse – LOOP skal gøre EuroSkills Herning 2025 så bæredygtig som muligt
  • Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    emballage ›Et nyt sorteringsanlæg med høj automatiseringsgrad og produktionskapacitet understøtter Stockholms miljøstrategi og muliggør effektiv genindvinding af genanvendelige materialer og organisk affald
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten