Ny strategi lanceret

Ny strategi lanceret

Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken

Efter en periode med stramt omkostningsfokus har nemlig nu lagt fundamentet til vækst.

Transformér er navnet på onlinesupermarkedets nye treårige strategi. Og med den i hånden sigter virksomheden mod en vækst på 45% i strategiperioden og en permanent positiv bundlinje.

Ambitionen er at gøre virksomheden i stand til at investere markant i lavere priser.

- Vi har fået endnu bedre styr på driften og nemlig står et stærkere sted end nogensinde. Nu handler det om at sætte fart på væksten og for alvor flytte kunder over til at handle dagligvarer online.

- Her skal blandt andet en betydelig investering i lavere varepriser og leveringsgebyrer gøre nemlig interessant for mange flere danskere, siger ceo Stefan Plenge.

Nemlig skriver i en omtale af sin nye indsats, at strategien er baseret på omfattende kunde- og forbrugeranalyser, der kortlagde danskernes behov i forbindelse med inspiration, indkøb, levering og tilberedning af mad.

Her hedder det videre, at det handler om at levere en indkøbsoplevelse, der er nem, relevant og til at betale – og samtidig tage ansvar for kvalitet og service i alle led.

En central del af strategien bliver derfor at gøre det lettere for kunderne at få styr på aftensmåltidet, der er en af de helt store udfordringer i hverdagen.

- Langt de fleste danskere stiller hver eneste dag sig selv det samme spørgsmål: Hvad skal vi have at spise i aften? Det spørgsmål skal vi gøre det meget lettere at svare på, og derfor kommer vi til at investere ind i at skabe et endnu mere inspirerende og prisfokuseret måltidsunivers.

- Hver uge kan man f.eks. finde opskrifter, der tager udgangspunkt i ugens tilbud, siger Stefan Plenge.

Online dagligvareaktøren i Danmark, ser også muligheder i at gentænke, hvordan dagligvarer handles.

Nye investeringer i automatisering, digital personalisering og logistik skal gøre forretningen i stand til at være blandt de billigste i markedet og styrke relationen til kunderne:

- Med en endnu mere personlig indkøbsoplevelse vil kunderne hver især kunne handle efter præcis deres ønsker. Når vi lykkes med det samtidig med endnu mere attraktive priser, er vi sikre på, at langt flere danskere vil ønske dagligvarer og måltider leveret til hoveddøren, forklarer Stefan Plenge.

-hawin

Fakta om strategien

  • Strategiperioden løber til og med juli 2028
  • Målet er at vækste omsætningen med 45% i perioden og opnå en permanent positiv bundlinje
  • Strategien bygger på omfattende kundeanalyser og vil resultere i markante investeringer i lavere priser, en ny og mere personaliseret kundeoplevelse og endnu mere ansvarlighed
  • Væksten skal drives af både nye kunder og øget loyalitet blandt eksisterende kunder
1/9 2025
  • Gin-kande hyldet i London

    Gin-kande hyldet i London

    emballage ›Det var ikke alene ideen, men emballagens mange anvendelsesmuligheder, der fik juryen til at uddele innovationsprisen til Hunter Luxery under den forgangne London Packaging Week
  • Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    emballage ›Svenske Blue Ocean Closures meddeler, at den nyeste generation af skruelåg af fiber nu kan matche - eller ligefrem være bedre end - plastik i materialeomkostninger - samtidig med, at de sænker energiforbruget
  • Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    emballage ›Danmark ligger fortsat i bunden af Europa, når det gælder madspild. Det viser de nyligt offentliggjorte tal fra Eurostat. Too Good To Go kalder tallene “et alvorligt wakeup call”
  • Lettere banankasser til barsk bølgegang

    Lettere banankasser til barsk bølgegang

    emballage ›Sammen med en bananeksportør fra Ecuador har Mondi udviklet en transportkasse af 40 procent genanvendt fiber, som vejer mindre men bevarer styrken under 33 dages containertransport
  • 'Oplysende' udpakning med Burgopak

    'Oplysende' udpakning med Burgopak

    emballage ›Med enheden 'HALO' præsenterer emballageproducenten en teknologi, der under udpakning belyser indholdet. Og kunderne opfordres til kreativt genbrug
  • Bedre greb om større volumener

    Bedre greb om større volumener

    emballage ›Smurfit Westrock har lanceret sin nye PPWR-venlige, 5 liters Bag-in-Box Powergrip til bl.a. rengøringsmidler, olier, og agrokemiske produkter
  • Pantforsøg med take-away emballage i København

    Pantforsøg med take-away emballage i København

    emballage ›I samarbejde med virksomheden New Loop vil Københavns Kommune i første omgang i indre by teste genbrugsordning af takeaway-kopper til varme drikke
  • Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    emballage ›Producenten Coveris og en række partnere har samarbejdet om at skabe et fuldstændig lukket kredsløb for kontaktfølsomt plastik i sundhedssektoren. Det er det første af sin art