Ny strategi lanceret

Ny strategi lanceret

Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken

Efter en periode med stramt omkostningsfokus har nemlig nu lagt fundamentet til vækst.

Transformér er navnet på onlinesupermarkedets nye treårige strategi. Og med den i hånden sigter virksomheden mod en vækst på 45% i strategiperioden og en permanent positiv bundlinje.

Ambitionen er at gøre virksomheden i stand til at investere markant i lavere priser.

- Vi har fået endnu bedre styr på driften og nemlig står et stærkere sted end nogensinde. Nu handler det om at sætte fart på væksten og for alvor flytte kunder over til at handle dagligvarer online.

- Her skal blandt andet en betydelig investering i lavere varepriser og leveringsgebyrer gøre nemlig interessant for mange flere danskere, siger ceo Stefan Plenge.

Nemlig skriver i en omtale af sin nye indsats, at strategien er baseret på omfattende kunde- og forbrugeranalyser, der kortlagde danskernes behov i forbindelse med inspiration, indkøb, levering og tilberedning af mad.

Her hedder det videre, at det handler om at levere en indkøbsoplevelse, der er nem, relevant og til at betale – og samtidig tage ansvar for kvalitet og service i alle led.

En central del af strategien bliver derfor at gøre det lettere for kunderne at få styr på aftensmåltidet, der er en af de helt store udfordringer i hverdagen.

- Langt de fleste danskere stiller hver eneste dag sig selv det samme spørgsmål: Hvad skal vi have at spise i aften? Det spørgsmål skal vi gøre det meget lettere at svare på, og derfor kommer vi til at investere ind i at skabe et endnu mere inspirerende og prisfokuseret måltidsunivers.

- Hver uge kan man f.eks. finde opskrifter, der tager udgangspunkt i ugens tilbud, siger Stefan Plenge.

Online dagligvareaktøren i Danmark, ser også muligheder i at gentænke, hvordan dagligvarer handles.

Nye investeringer i automatisering, digital personalisering og logistik skal gøre forretningen i stand til at være blandt de billigste i markedet og styrke relationen til kunderne:

- Med en endnu mere personlig indkøbsoplevelse vil kunderne hver især kunne handle efter præcis deres ønsker. Når vi lykkes med det samtidig med endnu mere attraktive priser, er vi sikre på, at langt flere danskere vil ønske dagligvarer og måltider leveret til hoveddøren, forklarer Stefan Plenge.

-hawin

Fakta om strategien

  • Strategiperioden løber til og med juli 2028
  • Målet er at vækste omsætningen med 45% i perioden og opnå en permanent positiv bundlinje
  • Strategien bygger på omfattende kundeanalyser og vil resultere i markante investeringer i lavere priser, en ny og mere personaliseret kundeoplevelse og endnu mere ansvarlighed
  • Væksten skal drives af både nye kunder og øget loyalitet blandt eksisterende kunder
1/9 2025
  • Lurpak, Lillebror og islandsk skyr på podiet

    Lurpak, Lillebror og islandsk skyr på podiet

    emballage ›Det blev to danske og et islandsk produkt, der løb med sejren i mejeridysten ved dette års International Food Contest (IFC) i MCH Messecenter Herning
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Billerud iværksætter stor spareplan

    Billerud iværksætter stor spareplan

    emballage ›Den svenske papir- og emballageproducent skal - som følge af et svækket, europæisk marked - skære 800 millioner svenske kroner i årsbugetterne. Det betyder bl.a. afsked med op til 650 medarbejdere
  • Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    emballage ›KHS Group lancerer ny PET-flaske til drikkevand uden brus. Flasken kombinerer kvalitetsdesign med minimalt materialeforbrug og er udviklet til kravene i travle produktionslinjer
  • Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    emballage ›Dana Lim har som den første samarbejdspartner været med til at gennemføre et relativt nyt uddannelsesforløb hos Henkel
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport