Ny Rippatape Halo skal udløse emballagerevolution i e-handlen

Ny Rippatape Halo skal udløse emballagerevolution i e-handlen

Essentra Tapes, som er en global leverandør af tapeløsninger, lancerer nu en papirbaserede rivetape, Rippatape® Halo under sin ECO-serie. Løsningen giver producenten store forventninger inden for emballageindustrien

Rippatape® Halo er rettet mod e-handelsmarkedet og har til formål at hjælpe både emballageproducenter og brandownere, med at møde forbrugernes miljøforventninger. Den helt nye løsning er den første papirtape af sin art i Essentra Tapes ECO-serien, og er eksternt certificeret som genanvendelig med papir, der opnår et A+-niveau via den italienske nationale genbrugsstandard: UNI 11743 og MC 501: 2017-kriterier.

-Med en rive-ydeevne, der kan sammenlignes med vores markedsledende Rippatape® 60, går Rippatape Halo ikke på kompromis med dens evne som let alternativ til plastik. Dette er virkelig imponerende foret produkt baseret på et enkeltlags, specialiseret bestrøget papir uden plastikfilm eller laminater, hedder det i beskrivelsen fra producenten.

Virksomhedens chef for marketing og udvikling, Ian Beresford udtaler:

-Lovgivning og forbrugerpassion driver i fællesskab industrien til at søge alternativer til ny plast. Introduktionen af Rippatape Halo til vores voksende ECO-sortiment beviser, at vi er forpligtet til at udvikle vores portefølge til at reagere på de voksende krav til bæredygtighed.

Beredford fortsætter:
-Takket være vores nye og unikke rivetape-teknologi tilbyder Rippatape® Halo nu en fiberbaseret, cirkulær, genanvendelig lukkeløsning der overflødiggør plastiktape til papir- og papemballager til forsendelser.

Den nye tape er resultatet af over fire års laboratorietests og store forventninger fra industrien.

-lipe

 

15/11 2022
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion