Ny On Demand levering forbedrer shopping-oplevelsen online

Ny On Demand levering forbedrer shopping-oplevelsen online

DHL Express har netop lanceret en ny global service, der gør det muligt for modtagere i hele verden at vælge mellem en række standardiserede leveringsmuligheder

De fleste har prøvet ikke at være hjemme, når et kurerfirma har været forbi med en pakke og derfor må bede om en ny udbringning. Det er besværligt for alle parter og smitter af på den samlede købsoplevelse ikke bare for danske, men alverdens forbrugere. Med DHL Express' nye tiltag er det endegyldigt slut.

- I DHL Express har vi set andelen af leverancer i forbindelse med e-handel vokse fra omkring 10% i 2013 til mere end 20% af den internationale volumen i 2016. Det, der har drevet trafikken, er en stærk efterspørgsel efter dyre varer på den globale markedsplads såvel som fremkomsten af iværksættere, der med nye netbutikker ser hele verden som deres marked og derfor kræver en verdensomspændende dør-til-dør levering. Det er som et svar på denne vækst, at vi har lanceret On Demand levering, siger John Pearson, der er CEO for DHL Express i Europa og Global Head of Commercial.

Aktivering af specifikke leveringsmuligheder

Med On Demand levering kan eksempelvis netbutikker vælge at aktivere specifikke leveringsmuligheder og dermed få DHL Express til proaktivt at kontakte modtagerne via e-mail eller SMS om status på leveringen af deres pakker. Modtagerne kan derefter vælge den leveringsform og det tidspunkt, der passer dem bedst.

On Demand levering websitet er en service, der særligt passer i forbindelse med international nethandel, hvor størstedelen af forsendelserne går til private husstande, for der lægger kunderne særlig meget vægt på at det skal være fleksibelt, nemt og bekvemt.

- Der er ikke bare tale om en ny brugerflade, men om en forbedring af vores verdensomspændende kurernetværk. Vi har skræddersyet vores last-mile leveringer for at vi bedre kan imødekomme modtagernes ønsker om præcis levering. Takket være On Demand levering kan vi yde den service, netbutikkerne gerne vil give deres kunder og samtidigt forbedrer vi vores egen effektivitet på det sidste stykke af pakkens rejse ud til den enkelte modtager, siger Charlie Dobbie, der er Executive Vice President for Network Operations, Aviation og IT i DHL Express.

Fordel for danske netbutikker

Den danske gren af DHL Express lancerede i foråret 2013 sin egen SMS-løsning, der netop havde til formål at koordinere leveringen af en pakke med den enkelte modtager. Og det er en løsning, som danskerne hurtigt tog til sig.

- Vi indså, at der var mange fordele for alle parter ved, at vi bedre kunne aftale leveringstidspunktet med modtageren og derfor var det forholdsvist nemt for os at lave vores egen løsning her i Danmark velvidende, at On Demand var på vej. Den nye internationale løsning er imidlertid en kæmpe fordel for de danske netbutikker og virksomheder, der har behov for at sende pakker på tværs af landegrænser og levere på den måde, der bedst passer deres kunder, siger administrerende direktør Atli Einarsson fra DHL Express i Danmark.

Modtagerne kan vælge mellem seks forskellige leveringsmuligheder fx ved at anmode om, at forsendelsen skal sendes til en anden adresse eller måske endda sættes på hold under en ferie. On Demand levering vil blive lanceret i 100 lande gennem 2016 og 2017, der tegner sig for størstedelen af den globale handel og vil være tilgængelig på mere end 45 sprog.

-hawin

7/3 2017
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne