Ny On Demand levering forbedrer shopping-oplevelsen online

Ny On Demand levering forbedrer shopping-oplevelsen online

DHL Express har netop lanceret en ny global service, der gør det muligt for modtagere i hele verden at vælge mellem en række standardiserede leveringsmuligheder

De fleste har prøvet ikke at være hjemme, når et kurerfirma har været forbi med en pakke og derfor må bede om en ny udbringning. Det er besværligt for alle parter og smitter af på den samlede købsoplevelse ikke bare for danske, men alverdens forbrugere. Med DHL Express' nye tiltag er det endegyldigt slut.

- I DHL Express har vi set andelen af leverancer i forbindelse med e-handel vokse fra omkring 10% i 2013 til mere end 20% af den internationale volumen i 2016. Det, der har drevet trafikken, er en stærk efterspørgsel efter dyre varer på den globale markedsplads såvel som fremkomsten af iværksættere, der med nye netbutikker ser hele verden som deres marked og derfor kræver en verdensomspændende dør-til-dør levering. Det er som et svar på denne vækst, at vi har lanceret On Demand levering, siger John Pearson, der er CEO for DHL Express i Europa og Global Head of Commercial.

Aktivering af specifikke leveringsmuligheder

Med On Demand levering kan eksempelvis netbutikker vælge at aktivere specifikke leveringsmuligheder og dermed få DHL Express til proaktivt at kontakte modtagerne via e-mail eller SMS om status på leveringen af deres pakker. Modtagerne kan derefter vælge den leveringsform og det tidspunkt, der passer dem bedst.

On Demand levering websitet er en service, der særligt passer i forbindelse med international nethandel, hvor størstedelen af forsendelserne går til private husstande, for der lægger kunderne særlig meget vægt på at det skal være fleksibelt, nemt og bekvemt.

- Der er ikke bare tale om en ny brugerflade, men om en forbedring af vores verdensomspændende kurernetværk. Vi har skræddersyet vores last-mile leveringer for at vi bedre kan imødekomme modtagernes ønsker om præcis levering. Takket være On Demand levering kan vi yde den service, netbutikkerne gerne vil give deres kunder og samtidigt forbedrer vi vores egen effektivitet på det sidste stykke af pakkens rejse ud til den enkelte modtager, siger Charlie Dobbie, der er Executive Vice President for Network Operations, Aviation og IT i DHL Express.

Fordel for danske netbutikker

Den danske gren af DHL Express lancerede i foråret 2013 sin egen SMS-løsning, der netop havde til formål at koordinere leveringen af en pakke med den enkelte modtager. Og det er en løsning, som danskerne hurtigt tog til sig.

- Vi indså, at der var mange fordele for alle parter ved, at vi bedre kunne aftale leveringstidspunktet med modtageren og derfor var det forholdsvist nemt for os at lave vores egen løsning her i Danmark velvidende, at On Demand var på vej. Den nye internationale løsning er imidlertid en kæmpe fordel for de danske netbutikker og virksomheder, der har behov for at sende pakker på tværs af landegrænser og levere på den måde, der bedst passer deres kunder, siger administrerende direktør Atli Einarsson fra DHL Express i Danmark.

Modtagerne kan vælge mellem seks forskellige leveringsmuligheder fx ved at anmode om, at forsendelsen skal sendes til en anden adresse eller måske endda sættes på hold under en ferie. On Demand levering vil blive lanceret i 100 lande gennem 2016 og 2017, der tegner sig for størstedelen af den globale handel og vil være tilgængelig på mere end 45 sprog.

-hawin

7/3 2017
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage