Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena

I starten af 2025 træder 35-årige Jonas Lilleskov Nielsen både ind i nye arbejdsomgivelser på Amager og ind i den øverste ledelse af Bellagroup som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena.

Her skal han stå i spidsen for det strategiske salgsarbejde, som spænder over et bredt portfolio lige fra langstrakte indsatser om at tiltrække store, internationale kongresser i samspil med bl.a. Wonderful Copenhagen til at sikre, at Bella Center står stærkt i forhold til både nationale og internationale virksomhedskunder, uanset om det handler om store kick-off events, inspirerende møder eller mindeværdige julefrokoster.

Samtidig skal han være med til at drive og udvikle Bellagroups egne eventformater, herunder CIFF – Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.

Om sin nye stilling siger Jonas Lilleskov Nielsen:

- Jeg ser frem til at tage del i Bellagroups spændende udviklingsrejse, hvor det handler om at løfte et allerede stærkt fundament til næste niveau.

- Min erfaring fra internationale såvel som nationale markeder gør mig rustet til at sikre, at vi både kan tiltrække de helt store kongresser, og samtidig skabe attraktive tilbud til virksomhedskunder i alle størrelser.

- Jeg glæder mig til at sætte mit præg på de mange muligheder, Bella kan tilbyde vores kunder, og ikke mindst til at blive en del af Danmarks vel nok mest erfarne team på området. Dem skal jeg lære en hel masse af.

CEO i Bellagroup, Christian Folden Lund, ser frem til samarbejdet med Jonas og udtaler:

- Med Jonas Lilleskov Nielsen om bord får vi en kommerciel direktør, der bringer både stor energi og dokumenteret forandringskraft til vores organisation.

- Jonas har en stærk kundeforankret tilgang, som er afgørende for, at endnu flere virksomheder får øjnene op for de unikke muligheder, Bella Center Copenhagen og Bella Arena tilbyder.

- Hans erfaring med at lede mange forskellige salgsteams gennem transformationer og vækst både internationalt og nationalt bliver en værdifuld styrke."

Ansættelsen af Jonas Lilleskov Nielsen markerer en vigtig milepæl for Bella Center og Bella Arena, der fortsætter med at positionere sig som et af Europas førende hubs for møder, events og kongresser.

I 2025 fejrer Bella Center Copenhagen 50-års jubilæum i hallerne i Ørestad.

Jonas Lilleskov Nielsen  tiltræder, efter tidligere kommerciel direktør, Kevin Helsinghof, fratrådte, i slutningen af oktober for at forfølge en ny karrieremulighed som Vice President - Head of Sales & Marketing hos skibrederiet Gotlandsbolaget.

-hawin

25/11 2024
  • VANA indgår aftaler med Resource Denmark og Verdis

    VANA indgår aftaler med Resource Denmark og Verdis

    emballage ›De to virksomhedes store sorteringsanlæg i henholdsvis Esbjerg og Aalborg skal være med til at gøre den danske genanvendelse af emballageaffald endnu mere cirkulær, og løfte det kommende producentansvar for emballage for kollektivordningens medlemmer
  • Danske SMV’er skal være frontløbere inden for cirkulær plastproduktion

    Danske SMV’er skal være frontløbere inden for cirkulær plastproduktion

    emballage ›Langt mere plastaffald skal genanvendes. Derfor skal et nyt projekt nu hjælpe danske virksomheder med at indføre cirkulære forretningsmodeller for plast baseret på viden fra Danmarks mest erfarne virksomheder
  • Tetra Paks konservesemballager certificeret Nemme at bruge

    Tetra Paks konservesemballager certificeret Nemme at bruge

    emballage ›Den svenske gigtforening har for første gang testet emballageproducentens papkartoner til konserves. Resultatet er en tommel-op for, om emballagerne er nemme at håndtere for mennesker med nedsat kraft i hænder og fingre
  • Nu kan udtjent industriplast lettere genanvendes

    Nu kan udtjent industriplast lettere genanvendes

    emballage ›Et treårigt samarbejde mellem en gruppe af Danmarks største industrivirksomheder har knækket flere koder til øget genanvendelse af industriens komplekse plastprodukter. Samtidig opfordrer virksomhederne til mere tværindustrielt samarbejde
  • Fiskeribranchen går med i Returordningen

    Fiskeribranchen går med i Returordningen

    emballage ›Indsamling af mellem 300 og 600 tons plastaffald fra fiskeredskaber om året. Det er det forventede, årlige resultat af Fiskeriretur, som er den femte kollektivordning under hovedorganisationen, Retur der også tæller ordninger for batterier, el, emballager og tekstiler. Det nye samarbejde er affødt af producentansvaret for fiskeredskaber.
  • Nemco tilbyder rådgivning om genanvendelige emballagematerialer

    Nemco tilbyder rådgivning om genanvendelige emballagematerialer

    emballage ›Det udvidede producentansvar træder i kraft 1. oktober, men allerede om tre måneder, den 31. maj, er der deadline for indberetning af virksomheders faktiske emballagemængder for 2024. Leverandøren af udstyr og emballageløsninger til fødevareindustrien er klar til at rådgive om grøn omstilling
  • Stok Group køber Scan Lux Flexible 

    Stok Group køber Scan Lux Flexible 

    emballage ›Stok Group har underskrevet en købsaftale om overtagelse af 100% af aktierne i Scan Lux Flexible, med base i Aarhus. Det er planen at alle aktiviteter overtages i slutningen af marts
  • De skal finde vinderen af Plastprisen 2025

    De skal finde vinderen af Plastprisen 2025

    emballage ›Den eksterne jury til Plastindustriens årlige prisuddeling er nu på plads. Den består i år af Anders Egede Daugaard, lektor, DTU Kemiteknik, Nigel Edmondson, direktør, MADE – Manufacturing Academy of Denmark, og Per Grunddal Jørgensen, CEO, Bogense Plast