Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena

I starten af 2025 træder 35-årige Jonas Lilleskov Nielsen både ind i nye arbejdsomgivelser på Amager og ind i den øverste ledelse af Bellagroup som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena.

Her skal han stå i spidsen for det strategiske salgsarbejde, som spænder over et bredt portfolio lige fra langstrakte indsatser om at tiltrække store, internationale kongresser i samspil med bl.a. Wonderful Copenhagen til at sikre, at Bella Center står stærkt i forhold til både nationale og internationale virksomhedskunder, uanset om det handler om store kick-off events, inspirerende møder eller mindeværdige julefrokoster.

Samtidig skal han være med til at drive og udvikle Bellagroups egne eventformater, herunder CIFF – Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.

Om sin nye stilling siger Jonas Lilleskov Nielsen:

- Jeg ser frem til at tage del i Bellagroups spændende udviklingsrejse, hvor det handler om at løfte et allerede stærkt fundament til næste niveau.

- Min erfaring fra internationale såvel som nationale markeder gør mig rustet til at sikre, at vi både kan tiltrække de helt store kongresser, og samtidig skabe attraktive tilbud til virksomhedskunder i alle størrelser.

- Jeg glæder mig til at sætte mit præg på de mange muligheder, Bella kan tilbyde vores kunder, og ikke mindst til at blive en del af Danmarks vel nok mest erfarne team på området. Dem skal jeg lære en hel masse af.

CEO i Bellagroup, Christian Folden Lund, ser frem til samarbejdet med Jonas og udtaler:

- Med Jonas Lilleskov Nielsen om bord får vi en kommerciel direktør, der bringer både stor energi og dokumenteret forandringskraft til vores organisation.

- Jonas har en stærk kundeforankret tilgang, som er afgørende for, at endnu flere virksomheder får øjnene op for de unikke muligheder, Bella Center Copenhagen og Bella Arena tilbyder.

- Hans erfaring med at lede mange forskellige salgsteams gennem transformationer og vækst både internationalt og nationalt bliver en værdifuld styrke."

Ansættelsen af Jonas Lilleskov Nielsen markerer en vigtig milepæl for Bella Center og Bella Arena, der fortsætter med at positionere sig som et af Europas førende hubs for møder, events og kongresser.

I 2025 fejrer Bella Center Copenhagen 50-års jubilæum i hallerne i Ørestad.

Jonas Lilleskov Nielsen  tiltræder, efter tidligere kommerciel direktør, Kevin Helsinghof, fratrådte, i slutningen af oktober for at forfølge en ny karrieremulighed som Vice President - Head of Sales & Marketing hos skibrederiet Gotlandsbolaget.

-hawin

25/11 2024
  • Rekord for genanvendelse for stålemballage

    Rekord for genanvendelse for stålemballage

    emballage ›Steel for Packaging Europe har bekræftet den højeste EU-genanvendelsesprocent for stålemballage nogensinde, hvilket bringer stålemballagesektoren endnu tættere på at lukke materialekredsløbet helt
  • Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    Arla Foods investerer stort i Linköping for at imødekomme skyr-boom

    emballage ›Andelsejede Arla Foods investerer 34,5 mio. euro i en ny produktionslinje til skyr på mejeriet i Linköping, Sverige. Investeringen er en del af kooperativets langsigtede strategi og skal imødekomme den stigende efterspørgsel på skyr
  • Produkt nr. 100 er på hylderne

    Produkt nr. 100 er på hylderne

    emballage ›Coop har udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker. Det bliver solgt under Thises mærke med Thises emballage
  • Nyt affaldsanlæg skal skubbe til den grønne omstilling

    Nyt affaldsanlæg skal skubbe til den grønne omstilling

    emballage ›Gemidan åbner nyt anlæg med strategisk placering i Midtjylland. Lokationen skal reducere CO2-udledning og styrke den grønne omstilling, og affaldseksperterne vil sætte nyt liv under debatten om affaldshåndtering
  • VDMA præsenterer: ''The Power of Plastics Forum''

    VDMA præsenterer: ''The Power of Plastics Forum''

    emballage ›Der er plastik på plakaten, når sammenslutningen af maskin- og udstyrsproducenter i Tyskland og Europa, VDMA, på sit eget udendørs område atter præsenterer et omfattende program på K-messen i Düsseldorf
  • Fiberbaseret belægning erstatter plast i varmeforsegling af emballager

    Fiberbaseret belægning erstatter plast i varmeforsegling af emballager

    emballage ›Virksomheden Ecohelix AB har udviklet det prisbelønnede Woodmer Seal af vedvarende træbiomasse som et et grønnere alternativ til traditionelle plastbelægninger som f.eks. polyethylen (PE) med emissionsreduktioner på op til 90 procent
  • Borealis tredobler kapaciteten til genanvendelige skumløsninger

    Borealis tredobler kapaciteten til genanvendelige skumløsninger

    emballage ›Den europæiske virksomhed investerer over 750 millioner d.kr. i tysk fabrik til en ny linje til produktion af polypropylen med høj smeltestyrke. Materialet bruges bl.a. til genanvendelige kopper og fødevareemballager
  • Smart Retur vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    Smart Retur vil skabe fælles nordisk retursystem for plastpaller

    emballage ›Emballagevirksomheden styrker sin position i Danmark og tager næste skridt med lancering i Finland. Udvidelsen skal fuldende den nordiske tilstedeværelse og bane vejen et samarbejde, der skal sikre effektiv og bæredygtig pallelogistik på tværs af landegrænserne