Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena

I starten af 2025 træder 35-årige Jonas Lilleskov Nielsen både ind i nye arbejdsomgivelser på Amager og ind i den øverste ledelse af Bellagroup som kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena.

Her skal han stå i spidsen for det strategiske salgsarbejde, som spænder over et bredt portfolio lige fra langstrakte indsatser om at tiltrække store, internationale kongresser i samspil med bl.a. Wonderful Copenhagen til at sikre, at Bella Center står stærkt i forhold til både nationale og internationale virksomhedskunder, uanset om det handler om store kick-off events, inspirerende møder eller mindeværdige julefrokoster.

Samtidig skal han være med til at drive og udvikle Bellagroups egne eventformater, herunder CIFF – Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Jonas kommer fra en stilling som Managing Director for foodtech-virksomheden Selecta i Danmark og Norge, ejet af kapitalfonden KKR, og har tidligere tilbragt næsten 13 år i Telmore, hvor han som direktør for salg og kundeservice stod i spidsen for markante, kundeorienterede transformationer.

Om sin nye stilling siger Jonas Lilleskov Nielsen:

- Jeg ser frem til at tage del i Bellagroups spændende udviklingsrejse, hvor det handler om at løfte et allerede stærkt fundament til næste niveau.

- Min erfaring fra internationale såvel som nationale markeder gør mig rustet til at sikre, at vi både kan tiltrække de helt store kongresser, og samtidig skabe attraktive tilbud til virksomhedskunder i alle størrelser.

- Jeg glæder mig til at sætte mit præg på de mange muligheder, Bella kan tilbyde vores kunder, og ikke mindst til at blive en del af Danmarks vel nok mest erfarne team på området. Dem skal jeg lære en hel masse af.

CEO i Bellagroup, Christian Folden Lund, ser frem til samarbejdet med Jonas og udtaler:

- Med Jonas Lilleskov Nielsen om bord får vi en kommerciel direktør, der bringer både stor energi og dokumenteret forandringskraft til vores organisation.

- Jonas har en stærk kundeforankret tilgang, som er afgørende for, at endnu flere virksomheder får øjnene op for de unikke muligheder, Bella Center Copenhagen og Bella Arena tilbyder.

- Hans erfaring med at lede mange forskellige salgsteams gennem transformationer og vækst både internationalt og nationalt bliver en værdifuld styrke."

Ansættelsen af Jonas Lilleskov Nielsen markerer en vigtig milepæl for Bella Center og Bella Arena, der fortsætter med at positionere sig som et af Europas førende hubs for møder, events og kongresser.

I 2025 fejrer Bella Center Copenhagen 50-års jubilæum i hallerne i Ørestad.

Jonas Lilleskov Nielsen  tiltræder, efter tidligere kommerciel direktør, Kevin Helsinghof, fratrådte, i slutningen af oktober for at forfølge en ny karrieremulighed som Vice President - Head of Sales & Marketing hos skibrederiet Gotlandsbolaget.

-hawin

25/11 2024
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje