Ny økologisk frugtdrik i unik indpakning

Ny økologisk frugtdrik i unik indpakning

Semper lancerer børnedrikken Dryckis, som er en læskende frugtdrik med mindre sukker, specielt tilpasset mindre børn. Dryckis er den første klempose på markedet for drikkevarer og med en splinterny, spildfri tud

Dryckis er en mild frugtdrik som kun indeholder naturlige sukkerarter fra råvarerne. Drikken er beriget med C-vitamin og jern, eftersom børn har et stort behov for jern, fordi de vokser så hurtigt, mens C-vitamin forbedrer optagelsen af jern, fortæller producenten Semper.
Og Dryckis er fremstillet på æblejuice og vand og findes i 3 smagsvarianter: Æble, Mango (med mangopuré) og Jordbær (med jordbærpuré)

61% af forældre til børn i alderen 1-3 år giver, ifølge en undersøgelse fra Ipsos NORM, frugtdrik til deres børn, oftest når de er på tur. 

-Mange forældre synes, at frugtdrikke indeholder for meget sukker, derfor har vi lyttet til dem og udviklet et bedre alternativ med økologiske drikkevarer med mindre sukker, siger Sofia Lindskog, Innovationschef hos Semper.

Semper tilbereder al børnemad uden tilsætningsstoffer og konserveringsmidler. Råvarerne er altid specielt udvalgte, så de opfylder de lave grænseværdier, der gælder for børnemad.

Emballagen er let at have med på tur, i bilen eller ved mere festlige lejligheder, når du vil give noget andet end vand til dit barn. Den spildfri tud får børnene til at sutte, så drikken kan komme ud af klemposen.

Dryckis anbefales fra 1 år.

-lipe

29/4 2020
  • Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer sin letteste vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025