Ny økologisk frugtdrik i unik indpakning

Ny økologisk frugtdrik i unik indpakning

Semper lancerer børnedrikken Dryckis, som er en læskende frugtdrik med mindre sukker, specielt tilpasset mindre børn. Dryckis er den første klempose på markedet for drikkevarer og med en splinterny, spildfri tud

Dryckis er en mild frugtdrik som kun indeholder naturlige sukkerarter fra råvarerne. Drikken er beriget med C-vitamin og jern, eftersom børn har et stort behov for jern, fordi de vokser så hurtigt, mens C-vitamin forbedrer optagelsen af jern, fortæller producenten Semper.
Og Dryckis er fremstillet på æblejuice og vand og findes i 3 smagsvarianter: Æble, Mango (med mangopuré) og Jordbær (med jordbærpuré)

61% af forældre til børn i alderen 1-3 år giver, ifølge en undersøgelse fra Ipsos NORM, frugtdrik til deres børn, oftest når de er på tur. 

-Mange forældre synes, at frugtdrikke indeholder for meget sukker, derfor har vi lyttet til dem og udviklet et bedre alternativ med økologiske drikkevarer med mindre sukker, siger Sofia Lindskog, Innovationschef hos Semper.

Semper tilbereder al børnemad uden tilsætningsstoffer og konserveringsmidler. Råvarerne er altid specielt udvalgte, så de opfylder de lave grænseværdier, der gælder for børnemad.

Emballagen er let at have med på tur, i bilen eller ved mere festlige lejligheder, når du vil give noget andet end vand til dit barn. Den spildfri tud får børnene til at sutte, så drikken kan komme ud af klemposen.

Dryckis anbefales fra 1 år.

-lipe

29/4 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje