Ny emballageserie fra Smurfit Kappa til onlinesalg af drikkevarer

Ny emballageserie fra Smurfit Kappa til onlinesalg af drikkevarer

Smurfit Kappa har lanceret et nyt sortiment af eBottle-emballageløsninger til det hurtigtvoksende online marked. Porteføljen indeholder en række bæredygtige løsninger til enkelte og flere sampakkede produkter, herunder Rollor-flaskepakken, BiPack og Pop-up-indsats

 Stigningen i e-handel på grund af Covid-19-pandemien ses i alle sektorer - også markedet for drikkevarer. Især er online-salget af alkoholholdige drikkevarer steget med 34% i Europa, hvilket har øget efterspørgslen på bæredygtig, holdbar og forbrugervenlig emballage, der beskytter produktet under forsendelse.

De største udfordringer for e-handel af drikkevarer er produktskader, bæredygtighed, forbrugeroplevelse og evnen til at sætte turbo på vækst ved hjælp af de rigtige pakkeprocesser.

Den globale emballagevirksomhed, Smurfit Kappa har fået foretaget en forbrugerundersøgelse der viser, at forbrugerne også stadigt presser mere på for at få højere standarder.

Undersøgelsen konkluderede bl.a. at:

Over to tredjedele (69%) af forbrugerne foretrækker papirbaseret emballage
Over halvdelen (59%) af forbrugerne ønsker, at kassen skal være let at åbne
En ud af 10 forbrugere vil genoverveje genbestilling i tilfælde af skade

Genanvendelige løsninger, der tilpasser sig produktet
I en kommentar siger Arco Berkenbosch, Vicepresident for Innovation and Development hos Smurfit Kappa Europe:

-Vores nye eBottle-produktsortiment tilbyder drikkevarevirksomheder en række ''fit-to-purpose'' og skræddersyede emballageløsninger, der løser de vigtigste udfordringer for deres e-handel. Det innovative sortiment kombineret med vores fokus på e-handelsprocesser, supply chain og forbrugeroplevelse har alle bidraget til øget salg og større effektivitet for vores kunder.

Lanceringen af denne nye produktportefølje er den seneste tilføjelse til sortimentet af Better Planet Packaging, designet til at være mere bæredygtig idet det er produceret af vedvarende og genanvendelige råmaterialer. Virksomheder i segmentet alkoholholdige drikkevarer har allerede gavn af produkterne.

Kapaciteten øget med 66 procent
InterDrinks er onlineforhandler af mere end 2.500 forskellige typer øl og ølprodukter. Her introducerede Smurfit Kappa  en fleksibel og unik emballageløsning, der kan rumme alle de forskellige størrelser, der sælges af InterDrinks, inklusiv en automatisk pakkeløsning der samler produkterne i emballagen efter behov.

Herwin Wichers, Market Development Director hos Smurfit Kappa siger:

-Det online europæiske marked for alkoholholdige drikkevarer er 5,6 milliarder euro værd, og vi vil hjælpe virksomheder med at udnytte den reelle vækst og mulighed i dette segment. Som et resultat af den implementerede emballage- og automatiseringsløsning hos InterDrinks har virksomheden øget sin pakke- og påfyldningskapacitet med 66%, hvilket gør det hurtigere at behandle flere ordrer.

-lipe

25/1 2021
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025
  • Affaldsloop i fokus

    Affaldsloop i fokus

    emballage ›Materialeforbrug, affaldshåndtering og genanvendelse – LOOP skal gøre EuroSkills Herning 2025 så bæredygtig som muligt
  • Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    emballage ›Et nyt sorteringsanlæg med høj automatiseringsgrad og produktionskapacitet understøtter Stockholms miljøstrategi og muliggør effektiv genindvinding af genanvendelige materialer og organisk affald
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske