Ny emballageserie fra Smurfit Kappa til onlinesalg af drikkevarer
Smurfit Kappa har lanceret et nyt sortiment af eBottle-emballageløsninger til det hurtigtvoksende online marked. Porteføljen indeholder en række bæredygtige løsninger til enkelte og flere sampakkede produkter, herunder Rollor-flaskepakken, BiPack og Pop-up-indsats
Stigningen i e-handel på grund af Covid-19-pandemien ses i alle sektorer - også markedet for drikkevarer. Især er online-salget af alkoholholdige drikkevarer steget med 34% i Europa, hvilket har øget efterspørgslen på bæredygtig, holdbar og forbrugervenlig emballage, der beskytter produktet under forsendelse.
De største udfordringer for e-handel af drikkevarer er produktskader, bæredygtighed, forbrugeroplevelse og evnen til at sætte turbo på vækst ved hjælp af de rigtige pakkeprocesser.
Den globale emballagevirksomhed, Smurfit Kappa har fået foretaget en forbrugerundersøgelse der viser, at forbrugerne også stadigt presser mere på for at få højere standarder.
Undersøgelsen konkluderede bl.a. at:
Over to tredjedele (69%) af forbrugerne foretrækker papirbaseret emballage
Over halvdelen (59%) af forbrugerne ønsker, at kassen skal være let at åbne
En ud af 10 forbrugere vil genoverveje genbestilling i tilfælde af skade
Genanvendelige løsninger, der tilpasser sig produktet
I en kommentar siger Arco Berkenbosch, Vicepresident for Innovation and Development hos Smurfit Kappa Europe:
-Vores nye eBottle-produktsortiment tilbyder drikkevarevirksomheder en række ''fit-to-purpose'' og skræddersyede emballageløsninger, der løser de vigtigste udfordringer for deres e-handel. Det innovative sortiment kombineret med vores fokus på e-handelsprocesser, supply chain og forbrugeroplevelse har alle bidraget til øget salg og større effektivitet for vores kunder.
Lanceringen af denne nye produktportefølje er den seneste tilføjelse til sortimentet af Better Planet Packaging, designet til at være mere bæredygtig idet det er produceret af vedvarende og genanvendelige råmaterialer. Virksomheder i segmentet alkoholholdige drikkevarer har allerede gavn af produkterne.
Kapaciteten øget med 66 procent
InterDrinks er onlineforhandler af mere end 2.500 forskellige typer øl og ølprodukter. Her introducerede Smurfit Kappa en fleksibel og unik emballageløsning, der kan rumme alle de forskellige størrelser, der sælges af InterDrinks, inklusiv en automatisk pakkeløsning der samler produkterne i emballagen efter behov.
Herwin Wichers, Market Development Director hos Smurfit Kappa siger:
-Det online europæiske marked for alkoholholdige drikkevarer er 5,6 milliarder euro værd, og vi vil hjælpe virksomheder med at udnytte den reelle vækst og mulighed i dette segment. Som et resultat af den implementerede emballage- og automatiseringsløsning hos InterDrinks har virksomheden øget sin pakke- og påfyldningskapacitet med 66%, hvilket gør det hurtigere at behandle flere ordrer.
-lipe