Ny emballageserie fra Smurfit Kappa til onlinesalg af drikkevarer

Ny emballageserie fra Smurfit Kappa til onlinesalg af drikkevarer

Smurfit Kappa har lanceret et nyt sortiment af eBottle-emballageløsninger til det hurtigtvoksende online marked. Porteføljen indeholder en række bæredygtige løsninger til enkelte og flere sampakkede produkter, herunder Rollor-flaskepakken, BiPack og Pop-up-indsats

 Stigningen i e-handel på grund af Covid-19-pandemien ses i alle sektorer - også markedet for drikkevarer. Især er online-salget af alkoholholdige drikkevarer steget med 34% i Europa, hvilket har øget efterspørgslen på bæredygtig, holdbar og forbrugervenlig emballage, der beskytter produktet under forsendelse.

De største udfordringer for e-handel af drikkevarer er produktskader, bæredygtighed, forbrugeroplevelse og evnen til at sætte turbo på vækst ved hjælp af de rigtige pakkeprocesser.

Den globale emballagevirksomhed, Smurfit Kappa har fået foretaget en forbrugerundersøgelse der viser, at forbrugerne også stadigt presser mere på for at få højere standarder.

Undersøgelsen konkluderede bl.a. at:

Over to tredjedele (69%) af forbrugerne foretrækker papirbaseret emballage
Over halvdelen (59%) af forbrugerne ønsker, at kassen skal være let at åbne
En ud af 10 forbrugere vil genoverveje genbestilling i tilfælde af skade

Genanvendelige løsninger, der tilpasser sig produktet
I en kommentar siger Arco Berkenbosch, Vicepresident for Innovation and Development hos Smurfit Kappa Europe:

-Vores nye eBottle-produktsortiment tilbyder drikkevarevirksomheder en række ''fit-to-purpose'' og skræddersyede emballageløsninger, der løser de vigtigste udfordringer for deres e-handel. Det innovative sortiment kombineret med vores fokus på e-handelsprocesser, supply chain og forbrugeroplevelse har alle bidraget til øget salg og større effektivitet for vores kunder.

Lanceringen af denne nye produktportefølje er den seneste tilføjelse til sortimentet af Better Planet Packaging, designet til at være mere bæredygtig idet det er produceret af vedvarende og genanvendelige råmaterialer. Virksomheder i segmentet alkoholholdige drikkevarer har allerede gavn af produkterne.

Kapaciteten øget med 66 procent
InterDrinks er onlineforhandler af mere end 2.500 forskellige typer øl og ølprodukter. Her introducerede Smurfit Kappa  en fleksibel og unik emballageløsning, der kan rumme alle de forskellige størrelser, der sælges af InterDrinks, inklusiv en automatisk pakkeløsning der samler produkterne i emballagen efter behov.

Herwin Wichers, Market Development Director hos Smurfit Kappa siger:

-Det online europæiske marked for alkoholholdige drikkevarer er 5,6 milliarder euro værd, og vi vil hjælpe virksomheder med at udnytte den reelle vækst og mulighed i dette segment. Som et resultat af den implementerede emballage- og automatiseringsløsning hos InterDrinks har virksomheden øget sin pakke- og påfyldningskapacitet med 66%, hvilket gør det hurtigere at behandle flere ordrer.

-lipe

25/1 2021
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne
  • Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    emballage ›MediKraft SealBase er navnet på emballageproducentens nye produkt, der er et alternativ til latexbaserede produkter og designet til at imødekomme de voksende krav til industrien
  • Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    emballage ›Hanne Normann Andersen er ansat som Key Account Manager hos leverandøren af udstyr og emballageløsninger til den nordiske fødevareindustri
  • STOK Emballage overtager BEWI Food

    STOK Emballage overtager BEWI Food

    emballage ›STOK har indgået bindende aftale om at udskille BEWIs handelsaktiviteter inden for emballage for at skabe en samlet, førende nordeuropæisk virksomhed inden for emballageløsninger