Ny emballageserie fra Smurfit Kappa til onlinesalg af drikkevarer

Ny emballageserie fra Smurfit Kappa til onlinesalg af drikkevarer

Smurfit Kappa har lanceret et nyt sortiment af eBottle-emballageløsninger til det hurtigtvoksende online marked. Porteføljen indeholder en række bæredygtige løsninger til enkelte og flere sampakkede produkter, herunder Rollor-flaskepakken, BiPack og Pop-up-indsats

 Stigningen i e-handel på grund af Covid-19-pandemien ses i alle sektorer - også markedet for drikkevarer. Især er online-salget af alkoholholdige drikkevarer steget med 34% i Europa, hvilket har øget efterspørgslen på bæredygtig, holdbar og forbrugervenlig emballage, der beskytter produktet under forsendelse.

De største udfordringer for e-handel af drikkevarer er produktskader, bæredygtighed, forbrugeroplevelse og evnen til at sætte turbo på vækst ved hjælp af de rigtige pakkeprocesser.

Den globale emballagevirksomhed, Smurfit Kappa har fået foretaget en forbrugerundersøgelse der viser, at forbrugerne også stadigt presser mere på for at få højere standarder.

Undersøgelsen konkluderede bl.a. at:

Over to tredjedele (69%) af forbrugerne foretrækker papirbaseret emballage
Over halvdelen (59%) af forbrugerne ønsker, at kassen skal være let at åbne
En ud af 10 forbrugere vil genoverveje genbestilling i tilfælde af skade

Genanvendelige løsninger, der tilpasser sig produktet
I en kommentar siger Arco Berkenbosch, Vicepresident for Innovation and Development hos Smurfit Kappa Europe:

-Vores nye eBottle-produktsortiment tilbyder drikkevarevirksomheder en række ''fit-to-purpose'' og skræddersyede emballageløsninger, der løser de vigtigste udfordringer for deres e-handel. Det innovative sortiment kombineret med vores fokus på e-handelsprocesser, supply chain og forbrugeroplevelse har alle bidraget til øget salg og større effektivitet for vores kunder.

Lanceringen af denne nye produktportefølje er den seneste tilføjelse til sortimentet af Better Planet Packaging, designet til at være mere bæredygtig idet det er produceret af vedvarende og genanvendelige råmaterialer. Virksomheder i segmentet alkoholholdige drikkevarer har allerede gavn af produkterne.

Kapaciteten øget med 66 procent
InterDrinks er onlineforhandler af mere end 2.500 forskellige typer øl og ølprodukter. Her introducerede Smurfit Kappa  en fleksibel og unik emballageløsning, der kan rumme alle de forskellige størrelser, der sælges af InterDrinks, inklusiv en automatisk pakkeløsning der samler produkterne i emballagen efter behov.

Herwin Wichers, Market Development Director hos Smurfit Kappa siger:

-Det online europæiske marked for alkoholholdige drikkevarer er 5,6 milliarder euro værd, og vi vil hjælpe virksomheder med at udnytte den reelle vækst og mulighed i dette segment. Som et resultat af den implementerede emballage- og automatiseringsløsning hos InterDrinks har virksomheden øget sin pakke- og påfyldningskapacitet med 66%, hvilket gør det hurtigere at behandle flere ordrer.

-lipe

25/1 2021
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K-2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud