Ny emballage sparer både tid og plads for Jaguar Land Rover
DS Smiths Bumper Shipper har sørget for at Jaguar Land Rovers kan transportere over dobbelt så mange kofangere på hver forsendelse
Jaguar Land Rover havde brug for et nyt emballagedesign til transport af både individuelle kofangere og hele partier til forskellige dele af verden, og det blev DS Smith som stod for udviklingen.
Resultatet blev 'Bumper Shipper', og fordelene er mange:
Hvert køretøj kan nu transportere 90 kofangere ad gangen mod tidligere 40. Det er en stigning på 125 procent.
Hver monteringspakke kan rumme 38 procent flere kofangere, og opbevaringseffektiviteten er næsten fordoblet.
Samtidigt er monteringstiden reduceret gevaldigt og ergonomien for de detailhandlere, som skal pakke kofangerne nu, langt nemmere og hurtigere.
Hovedkravene fra DS Smith og Jaguar til det nye design var da også klar: emballagen skulle kunne maksimeres, og pakken være let at samle.
Ønsket var at få en multikasse, med plads til syv individuelle kofangere, som skulle kunne stables med helt op til 12 oven på hinanden.
DS Smith løste opgaven ved at fremstille en stor monteringskasse, som kan rumme alle de enkelte dele.
Emballagen til de mindre dele er fremstillet i ét enkelt stykke pap der følger konturerne og dermed beskytter sårbare dele af varen.
Det betyder, at de enkelte pakker kan placeres tæt sammen, og pappet er udstyret med fliger til at låse delene fast uden brug af tape eller hæftninger.
For at sikre, at produktet er helt på plads, er alle synlige dele af kofangeren beskyttet med bobleplast, og bærehåndtag er ergonomisk placeret, så pakken skal være let at håndtere.
I den store monteringsmasse er træknopper og kileposesr med til at beskytte varerne og hele.
Beskyttende materialer, træ knopper til kile poser og placeret inde i ydre emballage, som flade sammen.
Hele emballageløsningen består af en palle med en ekstern pop-up boks, som er forstærket med træ i hjørnerne og nem og hurtig at samle.
- lipe