Ny emballage letter håndværket

Ny emballage letter håndværket

Det blå NKT Fasteners sortiment har fået et stort facelift. Resultatet er et nyt emballagesystem i en robust FSC-paptype, der takket være enkle farvekoder og et intuitivt, multifunktionelt æskedesign gør det nemmere at finde de helt rette skruer til opgaven og opbevare dem sikkert uanset vind og vejr

En skrue er ikke bare en skrue: Sådan har mantraet lydt for den velkendte blå håndværker-favorit NKT Fasteners i over 120 år. Men det samme kan nu også i høj grad siges om de æsker, som skruerne pakkes i, for NKT Fasteners lancerer et helt nyudviklet emballagesystem, der dog trods masser af opgraderinger stadig kendetegnes ved en markant blå farve.

Mindsker byggeprocessens miljøaftryk
Den nye emballage fra NKT Fasteners er baseret på flere års test og tæt løbende dialog med håndværkerne om de behov, der kendetegner arbejdsdagen både på byggepladsen, bag rattet og i byggecenteret. Produktchef Anders Nissen fra ITW Construction Products, der står bag NKT Fasteners, forklarer, at man til at starte med identificerede over ti kritiske punkter, som emballagen skulle afhjælpe, på baggrund af dialogen med brugerne:

- Det vigtigste hensyn har været at sikre, at håndværkerne får en emballage, der virkelig er gennemtænkt i forhold til de udfordringer, som de står med i hverdagen. Den skal kunne holde til det hårde liv i udendørs miljøer og til at blive åbnet og lukket gentagne gange, ligesom den skal være nem og enkel at bruge.

- Samtidig skal emballagen være nem at komme af igen med på en miljømæssigt forsvarlig måde og være fremstillet bæredygtigt, så man mindsker byggeprocessens miljømæssige aftryk. Her havde vi fra starten et klart ønske om at skabe en løsning, der uden bøvl kan genanvendes og ikke blot bortskaffes via en tur på forbrændingsanlægget, fortsætter han.

Produktchef Anders Nissen (t.v.) og salgschef Normann G. Karlsen (t.h.) fra ITW Construction Products, der står bag NKT Fasteners. 

Nyt design gør arbejdsdagen nemmere
Det nye emballagesystem er fremstillet i en FSC-certificeret paptype, der især udmærker sig ved stor holdbarhed og robusthed. Æskerne bevarer derfor styrken, selv når de er våde. Og når de tørrer igen, genvindes både form og fuld funktionsdygtighed. Dermed er der ingen risiko for at tabe hundredvis af skruer i mudder eller ned mellem brædder på grund af en skrueæske, der ikke kan holde til vind og vejr på byggepladsen.

Samtidig forsynes æskerne nu med enklere farvekoder og simplere, mere læsbar information, som gør det nemt at vælge den rette skrue til den aktuelle opgave. De nye æsker er samtidig forsynet med en større skuffeåbning, der længe har været et ønske ude i markedet. Den gør nemlig, at håndværkerne har helt fri adgang til skruerne, selv om de fx står på en reol bag i varebilen eller i en containerløsning på byggepladsen.

Optimering af info på etiketterne
- Æskerne er ligeså meget værktøjer som de skudpistoler, håndværkerne anvender, og derfor har vi lagt en masse tid og energi i at udvikle dem, så de matcher de behov, der er på byggepladsen anno 2020. Og det er ikke kun håndværkerne, vi har haft dialog med, for også forhandlerne havde en række ønsker i forhold til opbygningen af varespejl samt effektiv indretning og logistik ude i deres forretninger, forklarer Normann G. Karlsen, der er salgschef hos ITW Construction Products.

Han nævner som eksempel, at da ITW Construction Products testede det nye æskedesign i field test, blev det hurtigt klart, at den absolut vigtigste information på etiketten er skruens dimensioner, fx 5,0 x 50, samt dens udformning.

- Det er de oplysninger, som langt de fleste bruger til at identificere det produkt, de leder efter. Derfor er netop dimensionen det største individuelle tekstelement, ligesom vi har tilføjet nøjagtige 1:1 illustrationer, så det bliver nemt at se, hvordan produktet ser ud, siger Normann G. Karlsen, og tilføjer, at  ITW Construction Products hen over efteråret afholder en række træningsdage på virksomhedens nordiske hovedsæde i Middelfart, så forhandlerne bliver optimalt klædt på til det nye emballagesystem fra NKT Fasteners.

-lipe

13/11 2019
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert