Ny Edeka luksusserie i iøjnefaldende emballageløsning

Ny Edeka luksusserie i iøjnefaldende emballageløsning

I et par år har det tyske firma MEGA Fleisch haft glæde af fordelene ved SchurStar Konceptet. Ved et skift fra tids- og personalekrævende manuel pakning til fuldautomatisk pakning kunne firmaet simplificere pakkeprocessen, og endda med reduktion af bemandingen optimere pakkekapaciteten og oveni opnå logistiske fordele

Siden samarbejdet blev indledt, pakker Mega Fleisch en serie færdigretter til cateringsektoren i ståposer med hot-fill, pasteurisering og påsætning af en label – alt med kun to operatører ved pakkemaskinen.

Kokkene i Mega Fleisch Convenience og Gastronomikøkkenet har især fokus på at udvikle eksklusive specialiteter. Og gennem nogen tid har de arbejdet med en ny produktserie til detailhandelen, så forbrugerne også kan nyde de gastronomiske produkter fra Mega Fleisch hjemme.

Iøjnefaldende emballageløsning

Den nye steak sauce og steak bouillon markedsføres i Edeka Germany under firmaets private label 'Unsere Hausmarke', og Edeka har overført den specielle opmærksomhed, man har givet udviklingen af produkterne, til emballagedesignet.

Produkterne markedsføres i iøjnefaldende og eksklusivt dekorerede ståposer, som skaber opmærksomhed på supermarkedshylden: Schur Star Jar poser med design som et eksklusivt henkogningsglas.

Mega Fleisch har som Tysklands største slagterkooperativ gennem mere end 80 år leveret et omfattende sortiment af færdigretter til slagtere, catering og gastronomi. Hertil kommer et sortiment af flere end 50.000 nonfood artikler til fødevareindustrien.

Fuld udnyttelse af konceptets fordele

Schur Star konceptets fleksibilitet og effektivitet overbeviste Mega Fleisch om at drage fuld nytte af alle muligheder og derfor overføre emballeringen af yderligere produkter til maskinen.

- Vi ønskede at præsentere vores nye og omhyggeligt tilberedte produktserie på en iøjnefaldende måde og med en helt speciel emballage og design at kommunikere den høje kvalitet. Selvfølgelig var det en målsætning, at produkterne skulle skille sig ud på supermarkedets hylder.

- Schur Star posesortimentet tilbyder mange attraktive muligheder, men vi besluttede os for Schur Star Jar. Det er en iøjnefaldende posekonstruktion, som giver produktet den opmærksomhed, det fortjener – og designet kommunikerer præcis hvad vi ønskede - et produkt tilberedt med største omhu, siger Helmut Schulz, Chefkok og Driftschef hos Mega Fleisch.

- Produkterne har gjort det rigtig godt i detailhandelen – og vi arbejder på flere varianter til serien.

Klar til voksende efterspørgsel og nye produkter

Til et omfattende produktprogram er Schur Star Konceptet et velegnet valg. Pakkemaskinen er udviklet til nemt skift mellem manuel, halv- og fuldautomatisk fyldning.

Det betyder, at Mega Fleisch kan pakke praktisk taget ethvert produkt – det være sig flydende produkter som supper og saucer, kombinationsretter med flere elementer, eller produkter som er vanskelige at håndtere.

Andre muligheder er integration af procesudstyr til modificeret atmosfære eller gas flush. Disse muligheder og mange flere gør, at Mega Fleisch kan flytte pakningen af flere produkter i sit store sortiment til Schur Star Pakkemaskinen.

-hawin

 
25/1 2021
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K-2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud