Ny Edeka luksusserie i iøjnefaldende emballageløsning

Ny Edeka luksusserie i iøjnefaldende emballageløsning

I et par år har det tyske firma MEGA Fleisch haft glæde af fordelene ved SchurStar Konceptet. Ved et skift fra tids- og personalekrævende manuel pakning til fuldautomatisk pakning kunne firmaet simplificere pakkeprocessen, og endda med reduktion af bemandingen optimere pakkekapaciteten og oveni opnå logistiske fordele

Siden samarbejdet blev indledt, pakker Mega Fleisch en serie færdigretter til cateringsektoren i ståposer med hot-fill, pasteurisering og påsætning af en label – alt med kun to operatører ved pakkemaskinen.

Kokkene i Mega Fleisch Convenience og Gastronomikøkkenet har især fokus på at udvikle eksklusive specialiteter. Og gennem nogen tid har de arbejdet med en ny produktserie til detailhandelen, så forbrugerne også kan nyde de gastronomiske produkter fra Mega Fleisch hjemme.

Iøjnefaldende emballageløsning

Den nye steak sauce og steak bouillon markedsføres i Edeka Germany under firmaets private label 'Unsere Hausmarke', og Edeka har overført den specielle opmærksomhed, man har givet udviklingen af produkterne, til emballagedesignet.

Produkterne markedsføres i iøjnefaldende og eksklusivt dekorerede ståposer, som skaber opmærksomhed på supermarkedshylden: Schur Star Jar poser med design som et eksklusivt henkogningsglas.

Mega Fleisch har som Tysklands største slagterkooperativ gennem mere end 80 år leveret et omfattende sortiment af færdigretter til slagtere, catering og gastronomi. Hertil kommer et sortiment af flere end 50.000 nonfood artikler til fødevareindustrien.

Fuld udnyttelse af konceptets fordele

Schur Star konceptets fleksibilitet og effektivitet overbeviste Mega Fleisch om at drage fuld nytte af alle muligheder og derfor overføre emballeringen af yderligere produkter til maskinen.

- Vi ønskede at præsentere vores nye og omhyggeligt tilberedte produktserie på en iøjnefaldende måde og med en helt speciel emballage og design at kommunikere den høje kvalitet. Selvfølgelig var det en målsætning, at produkterne skulle skille sig ud på supermarkedets hylder.

- Schur Star posesortimentet tilbyder mange attraktive muligheder, men vi besluttede os for Schur Star Jar. Det er en iøjnefaldende posekonstruktion, som giver produktet den opmærksomhed, det fortjener – og designet kommunikerer præcis hvad vi ønskede - et produkt tilberedt med største omhu, siger Helmut Schulz, Chefkok og Driftschef hos Mega Fleisch.

- Produkterne har gjort det rigtig godt i detailhandelen – og vi arbejder på flere varianter til serien.

Klar til voksende efterspørgsel og nye produkter

Til et omfattende produktprogram er Schur Star Konceptet et velegnet valg. Pakkemaskinen er udviklet til nemt skift mellem manuel, halv- og fuldautomatisk fyldning.

Det betyder, at Mega Fleisch kan pakke praktisk taget ethvert produkt – det være sig flydende produkter som supper og saucer, kombinationsretter med flere elementer, eller produkter som er vanskelige at håndtere.

Andre muligheder er integration af procesudstyr til modificeret atmosfære eller gas flush. Disse muligheder og mange flere gør, at Mega Fleisch kan flytte pakningen af flere produkter i sit store sortiment til Schur Star Pakkemaskinen.

-hawin

 
25/1 2021
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje