Ny dato til FoodexpoFoto: MCH/Tony Brøchner

Ny dato til Foodexpo

På baggrund af den skærpede covid-19-situation udskydes MCH’s store fagmesse Foodexpo, der oprindeligt var fastlagt til 22.-24. marts 2020, til efteråret og gennemføres i stedet 13.-15. september 2020

Foodexpo arrangeres af MCH i samarbejde med de 13 førende brancheforeninger og -organisationer, der repræsenterer såvel messens udstillere som besøgende, og udsættelsen sker med enstemmig opbakning fra samtlige samarbejdspartnere.
 
Branchens opbakning er altafgørende for Foodexpo, og derfor værdsætter tovholderteamet bag messen, Team Foodespo som arrangerer den i samarbejde med MCH og flere andre samarbejdspartnere, både den gode og tætte dialog om at udskyde messen og den fælles arbejdsindsats for at nå frem til en ny dato.
 
Team Foodexpo retter da også en stor tak til alle samarbejdspartnere og til de øvrige arrangører, der velvilligt har bidraget til at få efterårets kalender til at gå op, så udsættelsen til september har kunnet ske.
 
550 udstillere var tilmeldt messen i marts, der desuden bød på et rekordstort aktivitetsprogram, som teamet sammen med medarrangørerne arbejder intenst på at videreføre til efteråret. Det er indtil videre lykkes at fastholde flere af messens store fagkonkurrencer, heriblandt Årets Kok og Årets Tjener.
 
Foodexpo er Nordens største fødevaremesse og afholdes hver andet år i MCH Messecenter Herning. Ved seneste messe i 2018 samledes flere end 25.000 fagfolk fra såvel ind- som udland i Herning.
 
Fagmessen arrangeres i samarbejde med HORESTA, MLDK - Mærkevareleverandørerne, DF - Danmarks Fiskehandler, Fødevareklubben, Kost & Ernæringsforbundet, LBI - Leverandørforeningen for Bagerimaskiner og inventar, BKD - Bager- og Konditormestre i Danmark, De Samvirkende Købmænd, DSM - Danske Slagtermestre, Nærbutikkernes Landsforening, BFS - Foreningen for Storkøkken, BKC - Branchen for Kaffe- og Convenienceløsninger samt Foreningen Kantine & Køkken.
-hawin

 


 
23/3 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje