Ny dato til Foodexpo
Foto: MCH/Tony Brøchner

Ny dato til Foodexpo

På baggrund af den skærpede covid-19-situation udskydes MCH’s store fagmesse Foodexpo, der oprindeligt var fastlagt til 22.-24. marts 2020, til efteråret og gennemføres i stedet 13.-15. september 2020

Foodexpo arrangeres af MCH i samarbejde med de 13 førende brancheforeninger og -organisationer, der repræsenterer såvel messens udstillere som besøgende, og udsættelsen sker med enstemmig opbakning fra samtlige samarbejdspartnere.
 
Branchens opbakning er altafgørende for Foodexpo, og derfor værdsætter tovholderteamet bag messen, Team Foodespo som arrangerer den i samarbejde med MCH og flere andre samarbejdspartnere, både den gode og tætte dialog om at udskyde messen og den fælles arbejdsindsats for at nå frem til en ny dato.
 
Team Foodexpo retter da også en stor tak til alle samarbejdspartnere og til de øvrige arrangører, der velvilligt har bidraget til at få efterårets kalender til at gå op, så udsættelsen til september har kunnet ske.
 
550 udstillere var tilmeldt messen i marts, der desuden bød på et rekordstort aktivitetsprogram, som teamet sammen med medarrangørerne arbejder intenst på at videreføre til efteråret. Det er indtil videre lykkes at fastholde flere af messens store fagkonkurrencer, heriblandt Årets Kok og Årets Tjener.
 
Foodexpo er Nordens største fødevaremesse og afholdes hver andet år i MCH Messecenter Herning. Ved seneste messe i 2018 samledes flere end 25.000 fagfolk fra såvel ind- som udland i Herning.
 
Fagmessen arrangeres i samarbejde med HORESTA, MLDK - Mærkevareleverandørerne, DF - Danmarks Fiskehandler, Fødevareklubben, Kost & Ernæringsforbundet, LBI - Leverandørforeningen for Bagerimaskiner og inventar, BKD - Bager- og Konditormestre i Danmark, De Samvirkende Købmænd, DSM - Danske Slagtermestre, Nærbutikkernes Landsforening, BFS - Foreningen for Storkøkken, BKC - Branchen for Kaffe- og Convenienceløsninger samt Foreningen Kantine & Køkken.
-hawin

 


 
23/3 2020
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert