Ny CPO hos Gordon

Ny CPO hos Gordon

HR-profilen Lina Andersson er blevet udnævnt til Chief People Officer for last mile-virksomheden Gordon

Gordon Delivery er ekspert i koordinerede leveringsstrømme af nedkølet mad og medicin.

Virksomheden har to forretningsområder, og benytter en moderne logistikplatform med AI-baseret trafikstyring, servicemindede chauffører og lynhurtig kundesupport. 

På den måde leverer Gordon en ubrudt B2B- og B2C-kølekæde til det nordiske marked. 

Ifølge virksomhedenn når man ud til 99 % af alle danskere med temperaturkontrollerede hjemmeleveringer af mad og medicin købt online.

Lina Andersson har tidligere haft flere ledende stillinger hos bl.a. ICA og Instabox og kommer senest fra Instabee, hvor hun har været Head of People & Culture Operations.

I sin nye rolle skal hun lede Gordons HR-team og drive virksomhedens People Strategy.

- Vi er meget glade for at have Lina med på vores hold. Hendes erfaring og ekspertise inden for organisationsudvikling og HR-drevne forandringsrejser vil være meget værdifuld, når vi fortsætter med at vokse og skalere vores forretning, siger Ali Ghoce, CEO hos Gordon.

I 2024 vil kultur og ledelse være tilbagevendende temaer for Gordon, og Lina ser frem til en stærk start.

- Jeg tror meget på både Gordons forretningsmodel og kundetilbud, men det, der tiltrak mig mest, var folkene bag.

- Virksomheden er også i en meget spændende fase med stort potentiale for at udvikle sig sammen med både eksisterende og nye kunder.

- Det er en rejse, jeg føler mig meget motiveret til at være en del af, siger Lina Andersson. 

-hawin

8/1 2024
  • Gin-kande hyldet i London

    Gin-kande hyldet i London

    emballage ›Det var ikke alene ideen, men emballagens mange anvendelsesmuligheder, der fik juryen til at uddele innovationsprisen til Hunter Luxery under den forgangne London Packaging Week
  • Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    emballage ›Svenske Blue Ocean Closures meddeler, at den nyeste generation af skruelåg af fiber nu kan matche - eller ligefrem være bedre end - plastik i materialeomkostninger - samtidig med, at de sænker energiforbruget
  • Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    emballage ›Danmark ligger fortsat i bunden af Europa, når det gælder madspild. Det viser de nyligt offentliggjorte tal fra Eurostat. Too Good To Go kalder tallene “et alvorligt wakeup call”
  • Lettere banankasser til barsk bølgegang

    Lettere banankasser til barsk bølgegang

    emballage ›Sammen med en bananeksportør fra Ecuador har Mondi udviklet en transportkasse af 40 procent genanvendt fiber, som vejer mindre men bevarer styrken under 33 dages containertransport
  • 'Oplysende' udpakning med Burgopak

    'Oplysende' udpakning med Burgopak

    emballage ›Med enheden 'HALO' præsenterer emballageproducenten en teknologi, der under udpakning belyser indholdet. Og kunderne opfordres til kreativt genbrug
  • Bedre greb om større volumener

    Bedre greb om større volumener

    emballage ›Smurfit Westrock har lanceret sin nye PPWR-venlige, 5 liters Bag-in-Box Powergrip til bl.a. rengøringsmidler, olier, og agrokemiske produkter
  • Pantforsøg med take-away emballage i København

    Pantforsøg med take-away emballage i København

    emballage ›I samarbejde med virksomheden New Loop vil Københavns Kommune i første omgang i indre by teste genbrugsordning af takeaway-kopper til varme drikke
  • Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    emballage ›Producenten Coveris og en række partnere har samarbejdet om at skabe et fuldstændig lukket kredsløb for kontaktfølsomt plastik i sundhedssektoren. Det er det første af sin art