Ny chef for Arla Sverige

Ny chef for Arla Sverige

Patrik Hansson bliver ny chef for Arlas svenske forretning fra den 1. november.

Patrik Hansson kommer fra en stilling som ansvarlig for Arlas forretning i Sydøstasien. Han overtager chefstolen fra Henri de Sauvage, som forlader Arla for at forfølge nye muligheder eksternt.

I foråret meddelte Henri de Sauvage, at han ville forlade Arla i slutningen af året for at forfølge eksterne muligheder, og der blev iværksat en proces for at finde hans efterfølger. Henri de Sauvage vil dog stadig være tilknyttet Arla som ekstern strategisk rådgiver for at udvikle Arlas Foodservice-forretning i Europa.

- Henri har udført et fremragende stykke arbejde for Arla, både i Sverige og på koncernniveau. Jeg ville gerne have beholdt ham i hans nuværende rolle, men Henri har valgt at søge videre. Derfor glæder det mig meget, at han har indvilliget i fortsat at være tilknyttet Arla og samarbejde med os om at videreudvikle vores Foodservice-forretning i Europa, siger Peder Tuborgh.

Succesfuld Arla-leder tager over i Sverige
Patrik Hansson har et indgående kendskab til det svenske marked og kender Arlas styrker og udfordringer.

Han kom til Arla Sverige i 2011 som ansvarlig for forretningen for ost, smør og frugtdrikke i Sverige. Inden da havde han næsten 20 års erfaring med marketing, salg og økonomi hos internationale producenter af hurtigt omsættelige forbrugsvarer.

I 2015 Patrik Hansson blev udnævnt til chef for Arlas forretning i Sydøstasien, hvor han har gjort SEA til en af Arlas hurtigst voksende regioner globalt.

- Jeg glæder mig til at vende tilbage til den fantastiske organisation i Sverige og stå i spidsen for den fremtidige udvikling af vores produkter til forbrugere og kunder. Arla er en stor virksomhed, der dog for nylig har været igennem en hård periode. Jeg er sikker på, at vores naturligt sunde produkter sammen med andelsmodellen er opskriften på succes hos fremtidens forbrugere, fortæller Patrik Hansson.

Peter Giørtz-Carlsen, Executive Vice President for Arlas europæiske aktiviteter, byder Patrik velkommen i hans nye rolle.

- Patrik er en særdeles kompetent leder og stærk inden for markedsføring, og jeg er sikker på, at han kan styrke vores svenske team og udvikle vores fantastiske brands og aktiviteter i dette meget vigtige marked. Han har opnået flotte resultater i sin karriere hos Arla og som erhvervsleder. Han har skarpt fokus på at imødekomme kundernes og forbrugernes behov, og møde vores ejeres forventninger om kommerciel fremgang, siger Peter Giørtz-Carlsen.

Henri de Sauvage fortsætter som strategisk rådgiver for Arlas europæiske organisation for at hjælpe med at opbygge virksomhedens europæiske Foodservice-forretning.

Peter Giørtz-Carlsen ser frem til fortsat at arbejde sammen med Henri og drage fordel af hans kompetencer inden for fødevaresektoren.

Henri vil indtil den 1. december hjælpe med at sikre en gnidningsløs overdragelse til Patrik, hvor det også formaliseres at Reijo Kiskola, chef for Arlas finske forretning, og Jakob Bernhard Knudsen, chef for Arlas danske forretning, refererer direkte til Peter Giørtz-Carlsen.

Der er påbegyndt en proces for at finde Patrik Hanssons efterfølger.

-hawin

15/9 2016
  • Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    emballage ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    emballage ›Ny pakkemaskine fra Tentoma spiller en vigtig rolle på den nye produktionslinje i Jackon Insulation by Bewis nye fabrik i Olen i Belgien, hvor den sikrer at XPS-isoleringspladerne kommer frem til kunden i perfekt stand
  • Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    emballage ›Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer