Nestlé investerer i ny multifabrik i Cuba

Nestlé investerer i ny multifabrik i Cuba

Nestlé har netop påbegyndt bygningen af en ny fabrik på Cuba. Det bliver en multifabrik, der producerer mange forskellige typer produkter som fx kaffe og morgenmadsprodukter, og det er et særsyn i Nestle, hvor fabrikkerne som regel leverer til ét segment, eksempelvis chokolade

Nestlé har bygget fabrikken for at møde markant øget forbrugerefterspørgsel og for at styrke sin tilstedeværelse på øen. Fabrikken koster ca. 400 mio kr. at etablere og vil i sit tredje år beskæftige 260 ansatte.

Nestlé har netop påbegyndt bygningen af en ny fabrik på Cuba. Det bliver en multifabrik, der producerer mange forskellige typer produkter som fx kaffe og morgenmadsprodukter.

- Der blæser nye vinde i Cuba i disse år, og Nestlés øgede tilstedeværelse er endnu et tegn på, at Nestlé er en af de mest globalt orienterede virksomheder i verden. Det er kun i Nordkorea, at vi ikke er tilstede, siger Nestlés danske kommunikationschef, Martin Broberg.

Den nye produktionsenhed skal producere verdens største kaffebrand, Nescafé, som der drikkes 6.000 kopper af i hele verden – i sekundet.

Der skal også produceres den lokale cubanske roast & ground-kaffe, Serrano. Derudover skal det også i Danmark så populære morgenmadsprodukt, Nestlé Fitness, produceres, ligesom fabrikken også skal kunne klare at producere Nesquik og en række MAGGI-produkter.

Nestlé har været i Cuba siden 1908, mens virksomheden, der er verdens største fødevarevirksomhed, kom til Danmark i 1932, hvor man straks byggede nordisk hovedkontor i København. I dag beskæftiger Nestlé 500 personer i Danmark.

-hawin

29/11 2017
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne