Millioner af mus får ny emballage

Millioner af mus får ny emballage

Elektronikvirksomheden Logitec dropper med egne ord engangsplast een pakke ad gangen. Ved udgangen af i år vil virksomhedens computermus udelukkende blive pakket i papirmateriale og dermed spare 660 tons plastik

Overgangen væk fra plastemballage skubber Logitech tættere på det ultimative mål om helt at eliminere engangsplast.

- Det er et monumentalt mål, der er drevet af over tre års ubarmhjertige fremskridt inden for emballagedesign, og som allerede har elimineret over 1.800 tons plastemballage, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Logitec fortsætter også med at anvende FSCTM-certificeret papiremballage. Over 70 % af nye produktintroduktioner bruger nu papir fra det FSCTM-certificerede emballageprogram.

- Disse valg sænker ikke bare produktets CO2-aftryk, de forbedrer udpakningsoplevelsen ved at levere emballage, der er lettere, slankere og nemmere at åbne, lyder det i pressemeddelelsen, som fortsætter:

- Plastikforurening er ikke bare en statistik; det er en fælles udfordring. En nylig GlobeScan-undersøgelse viste, at 61 % af forbrugerne ønsker at vælge genanvendelig emballage. Men på trods af gode intentioner betyder utilstrækkelige affaldshåndteringssystemer i mange regioner, at det meste engangsplast ikke bliver genbrugt effektivt. Hvis man tager fat om nældens rod og går over til fuldt papirbaseret emballage, kan man lukke for plastikhanen.

-lipe

24/4 2025
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten
  • Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    emballage ›I Danmark bruger vi årligt 150 mio. madbokse af engangsplastik, som oftest bliver brugt én gang og derefter ender i skraldespanden - eller i naturen. Nu har et politisk flertal udpeget det tværgående partnerskab, som skal skabe nye løsninger
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben