Milka i individuelt design

Milka i individuelt design

Et samarbejde mellem fødevarekoncernen Mondalez, et dusin kunstnere og printspecialisten HP Indigo giver nu belgiske kunder mulighed for at købe en æske chokolade med selvvalgt design

Mondalez er en af verdens største fødevarekoncernen og Milka LEO er mærkets bedstsælgende produkt i Belgien.

Til en særkampagne har Mondelez samarbejdet med tolv kunstnere om at skabe over 280 designmønstre og historier trykt på papemballagen til 12-paks mælkechokolade og Milka LEOs hvide chokolade.

Den ene halvdel af emballagen er efterladt tom for at engagere forbrugerne ved at lade dem vise deres kreative side, farve og skabe et personligt design med animerede mønstre. Der er udviklet en hjemmeside, hvor forbrugeren kan designe sin egen emballage.  

Designet vil senere blive trykt på en af næsten tre millioner æsker med Milka LEO, og det bedste motiv vil på et senere tidspunkt blive præmieret i en konkurrence.

For at kunne printe emballagen i så mange varianter anvendes HP Indigo 30000 digitalpressen.Den 29 tommer digitale presse til ark har op til syv blækstationer og printer foldeboksen med HP Indigos ElectroInk teknologi. HP's SmartStream Designer-software, som er et design til printværktøj, har gjort det muligt for Mondelez at udskrive alle designvarianterne.

Emballagen bliver trykt og distribueret i hele Belgien fra april til december 2022.

Allerede i november 2021 samarbejdede Mondelez med HP Indigo for sin 'Say it With Milka'-kampagne. Her blev der trykt 120 venlige sætninger på gaveæsker med Milka-praliner. Formålet med kampagnen var at fremhæve, at små og oprigtige gestus fortjener anerkendelse.

-lipe

20/4 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende