Milka i individuelt design

Milka i individuelt design

Et samarbejde mellem fødevarekoncernen Mondalez, et dusin kunstnere og printspecialisten HP Indigo giver nu belgiske kunder mulighed for at købe en æske chokolade med selvvalgt design

Mondalez er en af verdens største fødevarekoncernen og Milka LEO er mærkets bedstsælgende produkt i Belgien.

Til en særkampagne har Mondelez samarbejdet med tolv kunstnere om at skabe over 280 designmønstre og historier trykt på papemballagen til 12-paks mælkechokolade og Milka LEOs hvide chokolade.

Den ene halvdel af emballagen er efterladt tom for at engagere forbrugerne ved at lade dem vise deres kreative side, farve og skabe et personligt design med animerede mønstre. Der er udviklet en hjemmeside, hvor forbrugeren kan designe sin egen emballage.  

Designet vil senere blive trykt på en af næsten tre millioner æsker med Milka LEO, og det bedste motiv vil på et senere tidspunkt blive præmieret i en konkurrence.

For at kunne printe emballagen i så mange varianter anvendes HP Indigo 30000 digitalpressen.Den 29 tommer digitale presse til ark har op til syv blækstationer og printer foldeboksen med HP Indigos ElectroInk teknologi. HP's SmartStream Designer-software, som er et design til printværktøj, har gjort det muligt for Mondelez at udskrive alle designvarianterne.

Emballagen bliver trykt og distribueret i hele Belgien fra april til december 2022.

Allerede i november 2021 samarbejdede Mondelez med HP Indigo for sin 'Say it With Milka'-kampagne. Her blev der trykt 120 venlige sætninger på gaveæsker med Milka-praliner. Formålet med kampagnen var at fremhæve, at små og oprigtige gestus fortjener anerkendelse.

-lipe

20/4 2022
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje