Milka i individuelt design
Et samarbejde mellem fødevarekoncernen Mondalez, et dusin kunstnere og printspecialisten HP Indigo giver nu belgiske kunder mulighed for at købe en æske chokolade med selvvalgt design
Mondalez er en af verdens største fødevarekoncernen og Milka LEO er mærkets bedstsælgende produkt i Belgien.
Til en særkampagne har Mondelez samarbejdet med tolv kunstnere om at skabe over 280 designmønstre og historier trykt på papemballagen til 12-paks mælkechokolade og Milka LEOs hvide chokolade.
Den ene halvdel af emballagen er efterladt tom for at engagere forbrugerne ved at lade dem vise deres kreative side, farve og skabe et personligt design med animerede mønstre. Der er udviklet en hjemmeside, hvor forbrugeren kan designe sin egen emballage.
Designet vil senere blive trykt på en af næsten tre millioner æsker med Milka LEO, og det bedste motiv vil på et senere tidspunkt blive præmieret i en konkurrence.
For at kunne printe emballagen i så mange varianter anvendes HP Indigo 30000 digitalpressen.Den 29 tommer digitale presse til ark har op til syv blækstationer og printer foldeboksen med HP Indigos ElectroInk teknologi. HP's SmartStream Designer-software, som er et design til printværktøj, har gjort det muligt for Mondelez at udskrive alle designvarianterne.
Emballagen bliver trykt og distribueret i hele Belgien fra april til december 2022.
Allerede i november 2021 samarbejdede Mondelez med HP Indigo for sin 'Say it With Milka'-kampagne. Her blev der trykt 120 venlige sætninger på gaveæsker med Milka-praliner. Formålet med kampagnen var at fremhæve, at små og oprigtige gestus fortjener anerkendelse.
-lipe