Mickey Mousemælk og Darth Vaderjuice

Mickey Mousemælk og Darth Vaderjuice

Disney og Tetra Pak går sammen om at levere bæredygtig og sjov emballage til sunde, udvalgte føde- og drikkevarer med de elskede figurer fra Disney-, Pixar-, Marvel- og Star Wars-universet

De nye emballager vil blive brugt på det nordiske og baltiske marked, og formålet med samarbejdet mellem Tetra Pak og Disney er at give forbrugerne bedre valgmuligheder i mere miljøvenlig emballage, med hjælp fra figurer som Anders And, Buzz Lightyear, Anna & Elsa, The Avengers og Marvel’s Spider-Man.

- The Walt Disney Company har igennem snart et århundrede fejret fantasiens kraft og magiske øjeblikke, og vi ved, at vores figurer og fortællinger ikke blot er underholdning, men at de besidder en stor styrke. Vi ønsker at bruge den styrke til at hjælpe familier med at vælge en sundere livsstil, og jeg glæder mig til at udforske denne mulighed sammen med Tetra Pak, som er en virksomhed med beundringsværdige produkter og værdier, siger Casper Bjørner, Country Manager, The Walt Disney Company Nordic.

Hyldest til bæredygtig bevægelse
Samarbejdet vil give flere virksomheder mulighed for at styrke den til stadighed vigtigere røde tråd imellem produkt, brand og forpakning, ved at tilføre magien fra Disney-, Marvel- og Star Wars-universerne.

- Vi kan tydeligt se, at forbrugerne bliver stadigt mere bevidste og gør en dyd ud af at træffe velovervejede og bæredygtige valg, når de vælger føde- og drikkevarer. Vi ønsker at hylde den bevægelse og fortsætte med at tilbyde nyskabende og bæredygtig emballage. Med Disneys magiske islæt kan vi desuden gøre de ernæringsmæssige afbalancerede valg endnu mere attraktive, siger Johan Rabe, MD, Tetra Pak North Europe, og tilføjer:

- Samarbejdet er en del af The Walt Disney Company’s Healthy Living' strategi, som udnytter figurernes og historiers brede appel og popularitet til at gøre det lettere og sjovere for familier at vælge en sundere livsstil. Disney har en ambition om at 'gøre det, som er godt for dig, sjovt for dig', hvilket er et perfekt match med Tetra Paks grundlæggende princip: Protects What's Good.

-lipe
 

31/1 2019
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025