Mickey Mousemælk og Darth Vaderjuice

Mickey Mousemælk og Darth Vaderjuice

Disney og Tetra Pak går sammen om at levere bæredygtig og sjov emballage til sunde, udvalgte føde- og drikkevarer med de elskede figurer fra Disney-, Pixar-, Marvel- og Star Wars-universet

De nye emballager vil blive brugt på det nordiske og baltiske marked, og formålet med samarbejdet mellem Tetra Pak og Disney er at give forbrugerne bedre valgmuligheder i mere miljøvenlig emballage, med hjælp fra figurer som Anders And, Buzz Lightyear, Anna & Elsa, The Avengers og Marvel’s Spider-Man.

- The Walt Disney Company har igennem snart et århundrede fejret fantasiens kraft og magiske øjeblikke, og vi ved, at vores figurer og fortællinger ikke blot er underholdning, men at de besidder en stor styrke. Vi ønsker at bruge den styrke til at hjælpe familier med at vælge en sundere livsstil, og jeg glæder mig til at udforske denne mulighed sammen med Tetra Pak, som er en virksomhed med beundringsværdige produkter og værdier, siger Casper Bjørner, Country Manager, The Walt Disney Company Nordic.

Hyldest til bæredygtig bevægelse
Samarbejdet vil give flere virksomheder mulighed for at styrke den til stadighed vigtigere røde tråd imellem produkt, brand og forpakning, ved at tilføre magien fra Disney-, Marvel- og Star Wars-universerne.

- Vi kan tydeligt se, at forbrugerne bliver stadigt mere bevidste og gør en dyd ud af at træffe velovervejede og bæredygtige valg, når de vælger føde- og drikkevarer. Vi ønsker at hylde den bevægelse og fortsætte med at tilbyde nyskabende og bæredygtig emballage. Med Disneys magiske islæt kan vi desuden gøre de ernæringsmæssige afbalancerede valg endnu mere attraktive, siger Johan Rabe, MD, Tetra Pak North Europe, og tilføjer:

- Samarbejdet er en del af The Walt Disney Company’s Healthy Living' strategi, som udnytter figurernes og historiers brede appel og popularitet til at gøre det lettere og sjovere for familier at vælge en sundere livsstil. Disney har en ambition om at 'gøre det, som er godt for dig, sjovt for dig', hvilket er et perfekt match med Tetra Paks grundlæggende princip: Protects What's Good.

-lipe
 

31/1 2019
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje