Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

Metsä Board investerer i forbedringer af sin førende falsekarton

Bedre printbarhed, lysere udtryk og et lavere miljøaftryk er målet for den kommende, optimerede version af papkvaliteten, MetsäBoard Classic FBB. Produktionsanlægget bliver pt. moderniseret for 60 millioner euro

MetsäBoard Classic FBB falsekartoner kendt for sin stabile kvalitet, stivhed og lette vægt og derfor også ofte kundernes valg til varer i hurtig bevægelse - f.eks. som fødevare- og sundhedsemballage.

Virksomhedens falsekartonfabrik i Simpele i Finland er nu ved at blive moderniseret for omkring 60 millioner euro, og det nye udstyr vil yderligere forbedre produkterne og udvide deres anvendelsesområde til endnu mere krævende applikationer, fortæller Metsä Board i en pressemeddelelse.

-Gennem en kombination af curtain coating og foliar coating vil MetsäBoard Classic FBB blive endnu mere visuelt ensartet og lysere, hvilket vil hjælpe vores kunders produkter med at skille sig ud på butiks- og apotekshylderne, siger Maarten Florizoone, Vice President, Growth, Folding Boxboard.

Simpele-fabrikkens energiforbrug til produktion af MetsäBoard Classic FBB er 89 % fossilfrit og det tal forventes at blive endnu bedre ved udgangen af 2025.

-Pap er en stor del af vores kunders produkter, og medmindre vi skubber os selv fremad i vores fossile CO2-mål, vil vores kunder have svært ved at reducere deres Scope 3 CO2-udledning og opfylde deres bæredygtighedsmål, siger Florizoone, og fortsætter:

- Dette vil sætte tonen for den fremtidige udvikling både inden for og uden for virksomheden.

Arbejdet i Simpele er begyndt, og byggefasen er i gang. Det nye udstyr vil blive installeret under et planlagt vedligeholdelsesstop i september 2025, så det forbedrede produkt bliver tilgængeligt for kunderne i oktober 2025.

-lipe

 

4/4 2025
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten
  • Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    Tættere på nationalt pant- og retursystem for takeaway-emballage

    emballage ›I Danmark bruger vi årligt 150 mio. madbokse af engangsplastik, som oftest bliver brugt én gang og derefter ender i skraldespanden - eller i naturen. Nu har et politisk flertal udpeget det tværgående partnerskab, som skal skabe nye løsninger
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben