Messe Nürnberg byder på digitale drikkevarer

Messe Nürnberg byder på digitale drikkevarer

Messen, BrauBeviale, som skulle have været afholdt i november måned i Nürnberg, er flyttet til den digitale verden. Man kan altså besøge messen online og det er stadig i dagene fra den 10. til 12. november

Efter omfattende diskussioner og kritisk observation af den aktuelle situation har Nürnberg Messe i tæt samarbejde med kunder og partnere besluttet ikke at afholde den fysiske BrauBeviale 2020 Special Edition-messe som planlagt. Programmet bliver flyttet til den digitale verden.

Årsagen er den nuværende nationale og globale udvikling af coronapandemien, det hurtigt stigende antal smittede og de dermed forbundne massive restriktioner for forretningsrejser.

Udstillere og besøgende vil kunne mødes stort set hele året på den digitale dialogplatform myBeviale.com, hvor det omfattende støtteprogram BrauBeviale @ scene vil være online fra 10. - 12. november 2020.

Med BrauBeviale 2020 Special Edition sigtede NürnbergMesse på at opfylde drikkevareindustriens ønske om endelig at kunne mødes og udveksle ideer ansigt til ansigt igen.

Talrige intensive drøftelser med udstillere, partnere og besøgende har dog ført til beslutningen om at rykke messen til den digital verden.

I koordination med de ansvarlige myndigheder var der egentlig udviklet en række koncepter for sikkerhed og hygiejne for at sikre en god og sikker deltagelse på messen for alle. Helt op til ændringen har BrauBeviale Special Edition modtaget en masse opmuntring og støtte fra branchen.

- Vi havde stor tålmodighed og ville have fastholdt denne tålmodighed lige indtil november - for vores udstillere, besøgende og partnere. Desværre fratages industrien nu den sidste mulighed for et fysisk møde i år, beklager Andrea Kalrait, administrerende direktør BrauBeviale hos NürnbergMesse.

- På trods af alle vores forpligtelse kan vi naturligvis ikke lukke øjnene for den seneste udvikling. Det skylder vi vores kunder og partnere. Vi var godt forberedt, men skal være realistiske med hensyn til den aktuelle situation. I den henseende fortsætter vi nu med at arbejde for fuld krat med vores onlinetilbud og er glade for at forene drikkevareindustrien virtuelt på vores digitale dialogplatform myBeviale.com fra november.

Drikkevareindustrien mødes på myBeviale.com

Det er jo egentlig for at møde hinanden, dele viden og bringe ideer videre med sig at udstillere og besøgende hvert andet år valfarter til BrauBeviale i Nürnberg.

For at styrke dialogen i drikkevareindustrien lancerer messen nu den digitale dialogplatform myBeviale.com (www.mybeviale.com) i begyndelsen af november.

Et støtteprogram, der var mere omfattende end nogensinde før, var allerede planlagt til den fysiske begivenhed. BrauBeviale @ scene med seks temafaser vil dog også være tilgængelige online.

Andrea Kalrait takker alle kunder, der har støttet BrauBeviale, også i den specialudgave den nu bliver rullet ud i:

- Stærke partnere i svære tider er uerstattelige. Vi fortsætter med at arbejde sammen med lige store forpligtelser for øje for at give den internationale drikkevareindustri en virtuel platform året rundt. Vi kigger fremad og glæder os til at se alle online, og senest i 2022 igen i Messe Nürnberg.

Den næste BrauBeviale finder sted igen 8. til 10. november 2022 i Messe Nürnberg.

-hawin

 

19/10 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje