Messe Nürnberg byder på digitale drikkevarer

Messe Nürnberg byder på digitale drikkevarer

Messen, BrauBeviale, som skulle have været afholdt i november måned i Nürnberg, er flyttet til den digitale verden. Man kan altså besøge messen online og det er stadig i dagene fra den 10. til 12. november

Efter omfattende diskussioner og kritisk observation af den aktuelle situation har Nürnberg Messe i tæt samarbejde med kunder og partnere besluttet ikke at afholde den fysiske BrauBeviale 2020 Special Edition-messe som planlagt. Programmet bliver flyttet til den digitale verden.

Årsagen er den nuværende nationale og globale udvikling af coronapandemien, det hurtigt stigende antal smittede og de dermed forbundne massive restriktioner for forretningsrejser.

Udstillere og besøgende vil kunne mødes stort set hele året på den digitale dialogplatform myBeviale.com, hvor det omfattende støtteprogram BrauBeviale @ scene vil være online fra 10. - 12. november 2020.

Med BrauBeviale 2020 Special Edition sigtede NürnbergMesse på at opfylde drikkevareindustriens ønske om endelig at kunne mødes og udveksle ideer ansigt til ansigt igen.

Talrige intensive drøftelser med udstillere, partnere og besøgende har dog ført til beslutningen om at rykke messen til den digital verden.

I koordination med de ansvarlige myndigheder var der egentlig udviklet en række koncepter for sikkerhed og hygiejne for at sikre en god og sikker deltagelse på messen for alle. Helt op til ændringen har BrauBeviale Special Edition modtaget en masse opmuntring og støtte fra branchen.

- Vi havde stor tålmodighed og ville have fastholdt denne tålmodighed lige indtil november - for vores udstillere, besøgende og partnere. Desværre fratages industrien nu den sidste mulighed for et fysisk møde i år, beklager Andrea Kalrait, administrerende direktør BrauBeviale hos NürnbergMesse.

- På trods af alle vores forpligtelse kan vi naturligvis ikke lukke øjnene for den seneste udvikling. Det skylder vi vores kunder og partnere. Vi var godt forberedt, men skal være realistiske med hensyn til den aktuelle situation. I den henseende fortsætter vi nu med at arbejde for fuld krat med vores onlinetilbud og er glade for at forene drikkevareindustrien virtuelt på vores digitale dialogplatform myBeviale.com fra november.

Drikkevareindustrien mødes på myBeviale.com

Det er jo egentlig for at møde hinanden, dele viden og bringe ideer videre med sig at udstillere og besøgende hvert andet år valfarter til BrauBeviale i Nürnberg.

For at styrke dialogen i drikkevareindustrien lancerer messen nu den digitale dialogplatform myBeviale.com (www.mybeviale.com) i begyndelsen af november.

Et støtteprogram, der var mere omfattende end nogensinde før, var allerede planlagt til den fysiske begivenhed. BrauBeviale @ scene med seks temafaser vil dog også være tilgængelige online.

Andrea Kalrait takker alle kunder, der har støttet BrauBeviale, også i den specialudgave den nu bliver rullet ud i:

- Stærke partnere i svære tider er uerstattelige. Vi fortsætter med at arbejde sammen med lige store forpligtelser for øje for at give den internationale drikkevareindustri en virtuel platform året rundt. Vi kigger fremad og glæder os til at se alle online, og senest i 2022 igen i Messe Nürnberg.

Den næste BrauBeviale finder sted igen 8. til 10. november 2022 i Messe Nürnberg.

-hawin

 

19/10 2020
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum