Mere bæredygtige måltidsløsninger fra Meyers

Mere bæredygtige måltidsløsninger fra Meyers

Alle færdigretter har fået udskiftet emballagen til nye og mere bæredygtige bakker fremstillet af min. 65% genbrugsplast. Samtidig har kokkene optimeret opskrifterne, så retterne nu indeholder endnu flere bælgfrugter og grøntsager til gavn for både klimaet og måltidsglæden

Der er kommet flere farver på hylderne i supermarkedernes montrer med færdigretter.

Den cirkulære, danske emballageløsning 'Evolve' er fremstillet af 65-72% genbrugsplast, og bakkerne varierer derfor i nuance alt efter om det er brugte flasker, gamle kasser eller en helt tredje ressource, der er blevet genanvendt.

Det betyder, at færdigretter fra Meyers nu sælges i både brune, grønne, blå og grå nuancer.

-Tiltaget har givet en helt ny visuel dynamik i blandt vores færdigretter. En positiv og egentlig utilsigtet sideeffekt ved et projekt, som ellers fra starten udelukkende handlede om at øge vores omtanke for bæredygtighed i produktionen, fortæller direktør for Meyers Consumer Food, Anne Luise Deleuran.

Grønnere udenpå og indeni
Ovenpå milepælen med omlægning til mere bæredygtig plastemballage, er turen nu kommet til et serviceeftersyn på opskrifterne bag selvsamme hurtige håndværksretter. I forlængelse af Meyers' strategiske fokus på grøn velsmag - hvilket bl.a. er mundet ud i en bog om grønne proteiner – øges andelen af bælgfrugter og grøntsager i eksisterende og kommende færdigretter.

-Vi oplever et stort ønske blandt kunderne om at spise grønnere. Både i forhold til rene vegetariske måltider, men også gennem mindre skridt, hvor elskede klassikere med kød får et mere klimavenligt twist, fortæller Anne Luise Deleuran, og slutter:

-Her kan vi med vores ekspertise på feltet tilberede langsom mad til hurtige dage, der ikke bare smager dejligt, men også bidrager til større mæthedsfølelse og en øget omtanke for kloden ved hjælp af flere bælgfrugter og grøntsager.

Baggrund
Initiativerne er en del af den samlede bæredygtighedsstrategi, som Meyers lancerede i efteråret 2021.

Strategien indeholder bl.a. et mål om, at mindst 80% af al emballage på tværs af Meyers skal være fremstillet af genanvendt materia­le, mens 100% af emballagen skal være genanvendelig eller bionedbrydelig.

-lipe

11/3 2022
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025
  • Affaldsloop i fokus

    Affaldsloop i fokus

    emballage ›Materialeforbrug, affaldshåndtering og genanvendelse – LOOP skal gøre EuroSkills Herning 2025 så bæredygtig som muligt
  • Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    Topmoderne sorteringsanlæg til stockholmsområdet

    emballage ›Et nyt sorteringsanlæg med høj automatiseringsgrad og produktionskapacitet understøtter Stockholms miljøstrategi og muliggør effektiv genindvinding af genanvendelige materialer og organisk affald
  • Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    Absolut Vodka er først med både kapsel og flaske af papir

    emballage ›Efter en test af den papirbaserede kapsel er producenten endnu et skridt nærmere målet om at skabe en fuldt, biobaseret flaske
  • Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

    emballage ›De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten