Mejeriproducent opnår 19% vægtreduktion for emballageløsning

Mejeriproducent opnår 19% vægtreduktion for emballageløsning

Mejeriproducent opnår 19% vægtreduktion for emballageløsning Ud fra bæredygtighedshensyn ønskede den tyske mejeriproducent Milchwerke Schwaben at reducere vægten på deres spand, der indeholder 1 kg yoghurt eller dessert. Med hjælp fra Berry Superfos er dette lykkedes - og mere til

Milchwerke Schwaben, som er en førende mejeriproducent i Tyskland, ønskede for nylig at ændre designet på 1 kg spanden til deres Weideglück brand. Emballagens vægt og materialeforbruget til emballage skulle reduceres. Det viste sig hurtigt, at Milchwerke Schwaben opnåede både dette og også mange ekstra fordele ved projektet. Adm. direktør Jakob Ramm, Milchwerke Schwaben, siger: 

-Vi ønskede en lavere vægt på vores emballageløsning til 1 kg yoghurt og dessert, og det lykkedes i den grad. Emballagens vægt blev reduceret med næsten 19%, hvilket vi er meget tilfredse med. Spanden vejer nu 35 g og ikke de tidligere 43 g. Jeg kan også med glæde konstatere, at vi på andre områder fik et langt bedre resultat, end vi havde håbet på. Takket være Berry Superfos’ nye design, kan vi nu have flere spande på hver palle. Vi har reduceret vores omkostninger, og vores fyldelinje fungerer nu langt mere effektivt.

Mange små ændringer har ført til et betydeligt resultat
I stedet for kun at have 540 kg på en palle kan Milchwerke Schwaben nu have hele 594 kg spande med enten yoghurt eller mælkebaserede desserter på hver palle.

-For at opnå den lette vægt har Berry Superfos foretaget en række ændringer på emballagen. De har reduceret spandens headspace, de har gjort beholderens greb og skørt tyndere, og de har justeret pilfinger funktionen. Herved møder vi forbrugernes, og detailhandlens ønsker om lettere emballage uden at gå på kompromis med vores gode og genkendelige emballagedesign,forklarer Jakob Ramm.

UniPak i næsten 30 år
For næsten 30 år siden var firmaet først til at introducere 1 kg spanden til yoghurt- og mælkebaserede desserter. I dag er firmaet stadig den førende mejeriproducent i Tyskland, og eksporterer også til en række andre europæiske lande.
1 kg emballagen var dengang – som nu – UniPak spanden fra Berry Superfos. Da den første af disse spande blev lanceret vejede den 50 g. Det blev få år senere reduceret til 43 g, hvilket så nu er blevet yderligere reduceret til kun 35 g.

Prisvindende In-Mould-Labelling dekoration
Det nye emballagedesign bevarer de fantastiske dekorationsmuligheder med In-Mould-Labelling, hvilket gør, at kunderne altid kan genkende Weideglück produkterne på hylderne i supermarkedet.

Weideglück brandet har endda for nylig vundet en pris fra In-Mould-Labelling Association for emballagedesignet og beholderens smarte mærke i form af en printet kode – som også kaldes et Digimarc. Det giver kunderne adgang til produktinformation via en app på telefonen, og samtidig reducerer det detailhandlens tidsforbrug ved kassen.

UniPak i mange størrelser og former
Milchwerke Schwaben bruger UniPak i en rund udgave med plads til 1 kg yoghurt eller dessert. UniPak spanden findes imidlertid i mange forskellige former og størrelser og er en af de bredeste og mest alsidige emballageserier i Europa.

-lipe

9/6 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første