Maling på Bag-in-Box sikrer en ud af tre ScanStars

Maling på Bag-in-Box sikrer en ud af tre ScanStars

Smurfit Kappa scorer hattrick i årets skandinaviske emballagekonkurrence med papløsninger til maling, potteplanter og chokoladekager

En Bag-in-Box-løsning som forlænger holdbarheden af en åbnet emballage, minimerer stænk og samtidig bruger både en mindre mængde og et mere bæredygtigt materiale sammenlignet med den tidligere emballageløsning, er en af den globale emballageproducents vindere ved årets uddelinger af ScanStars.

Kassen er lavet af 100% genbrugspap, mens 75% af inderposen er lavet af fornybart materiale. Sammenlignet med en traditionel malerspand er der 80 % mindre plast i BIB-løsningen, hvilket resulterer i mindre plastaffald.

Pris nr. 2 går til en innovativ emballage til Gartneriet Lundager. Den gør det muligt at sende og transportere potteplanter sikkert via e-handel. Den smarte løsning adskiller jord og potte fra planten og sikrer, at produktet kommer helt og rent frem til kunden.

Tredje vinderemballage er et iøjnefaldende display med chokoladebarer til Lindt. Det skaber en hel væg af chokolade og bevarer sit tiltalende udseende, selv når produkterne slipper op. Displayets design øger produkternes synlighed i butikken og opmuntrer til impulskøb.

Per Frederiksen, CEO for Smurfit Kappa Scandinavia, siger:

-Disse sejre er en hyldest til kreativiteten og engagementet hos vores medarbejdere i hele regionen og det tætte partnerskab, vi har med vores kunder. Det er et klart bevis på, hvordan vores Better Planet Packaging-initiativ leverer innovative og bæredygtige løsninger på tværs af alle brancher og i alle situationer.

Ole Isaksen, Sales, Marketing & Innovation Director hos Smurfit Kappa Scandinavia, tilføjer:

-Vores salgs- og designteams er altid på udkig efter nye innovative ideer, der kan bidrage til at øge salget af det primære produkt, tilbyde en omkostningseffektiv emballageproces og vigtigst af alt minimere de potentielle risici, som forsyningskæden kan stå overfor. ScanStar-juryens anerkendelse deles med stolthed af alle teammedlemmer, der er involveret i den skandinaviske region, da det viser vores styrke som en virksomhed, hvor innovation er en central del af vores DNA.

-lipe

 

3/9 2023
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser