Lysende klassiker får eksklusiv emballage

Lysende klassiker får eksklusiv emballage

Louis Poulsen fejrer PH 5-lampens 60 års jubilæumsudgave med ny opgraderet emballage, som man har arbejdet sammen om med DS Smith

Med udgangspunkt i en stor lidenskab for belysning har Louis Poulsen siden 1874 solgt designerbelysning til virksomheder og private og har etableret sig som en af Danmarks vigtigste udbydere af arkitektonisk og dekorativ belysning.

I forbindelse med lanceringen af PH 5-lampen i en 60-års jubilæumsudgave i starten af 2018 valgte Louis Poulsen at give lampens emballage en visuel opgradering i samarbejde med DS Smith. Lampen var hidtil blevet solgt i en neutral brun emballage med tryk, og Louis Poulsen ønskede en emballage, som udstrålede den samme eksklusivitet som selve PH 5-lampen, og som skulle skabe ekstra opmærksomhed i forbindelse med jubilæet.

Succes banede vejen
Samarbejdet med DS Smith startede tilbage i starten af 2017, hvor Louis Poulsen besøgte DS Smiths design- og udviklingsafdeling - PackRight Centre i Vejle - i forbindelse med udviklingen af en ny emballage til en Mads Odgaard lampeserie. Louis Poulsen ønskede at teste, hvor stor værdi, der var i såkaldt premium emballage med et flottere og mere detaljeret visuelt udtryk.

Mads Odgaard emballagerne viste sig at være en succes, og det var derfor oplagt at udvikle en tilsvarende flot og eksklusiv emballage til PH-5 lampen i forbindelse med jubilæumslanceringen. DS Smiths PackRight designere kastede sig over opgaven og designede en robust og funktionel emballage med et flot og detaljeret tryk ved hjælp af offset-trykteknikken, der skulle leve op til Louis Poulsens krav om en eksklusiv, funktionel emballage, der kunne holde til håndtering og fragt.

Emballagen er en del af produktet
Løsningen er blevet en eksklusiv emballage til en eksklusiv lampe. Med det flotte, detaljerede offset-tryk afspejler emballagen lampens eksklusivitet og brandets identitet. Det nye flotte visuelle udtryk skaber ligeledes opmærksomhed i butikkerne over for slutkunderne. Rent funktionelt har emballagen fået et håndtag, så kunden nemt og enkelt kan bære lampen hjem fra butikken. Det sikrer samtidigt Louis Poulsen eksponering af deres brand hele vejen ned ad gågaden, eller den vej kunden går hjem fra butikken. Selve konstruktionen af emballagen er udviklet, så den er robust og kan holde til hele vejen fra produktionen og pakkeriet til butikken og hjem i stuen til kunden.

David Obel Rosenkvist, Director, Brand & Communication hos Louis Poulsen siger:

- Hos Louis Poulsen ser vi emballagen som en del af produktet – og som en del af brandoplevelsen for vores kunder. Samarbejdet med DS Smith har bekræftet vores synspunkt, og vi har fået en fantastisk flot og funktionel emballage til vores PH5-lampe, som skaber opmærksomhed i butikken og værdi for vores forretning.

Samme PH-lampe findes også i en mini-udgave i tilsvarende emballage fra DS Smith.

-hawin

14/5 2018
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne