LTP Group ruster sig til vækst med cloudbaseret forretningsløsning

LTP Group ruster sig til vækst med cloudbaseret forretningsløsning

Den danske tekstilproducent har valgt at implementere Infors CloudSuite Fashion med henblik på at integrere ERP og PLM

Danske LTP Group har indledt et samarbejde med Infor, førende leverandør af branchespecifikke forretningsløsninger i skyen, for at sætte yderligere skub i den anerkendte tekstilproducents vækst.

LTP Group har valgt at implementere Infor CloudSuite Fashion i sine fabrikker i Europa og Fjernøsten. Med den valgte løsning kan LTP Group kombinere PLM (product lifecycle management) og ERP, da begge er indeholdt i Infors suite. Derved opnår LTP Group vigtige fordele i form af standardisering og øget kundeværdi.

LTP Group producerer tekstiler på kontrakt for tøjbrands som Kjus, House of Lola og Peak Performance samt for møbelproducenter. Virksomheden beskæftiger mere end 1.200 medarbejdere på syv fabrikker og producerer over tre millioner varenumre om året.

Samtidig med at LTP Group producerer så store volumener, skal virksomheden også kunne håndtere løbende ændringer til designs, der allerede er i produktion. For at kunne agere smidigt under disse dynamiske forhold havde LTP Group behov for en løsning med fuld integration mellem ERP og PLM, samt standardiserede processer.

Infors løsning blev valgt, fordi den er designet til modebranchen og indeholder dyb, branchespecifk funktionalitet. Det klare link mellem ERP og PLM var også en vigtig årsag. Derudover vil Infor CloudSuite Fashion forbedre leveringstider og logistikprocesser gennem hele LTP Groups leverancekæde, herunder også håndtering af underleverandører.

Cloudløsning gør forretningen mere agil

LTP Group har valgt at implementere en cloudløsning. Denne strategi vil gøre det muligt for virksomheden at holde fokus på kerneforretningen, fordi hosting, vedligehold og opgraderinger varetages af Infor. Cloudmodellen sikrer også ensartet implementering på tværs af geografiske lokationer og gør det nemt at håndtere fremtidige ekspansioner.

- I en branche, som er så konkurrencepræget og innovativ som modebranchen, er det en stor fordel at kunne skabe værdi for kunderne ved at integrere produktudvikling og back-end processer. Vores investering i Infors teknologi handler først og fremmest om at ruste os til vækst og sikre, at vi kan imødekomme vores kunders krav hurtigere og mere agilt, siger Morten Østergaard, CEO i LTP Group.

- Producenterne i modebranchen er på udkig efter teknologi, som ikke blot giver økonomiske besparelser i kraft af standardiseringer, men også indeholder innovative vækstværktøjer. Cloudmodellen understøtter begge disse krav og sikrer samtidig ensartethed, standardisering og hastighed, siger Søren Pedersen, Country Manager og Sales Director, Infor Danmark.

-hawin

Om Infor

Infor bygger intuitive og innovative forretningsapplikationer med dyb branchefunktionalitet. Løsningerne leveres som cloudløsninger, men kan også køre on premise. Infor automatiserer kritiske processer i alle brancher og eliminerer behovet for skræddersyede løsninger ved at tilbyde løsninger til alle mikrovertikaler. Infors løsninger styrker både drift og vækst og virksomheder kan hurtigt tilpasse sig nye forretningskrav. Infor har over 14.000 medarbejdere verden over og kunder i over 200 lande.

23/2 2017
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage