LTP Group ruster sig til vækst med cloudbaseret forretningsløsning

LTP Group ruster sig til vækst med cloudbaseret forretningsløsning

Den danske tekstilproducent har valgt at implementere Infors CloudSuite Fashion med henblik på at integrere ERP og PLM

Danske LTP Group har indledt et samarbejde med Infor, førende leverandør af branchespecifikke forretningsløsninger i skyen, for at sætte yderligere skub i den anerkendte tekstilproducents vækst.

LTP Group har valgt at implementere Infor CloudSuite Fashion i sine fabrikker i Europa og Fjernøsten. Med den valgte løsning kan LTP Group kombinere PLM (product lifecycle management) og ERP, da begge er indeholdt i Infors suite. Derved opnår LTP Group vigtige fordele i form af standardisering og øget kundeværdi.

LTP Group producerer tekstiler på kontrakt for tøjbrands som Kjus, House of Lola og Peak Performance samt for møbelproducenter. Virksomheden beskæftiger mere end 1.200 medarbejdere på syv fabrikker og producerer over tre millioner varenumre om året.

Samtidig med at LTP Group producerer så store volumener, skal virksomheden også kunne håndtere løbende ændringer til designs, der allerede er i produktion. For at kunne agere smidigt under disse dynamiske forhold havde LTP Group behov for en løsning med fuld integration mellem ERP og PLM, samt standardiserede processer.

Infors løsning blev valgt, fordi den er designet til modebranchen og indeholder dyb, branchespecifk funktionalitet. Det klare link mellem ERP og PLM var også en vigtig årsag. Derudover vil Infor CloudSuite Fashion forbedre leveringstider og logistikprocesser gennem hele LTP Groups leverancekæde, herunder også håndtering af underleverandører.

Cloudløsning gør forretningen mere agil

LTP Group har valgt at implementere en cloudløsning. Denne strategi vil gøre det muligt for virksomheden at holde fokus på kerneforretningen, fordi hosting, vedligehold og opgraderinger varetages af Infor. Cloudmodellen sikrer også ensartet implementering på tværs af geografiske lokationer og gør det nemt at håndtere fremtidige ekspansioner.

- I en branche, som er så konkurrencepræget og innovativ som modebranchen, er det en stor fordel at kunne skabe værdi for kunderne ved at integrere produktudvikling og back-end processer. Vores investering i Infors teknologi handler først og fremmest om at ruste os til vækst og sikre, at vi kan imødekomme vores kunders krav hurtigere og mere agilt, siger Morten Østergaard, CEO i LTP Group.

- Producenterne i modebranchen er på udkig efter teknologi, som ikke blot giver økonomiske besparelser i kraft af standardiseringer, men også indeholder innovative vækstværktøjer. Cloudmodellen understøtter begge disse krav og sikrer samtidig ensartethed, standardisering og hastighed, siger Søren Pedersen, Country Manager og Sales Director, Infor Danmark.

-hawin

Om Infor

Infor bygger intuitive og innovative forretningsapplikationer med dyb branchefunktionalitet. Løsningerne leveres som cloudløsninger, men kan også køre on premise. Infor automatiserer kritiske processer i alle brancher og eliminerer behovet for skræddersyede løsninger ved at tilbyde løsninger til alle mikrovertikaler. Infors løsninger styrker både drift og vækst og virksomheder kan hurtigt tilpasse sig nye forretningskrav. Infor har over 14.000 medarbejdere verden over og kunder i over 200 lande.

23/2 2017
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne