Levering samme dag gør hylderne overflødige

Levering samme dag gør hylderne overflødige

Bring investerer nu i en helt ny fuldautomatiseret lagerløsning uden for København. Når den nye lagerløsning, Shelfless, er på plads, vil to millioner dansker kunne modtage grønnere leveringer samme dag, som købet handles online

Brings fuldautomatiske lagerløsning, Shelfless, er allerede tilgængelig i Oslo, og den svenske version i det nordlige Stockholm åbner i marts 2022. Shelfless i Danmark forventes klar i løbet af første kvartal af 2023.

For at imødekomme den stigende vækst inden for e-handlen samt forbrugernes forventninger til hurtigere og grønnere pakkeleveringer, har Bring besluttet at bygge et nyt automatiseret lager med Autostore uden for København. Det nye lager kommer til at ligge i Køge.

- Vi har haft en stor vækst i pakkevolumer det seneste år. På vores nye fuldautomatiske lager vil vi benytte robotteknologi og digitale løsninger. Størstedelen af leveringerne vil ske med CO2-neutrale køretøjer, kun få timer efter, at kunden har bestilt deres varer online. Dette er en stærk nordisk satsning, der muliggør både hurtigere og grønnere leveringer til slutmodtagere, siger siger Per Öhagen, koncerndirektør for division E-handel og Logistik hos Bring.

Navnet, Shelfless, indebærer, at kunden ikke længere har brug for egne lagre eller hylder, men bruger Brings autostore-løsning.

Med Shelfless kan netbutikken fokusere på at sælge, mens Bring og Shelfless sørger for alt det logistiske samt levering til slutkunden.

 Lageret uden for København bliver det tredje af sin slags, som Bring etablerer i Norden. Brings digitale og fysiske løsninger samt processer er harmoniseret, så kunden møder én og samme løsning, uanset hvilket land de anvender Shelfless i.

Med Shelfless kommer netbutikkernes fysiske varelager til at ligge på Brings lager. Netbutikkernes bestillingssystem integreres med Brings og automatiserede processer tager sig af alt fra opbevaring, til plukning og pakning, levering og eventuel returnering. Det betyder væsentligt kortere leveringstider.

Den nye digitale kundeportal giver netbutikkerne fuldt overblik og kontrol over deres lager og kundernes ordrer og returneringer – lige fra kunden har handlet online til levering.

- Dette er en vigtig investering for vores ambition om at være førende inden for e-handel i Norden. De kunder, som kommer til at benytte Shelfless, får også adgang til en digital løsning, hvor de nemt kan se hele købsrejsen, slutter Rickard Slettmyr, ansvarlig for etableringen af Shelfless i Norden.

-hawin

6/12 2021
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende