Ledende rolle til dansk Arla-direktør

Ledende rolle til dansk Arla-direktør

Landedirektør i Arla Danmark, Jakob Bernhard Knudsen skifter til en ny rolle og bliver kommerciel ansvarlig for Europa med titlen Senior Vice President, Commercial Operations Europe

Som kommerciel ansvarlig for Europa bliver én af hovedopgaverne for Jakob Bernhard Knudsen at styrke kendskabet til Arla brandet og brandets popularitet hos de europæiske forbrugere.

Efter en længere karriere i bl.a. Carlsberg startede Jakob Bernhard Knudsen i Arla Danmark i 2012 som marketingdirektør. I 2016 fik han rollen som landedirektør for Arlas danske forretning, hvor han har stået i spidsen for at eksekvere Arla Danmarks langsigtede strategi, herunder at vækste Arla brandet og en række varemærker på det danske marked, udvikle kunder og nye forretningsområder, samt at sikre, at Arla er en central del af debatten omkring fremtidens fødevarer blandt forbrugere og en række andre aktører.

Vækst i brands og omsætning
Executive Vice President for Europa, Peter Giørtz Carlsen siger:

- Jeg ser meget frem til at byde Jakob velkommen i den nye rolle som kommerciel ansvarlig i Europa. I sin rolle som landedirektør i Arla Danmark har Jakob har formået at vækste både brands og omsætning i et marked, hvor Arla i forvejen står rigtig stærkt. Han har en indgående forståelse for, hvad forbrugerne ønsker på mejerihylden, detailhandlens præmisser og hvordan vores andelshavere kan være med til at styrke Arlas position som et af verdens førende mejeriselskaber. Jeg er sikker på, at Jakob med denne indsigt i sin nye rolle vil spille en central rolle i at styrke Arla og Arla brandet i Europa fremadrettet.

Om sin nye rolle i Arla fortæller Jakob Bernhard Knudsen:

-Jeg er stolt af det, jeg har opnået i den danske forretning sammen med mine dygtige kollegaer. Arla har en historisk stærk position på det danske marked blandt forbrugere og detailkæder, og jeg glæder mig til nu at stå i spidsen for at udvikle vores kommercielle aktiviteter i Europa og gøre Arla-varemærket endnu mere kendt blandt de europæiske forbrugere

Jakob B. Knudsen tiltræder den nye stilling som kommerciel ansvarlig for Europa år d. 1 marts 2020 og vil samtidig fortsætte som landedirektør i Arla Danmark indtil hans afløser er fundet.

-lipe

 

3/2 2020
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage
  • Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    Supermarkeders mængderabat fører til madspild

    emballage ›Et nyt studie afslører en uheldig effekt af supermarkedernes populære ''2 for 1''-tilbud: De får os nemlig ikke bare til at købe mere – de får os også til at smide mere mad ud
  • Det handler om emballagen

    Det handler om emballagen

    emballage ›Ændrede indkøbsvaner, krav om mere bæredygtig emballage og digitaliseringen og automatiseringens indflydelse på emballagetryk. Det var alt sammen temaer, som eksperter fra emballagevirksomheder, brancheforeninger og den kommercielle og teknologiske sektor diskuterede, da Heidelberger Druckmaschinen fejrede sit 175 års jubilæum
  • Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab

    emballage ›Chep Danmark og Salling Group udbygger sit partnerskab for at gøre Salling Groups forsyningskæde endnu mere driftig, leveringsdygtig og grøn. Aftalen er én af de første eksempler på et partnerskab i forsyningskæden med et målrettet fokus på strategisk modstandsdygtighed, siger ekspert
  • Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    Plastmateriale fra brugte drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetra Pak planlægger gradvist at udskifte mere end 50.000 transportkasser på det globale reservedelsdistributionscenter i Lund, Sverige. I samarbejde med Schoeller Allibert har virksomheden arbejdet på at fremstille transportkasser af plastmateriale fra brugte drikkekartoner