Ledende rolle til dansk Arla-direktør

Ledende rolle til dansk Arla-direktør

Landedirektør i Arla Danmark, Jakob Bernhard Knudsen skifter til en ny rolle og bliver kommerciel ansvarlig for Europa med titlen Senior Vice President, Commercial Operations Europe

Som kommerciel ansvarlig for Europa bliver én af hovedopgaverne for Jakob Bernhard Knudsen at styrke kendskabet til Arla brandet og brandets popularitet hos de europæiske forbrugere.

Efter en længere karriere i bl.a. Carlsberg startede Jakob Bernhard Knudsen i Arla Danmark i 2012 som marketingdirektør. I 2016 fik han rollen som landedirektør for Arlas danske forretning, hvor han har stået i spidsen for at eksekvere Arla Danmarks langsigtede strategi, herunder at vækste Arla brandet og en række varemærker på det danske marked, udvikle kunder og nye forretningsområder, samt at sikre, at Arla er en central del af debatten omkring fremtidens fødevarer blandt forbrugere og en række andre aktører.

Vækst i brands og omsætning
Executive Vice President for Europa, Peter Giørtz Carlsen siger:

- Jeg ser meget frem til at byde Jakob velkommen i den nye rolle som kommerciel ansvarlig i Europa. I sin rolle som landedirektør i Arla Danmark har Jakob har formået at vækste både brands og omsætning i et marked, hvor Arla i forvejen står rigtig stærkt. Han har en indgående forståelse for, hvad forbrugerne ønsker på mejerihylden, detailhandlens præmisser og hvordan vores andelshavere kan være med til at styrke Arlas position som et af verdens førende mejeriselskaber. Jeg er sikker på, at Jakob med denne indsigt i sin nye rolle vil spille en central rolle i at styrke Arla og Arla brandet i Europa fremadrettet.

Om sin nye rolle i Arla fortæller Jakob Bernhard Knudsen:

-Jeg er stolt af det, jeg har opnået i den danske forretning sammen med mine dygtige kollegaer. Arla har en historisk stærk position på det danske marked blandt forbrugere og detailkæder, og jeg glæder mig til nu at stå i spidsen for at udvikle vores kommercielle aktiviteter i Europa og gøre Arla-varemærket endnu mere kendt blandt de europæiske forbrugere

Jakob B. Knudsen tiltræder den nye stilling som kommerciel ansvarlig for Europa år d. 1 marts 2020 og vil samtidig fortsætte som landedirektør i Arla Danmark indtil hans afløser er fundet.

-lipe

 

3/2 2020
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025