Ledende rolle til dansk Arla-direktør

Ledende rolle til dansk Arla-direktør

Landedirektør i Arla Danmark, Jakob Bernhard Knudsen skifter til en ny rolle og bliver kommerciel ansvarlig for Europa med titlen Senior Vice President, Commercial Operations Europe

Som kommerciel ansvarlig for Europa bliver én af hovedopgaverne for Jakob Bernhard Knudsen at styrke kendskabet til Arla brandet og brandets popularitet hos de europæiske forbrugere.

Efter en længere karriere i bl.a. Carlsberg startede Jakob Bernhard Knudsen i Arla Danmark i 2012 som marketingdirektør. I 2016 fik han rollen som landedirektør for Arlas danske forretning, hvor han har stået i spidsen for at eksekvere Arla Danmarks langsigtede strategi, herunder at vækste Arla brandet og en række varemærker på det danske marked, udvikle kunder og nye forretningsområder, samt at sikre, at Arla er en central del af debatten omkring fremtidens fødevarer blandt forbrugere og en række andre aktører.

Vækst i brands og omsætning
Executive Vice President for Europa, Peter Giørtz Carlsen siger:

- Jeg ser meget frem til at byde Jakob velkommen i den nye rolle som kommerciel ansvarlig i Europa. I sin rolle som landedirektør i Arla Danmark har Jakob har formået at vækste både brands og omsætning i et marked, hvor Arla i forvejen står rigtig stærkt. Han har en indgående forståelse for, hvad forbrugerne ønsker på mejerihylden, detailhandlens præmisser og hvordan vores andelshavere kan være med til at styrke Arlas position som et af verdens førende mejeriselskaber. Jeg er sikker på, at Jakob med denne indsigt i sin nye rolle vil spille en central rolle i at styrke Arla og Arla brandet i Europa fremadrettet.

Om sin nye rolle i Arla fortæller Jakob Bernhard Knudsen:

-Jeg er stolt af det, jeg har opnået i den danske forretning sammen med mine dygtige kollegaer. Arla har en historisk stærk position på det danske marked blandt forbrugere og detailkæder, og jeg glæder mig til nu at stå i spidsen for at udvikle vores kommercielle aktiviteter i Europa og gøre Arla-varemærket endnu mere kendt blandt de europæiske forbrugere

Jakob B. Knudsen tiltræder den nye stilling som kommerciel ansvarlig for Europa år d. 1 marts 2020 og vil samtidig fortsætte som landedirektør i Arla Danmark indtil hans afløser er fundet.

-lipe

 

3/2 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje