Læbepomader i genopfyldelige beholdere af træ

Læbepomader i genopfyldelige beholdere af træ

Virksomheden above & beyond har i samarbejde med den finske emballageproducent, Sulapac udviklet nyt, miljøvenligt etui til en af de personlige kosmetikprodukter, som oftest bliver tabt eller ender i 'blandet affald'. Og læbepomaderne er bare første skridt for virksomheden

Af Lisbeth Petersen

- Vores engangsmentalitet med hverdagsprodukter dræber planeten. Medmindre vi alle ønsker at flytte til Mars med Elon Musk, bliver vi nødt til at behandle
jorden meget bedre, siger Bryn Walbrook, som er medstifter af virksomheden above & beyond.

Et samarbejde med Sulapac er resulteret i en nytænktning af en læbepomade-beholder, i modsætning til sine konkurrenter ikke er produceret af plastik.
I stedet er etuiet fremstillet af komposterbart overskudstræ fra industrien og plantebaserede bindemidler.

- Jeg har altid prøvet at søge en startup-mentalitet i de virksomheder, som jeg har arbejdet med, og nu er jeg så heldig at have fundet en gruppe ligesindede mennesker til at løfte above & beyond op på et højere niveau, siger Bryn Walbrook, som tidligere har arbejdet som planlægger hos de kreative reklamebureauer Saatchi &
Saatchi og MullenLowe.

Suvi Haimi, som er adm. direktør og medstifter af Sulapac, glæder sig over samarbejdet.

- I udviklingsfasen skulle vi gennem en del udfordringer for at finde den perfekte kombination af materialet og emballagens design. Det har været inspirerende at se en kunde tage vores materiale og tilpasse det så godt til deres emballage-ide i bestræbelsen på at bekæmpe krisen med plastaffald og overforbruget af verdens ressourcer.

Det engagement, som above & beyond har vist, når det gælderbæredygtighed, ligger også
meget tæt på vores værdier.

Badeværelsesskabet er kun begyndelsen

above & beyonds kunder kan tegne et abonnement på genopfyldning af deres læbepomade. Refill-stifterne er også lavet af Sulapacs materiale, og æskerne er udstyret med en QR-kode, der fører kunden direkte til abonnements- og bestilling på virksomhedens hjemmeside.

Og above & beyonds rækker meget længere end læbepomader:

Badeværelsesskabet er kun begyndelsen. På en større skala, vil vi gerne arbejde hen imod at opbygge et fællesskab af mærker, der sammen konkurrerer mod engangsprodukter og spild.
Varemærker har magten til at skabe kulturer, og jeg ville elske at være en del af at facilitere en positiv kultur, der prioriterer sundheden forvores planet og alle de levende væsener på den, siger Bryn Walbrook.

 

1/3 2022
  • Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    emballage ›Ubro SystemPac og Vangby, begge 100% ejet af svenske Opti Group, har besluttet at fusionere deres aktiviteter for at styrke deres position som specialister inden for end-of-line packaging med fokus på pakkemaskiner, emballage og service
  • Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    emballage ›Returpap der forener design, cirkulær produktion og komfort bliver nok sjældent forbundet med toilet- og køkkenruller. Men nu lancerer Fritz Schur Consum sit Svanepapir, som er en iøjnefaldende produktnyhed til løsninger for netop disse produkter
  •  Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    emballage ›Smurfit Westrocks genanvendelige alternativ til traditionel strækfilm er en banebrydende løsning til virksomheder indenfor for glasproduktion og fyldning, siger en af Storbritanniens største glasproducenter, Encirc
  • Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    emballage ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    emballage ›Traditionen tro kårer den svenske forbrugerorganisation 'Äkta vara' en fødevare, som får den tvivlsomme ære af at kunne kalde sig Årets Madbluf
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    emballage ›Virksomheden Südpack Medica har modtaget sin fjerde pris for den polypropylen (PP)-baserede blisteremballage, PharmaGuard der i denne uge bliver præsenteret for kunder på messen Pharmapack i Paris