Læbepomader i genopfyldelige beholdere af træ
Virksomheden above & beyond har i samarbejde med den finske emballageproducent, Sulapac udviklet nyt, miljøvenligt etui til en af de personlige kosmetikprodukter, som oftest bliver tabt eller ender i 'blandet affald'. Og læbepomaderne er bare første skridt for virksomheden
Af Lisbeth Petersen
- Vores engangsmentalitet med hverdagsprodukter dræber planeten. Medmindre vi alle ønsker at flytte til Mars med Elon Musk, bliver vi nødt til at behandle
jorden meget bedre, siger Bryn Walbrook, som er medstifter af virksomheden above & beyond.
Et samarbejde med Sulapac er resulteret i en nytænktning af en læbepomade-beholder, i modsætning til sine konkurrenter ikke er produceret af plastik.
I stedet er etuiet fremstillet af komposterbart overskudstræ fra industrien og plantebaserede bindemidler.
- Jeg har altid prøvet at søge en startup-mentalitet i de virksomheder, som jeg har arbejdet med, og nu er jeg så heldig at have fundet en gruppe ligesindede mennesker til at løfte above & beyond op på et højere niveau, siger Bryn Walbrook, som tidligere har arbejdet som planlægger hos de kreative reklamebureauer Saatchi &
Saatchi og MullenLowe.
Suvi Haimi, som er adm. direktør og medstifter af Sulapac, glæder sig over samarbejdet.
- I udviklingsfasen skulle vi gennem en del udfordringer for at finde den perfekte kombination af materialet og emballagens design. Det har været inspirerende at se en kunde tage vores materiale og tilpasse det så godt til deres emballage-ide i bestræbelsen på at bekæmpe krisen med plastaffald og overforbruget af verdens ressourcer.
Det engagement, som above & beyond har vist, når det gælderbæredygtighed, ligger også
meget tæt på vores værdier.
Badeværelsesskabet er kun begyndelsen
above & beyonds kunder kan tegne et abonnement på genopfyldning af deres læbepomade. Refill-stifterne er også lavet af Sulapacs materiale, og æskerne er udstyret med en QR-kode, der fører kunden direkte til abonnements- og bestilling på virksomhedens hjemmeside.
Og above & beyonds rækker meget længere end læbepomader:
Badeværelsesskabet er kun begyndelsen. På en større skala, vil vi gerne arbejde hen imod at opbygge et fællesskab af mærker, der sammen konkurrerer mod engangsprodukter og spild.
Varemærker har magten til at skabe kulturer, og jeg ville elske at være en del af at facilitere en positiv kultur, der prioriterer sundheden forvores planet og alle de levende væsener på den, siger Bryn Walbrook.