Læbepomader i genopfyldelige beholdere af træ

Læbepomader i genopfyldelige beholdere af træ

Virksomheden above & beyond har i samarbejde med den finske emballageproducent, Sulapac udviklet nyt, miljøvenligt etui til en af de personlige kosmetikprodukter, som oftest bliver tabt eller ender i 'blandet affald'. Og læbepomaderne er bare første skridt for virksomheden

Af Lisbeth Petersen

- Vores engangsmentalitet med hverdagsprodukter dræber planeten. Medmindre vi alle ønsker at flytte til Mars med Elon Musk, bliver vi nødt til at behandle
jorden meget bedre, siger Bryn Walbrook, som er medstifter af virksomheden above & beyond.

Et samarbejde med Sulapac er resulteret i en nytænktning af en læbepomade-beholder, i modsætning til sine konkurrenter ikke er produceret af plastik.
I stedet er etuiet fremstillet af komposterbart overskudstræ fra industrien og plantebaserede bindemidler.

- Jeg har altid prøvet at søge en startup-mentalitet i de virksomheder, som jeg har arbejdet med, og nu er jeg så heldig at have fundet en gruppe ligesindede mennesker til at løfte above & beyond op på et højere niveau, siger Bryn Walbrook, som tidligere har arbejdet som planlægger hos de kreative reklamebureauer Saatchi &
Saatchi og MullenLowe.

Suvi Haimi, som er adm. direktør og medstifter af Sulapac, glæder sig over samarbejdet.

- I udviklingsfasen skulle vi gennem en del udfordringer for at finde den perfekte kombination af materialet og emballagens design. Det har været inspirerende at se en kunde tage vores materiale og tilpasse det så godt til deres emballage-ide i bestræbelsen på at bekæmpe krisen med plastaffald og overforbruget af verdens ressourcer.

Det engagement, som above & beyond har vist, når det gælderbæredygtighed, ligger også
meget tæt på vores værdier.

Badeværelsesskabet er kun begyndelsen

above & beyonds kunder kan tegne et abonnement på genopfyldning af deres læbepomade. Refill-stifterne er også lavet af Sulapacs materiale, og æskerne er udstyret med en QR-kode, der fører kunden direkte til abonnements- og bestilling på virksomhedens hjemmeside.

Og above & beyonds rækker meget længere end læbepomader:

Badeværelsesskabet er kun begyndelsen. På en større skala, vil vi gerne arbejde hen imod at opbygge et fællesskab af mærker, der sammen konkurrerer mod engangsprodukter og spild.
Varemærker har magten til at skabe kulturer, og jeg ville elske at være en del af at facilitere en positiv kultur, der prioriterer sundheden forvores planet og alle de levende væsener på den, siger Bryn Walbrook.

 

1/3 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første