Læbepomader i genopfyldelige beholdere af træ

Læbepomader i genopfyldelige beholdere af træ

Virksomheden above & beyond har i samarbejde med den finske emballageproducent, Sulapac udviklet nyt, miljøvenligt etui til en af de personlige kosmetikprodukter, som oftest bliver tabt eller ender i 'blandet affald'. Og læbepomaderne er bare første skridt for virksomheden

Af Lisbeth Petersen

- Vores engangsmentalitet med hverdagsprodukter dræber planeten. Medmindre vi alle ønsker at flytte til Mars med Elon Musk, bliver vi nødt til at behandle
jorden meget bedre, siger Bryn Walbrook, som er medstifter af virksomheden above & beyond.

Et samarbejde med Sulapac er resulteret i en nytænktning af en læbepomade-beholder, i modsætning til sine konkurrenter ikke er produceret af plastik.
I stedet er etuiet fremstillet af komposterbart overskudstræ fra industrien og plantebaserede bindemidler.

- Jeg har altid prøvet at søge en startup-mentalitet i de virksomheder, som jeg har arbejdet med, og nu er jeg så heldig at have fundet en gruppe ligesindede mennesker til at løfte above & beyond op på et højere niveau, siger Bryn Walbrook, som tidligere har arbejdet som planlægger hos de kreative reklamebureauer Saatchi &
Saatchi og MullenLowe.

Suvi Haimi, som er adm. direktør og medstifter af Sulapac, glæder sig over samarbejdet.

- I udviklingsfasen skulle vi gennem en del udfordringer for at finde den perfekte kombination af materialet og emballagens design. Det har været inspirerende at se en kunde tage vores materiale og tilpasse det så godt til deres emballage-ide i bestræbelsen på at bekæmpe krisen med plastaffald og overforbruget af verdens ressourcer.

Det engagement, som above & beyond har vist, når det gælderbæredygtighed, ligger også
meget tæt på vores værdier.

Badeværelsesskabet er kun begyndelsen

above & beyonds kunder kan tegne et abonnement på genopfyldning af deres læbepomade. Refill-stifterne er også lavet af Sulapacs materiale, og æskerne er udstyret med en QR-kode, der fører kunden direkte til abonnements- og bestilling på virksomhedens hjemmeside.

Og above & beyonds rækker meget længere end læbepomader:

Badeværelsesskabet er kun begyndelsen. På en større skala, vil vi gerne arbejde hen imod at opbygge et fællesskab af mærker, der sammen konkurrerer mod engangsprodukter og spild.
Varemærker har magten til at skabe kulturer, og jeg ville elske at være en del af at facilitere en positiv kultur, der prioriterer sundheden forvores planet og alle de levende væsener på den, siger Bryn Walbrook.

 

1/3 2022
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage