Lakridser i nye former

Lakridser i nye former

Den bornholmske succesiværksætter, Johan Bülow relancerer sin gourmetslik med nyt navn og mere bæredygtig emballage

Af Lisbeth Petersen

Fornavnet er droppet i det nye design, som nu skal fortsætte med at lære hele verden at spise lakrids under navnet Lakrids by Bülow.

Og med helt ny emballage slår virksomheden to fluer med samme smæk: den får rystet konkurrenternes efterligninger af sig, og opgraderer samtidig hele linjen på miljøsiden.

Lakrids by Bülow har startet et samarbejde med organisationen Plastic Change, og brugt over et år på at udvikle de nye designs.

De nye lakridsdåser er fremstillet i buede former af 100 procent genbrugsplast, etiketterne trykt på FSC certificeret papir, og det metal, der tidligere var en del af forseglingen, er helt fjernet.

Selve låget er fremstillet af ny plast, men i Lakrids by Bülow, arbejder de fortsat på at finde en mere bæredygtig løsning til det også.

Gaveæskerne er fremstillet af 70 procent genbrugskarton, og på sin hjemmeside opfordrer virksomheden sine kunder til at kassere emballagen på en miljøvenlig, ansvarlig måde ved at skille plast og karton, og lægge delene i de rette affaldsbeholdere.

Det er knap 12 år siden, Johan Bülow begyndte sit lakridseventyr i Svaneke på Bornholm. I dag bliver produkterne solgt i bl.a. USA, Sydafrika og Mellemøsten.

28/1 2019
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne