Kvalitetshøjttalere kræver kvalitetsemballage

Kvalitetshøjttalere kræver kvalitetsemballage

Emballagen er i høj grad med til at sætte Dynaudios nye højtalerserie på landkortet. DS Smith har udviklet emballagen, som via et detaljeret tryk er yderst iøjnefaldende

Dynaudio producerer high-end højttalere. Gennem en længere periode er højtalerne blevet pakket, distribueret og solgt i butikkerne i brune papkasser.

I forbindelse med lanceringen af en ny højttalerserie, kontaktede Dynaudio DS Smith fordi man ønskede at optimere den primære emballage for at øge eksponeringen i butikkerne.

Efter en diskussion omkring ønsker, behov og idéer, hvor DS Smith på mange områder udfordrede Dynaudios oprindelige ønsker, gik DS Smith i tænkeboks og udviklede løsningen, som altså senere blev realiseret.

Overordnet skulle emballagen afspejle den høje kvalitet af højttalerne og øge eksponeringen i butikkerne. Herudover skulle emballagen have en beskyttende effekt så højttalerne kunne nå frem til slutbrugeren uden skader.

Løsningen blev en grafisk flot og iøjnefaldende emballage med et detaljeret tryk, der signalerer høj kvalitet. Emballagen er blevet udviklet med 'hjørneafhug', der bryder enkelt og effektfuldt med den klassiske foldekasses form og giver emballagen et dynamisk udtryk, der kan bruges i opbygningen af in-store miljøer.

Emballagen er blevet udviklet i en 3+2 millimeter dobbelt bølgepapkvalitet, som sammen med flamingo eller foam gør den ekstrem robust, så Dynaudio sikrer, at højttalerne når frem til slutbrugerne uden skader.

I udviklingen er det endvidere lykkedes at reducere mængden af materiale uden, at det er gået ud over kvaliteten eller styrken, hvilket kommer til at betyde mindskede omkostninger til pakkeri, lagerhåndtering og forsendelse hos Dynaudio.

Det er da også en tilfreds kunde som udtaler sig om samarbejdet.

- Da vi fik præsenteret løsningen blev vi virkelig positivt overraskede over DS Smiths evne til at tænke ud af boksen, inspirere og være innovative. Vi er sikre på, at den nye emballage vil gøre Dynaudios produkter endnu mere synlig i butikkerne og få dem helt ud til kunderne, siger Linda Zedlitz Refsgaard, Technical Assistant, Dynaudio A/S.

-hawin

Resultater

  • Visuel flot emballage der signalerer kvalitet
  • Iøjnefaldende grafik og intelligent udformning der øger eksponering i butikkerne
  • Robust emballage der sikrer, at højttalerne kommer frem til slutbrugerne uden skader
  • Emballage der er let at 'rejse' og pakke i pakkeprocessen
  • Bølgepapkvalitet der mindsker omkostninger i logistikledet

 

21/6 2016
  • Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    Emballagen er en vigtig del af DØRPRODUCENTENSværdikæden

    emballage ›Hver eneste dør og port, DAN-doors sender videre til kunder i Danmark og resten af verden er unik og værdifuld. Derfor har virksomhedens forsendelser nærmest form af små byggeprojekter, som sikrer, at hver enkelt dør og port når frem i perfekt stand
  • Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    Når isoleringspladerne skal nå sikkert frem

    emballage ›Ny pakkemaskine fra Tentoma spiller en vigtig rolle på den nye produktionslinje i Jackon Insulation by Bewis nye fabrik i Olen i Belgien, hvor den sikrer at XPS-isoleringspladerne kommer frem til kunden i perfekt stand
  • Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    Ny emballage er frankeret med minimalistisk sticker

    emballage ›Renz udskifter sine nuværende fuld-printede og hvidblegede papemballager til postkasser og postkasseanlæg med en enklere løsning af brunt pap med en minimalistisk sticker
  • Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    Ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen

    emballage ›Med en baggrund inden for salg, strategisk ledelse og forretningsudvikling indtræder Jonas Lilleskov Nielsen pr. 1. januar som ny kommerciel direktør for Bella Center Copenhagen og Bella Arena
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer