Kvalitetshøjttalere kræver kvalitetsemballage
Emballagen er i høj grad med til at sætte Dynaudios nye højtalerserie på landkortet. DS Smith har udviklet emballagen, som via et detaljeret tryk er yderst iøjnefaldende
Dynaudio producerer high-end højttalere. Gennem en længere periode er højtalerne blevet pakket, distribueret og solgt i butikkerne i brune papkasser.
I forbindelse med lanceringen af en ny højttalerserie, kontaktede Dynaudio DS Smith fordi man ønskede at optimere den primære emballage for at øge eksponeringen i butikkerne.
Efter en diskussion omkring ønsker, behov og idéer, hvor DS Smith på mange områder udfordrede Dynaudios oprindelige ønsker, gik DS Smith i tænkeboks og udviklede løsningen, som altså senere blev realiseret.
Overordnet skulle emballagen afspejle den høje kvalitet af højttalerne og øge eksponeringen i butikkerne. Herudover skulle emballagen have en beskyttende effekt så højttalerne kunne nå frem til slutbrugeren uden skader.
Løsningen blev en grafisk flot og iøjnefaldende emballage med et detaljeret tryk, der signalerer høj kvalitet. Emballagen er blevet udviklet med 'hjørneafhug', der bryder enkelt og effektfuldt med den klassiske foldekasses form og giver emballagen et dynamisk udtryk, der kan bruges i opbygningen af in-store miljøer.
Emballagen er blevet udviklet i en 3+2 millimeter dobbelt bølgepapkvalitet, som sammen med flamingo eller foam gør den ekstrem robust, så Dynaudio sikrer, at højttalerne når frem til slutbrugerne uden skader.
I udviklingen er det endvidere lykkedes at reducere mængden af materiale uden, at det er gået ud over kvaliteten eller styrken, hvilket kommer til at betyde mindskede omkostninger til pakkeri, lagerhåndtering og forsendelse hos Dynaudio.
Det er da også en tilfreds kunde som udtaler sig om samarbejdet.
- Da vi fik præsenteret løsningen blev vi virkelig positivt overraskede over DS Smiths evne til at tænke ud af boksen, inspirere og være innovative. Vi er sikre på, at den nye emballage vil gøre Dynaudios produkter endnu mere synlig i butikkerne og få dem helt ud til kunderne, siger Linda Zedlitz Refsgaard, Technical Assistant, Dynaudio A/S.
-hawin
Resultater
- Visuel flot emballage der signalerer kvalitet
- Iøjnefaldende grafik og intelligent udformning der øger eksponering i butikkerne
- Robust emballage der sikrer, at højttalerne kommer frem til slutbrugerne uden skader
- Emballage der er let at 'rejse' og pakke i pakkeprocessen
- Bølgepapkvalitet der mindsker omkostninger i logistikledet