Koehler Paper lancerer nyt barrierepapir til fastfood

Koehler Paper lancerer nyt barrierepapir til fastfood

Koehler NexPure® Wrap, er et bæredygtigt, genanvendeligt letvægts-emballagepapir udviklet til især fastfoodmarkedet for burgere og wraps. Papiret, som er helt fri for skadelige fluorstoffer, bliver præsenteret for første gang på FachPack messen i Nürnberg i Tyskland fra den 27. til den 29. september

Koehler Paper, som er en del af Koehler Group, investerede i 2019 300 millioner euro i en ny produktionslinje til
fleksibelt emballagepapir. Siden da har verdens største MG-papirmaskine produceret papir med barrierebelægninger med en lang række funktioner som omfatter især barrierer mod lugt, fedt, mineralolier og gasser.

Med den seneste udvikling – Koehler NexPure® Wrap – retter Koehler Paper, nu opmærksomheden mod fastfood-markedet. Det nye papir, der er designet til burger- og wrap-emballage, har en gramvægt på 29,5 og bruger naturlige råmaterialer til barrierefunktionen.

Fuldt genanvendeligt materiale
Med en stigende efterspørgsel på mere miljøvenlige emballager, fremhæves Koehler NexPure® Wrap ikke mindst for, at papiret efter brug kan gå direkte tilbage til genbrugssystemet.

Christoph Wachter, Director Flexible Packaging Paper Division hos Koehler Paper, siger:

-Med denne nye udvikling har vi produceret en bæredygtig fastfoodemballage, der er fuldstændig fri for fluorholdige kemiske belægninger, samtidig med at den tilbyder de samme egenskaber. Produktet er fremstillet udelukkende af papirmasse fra certificeret bæredygtigt skovbrug og kontrollerede kilder. Koehler NexPure® Wrap er den perfekte tilføjelse til vores 'Seal & Wrap'-kampagne, og med sin fremragende fedtspærre og tilpassede vanddampspærre er det et fantastisk alternativ til løsninger, der ikke er fuldt genanvendelige, og som i øjeblikket stadig er i udbredt brug i fastfoodbranchen.

-lipe

22/9 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første