Klimavenlig kartonemballage til babymad

Klimavenlig kartonemballage til babymad

Finske Muru Baby Food er den første virksomhed, der kan tilbyde babymad i den praktiske og lette Tetra Recart emballage fra Tetra Pak. Forbrugere er i dag mere bevidste om de fødevareprodukter, de giver til deres spædbørn, og Tetra Recart konserverer fødevarer på en sikker og naturlig måde

Overgangen til kartonemballage på supermarkedernes hylder fortsætter, og med lanceringen af Muru Baby Food i Finland gælder det nu også for hylderne med babymad. Den finske kok Henri Alén står bag produktet, der har som ambition at tilbyde den bedste babymad i verden.

- Det har i mange år været min drøm at lave velsmagende babymad, fordi gode og varierede spisevaner begynder i de allerførste år. Jeg har i lang tid søgt efter en emballageløsning til min babymad, som bevarer den friske smag og er klimavenlig. Allerede efter de første forsøg med Tetra Recart blev jeg overbevist om, at vi havde fundet den rigtige emballage, siger Henri Alén, chefkok og ejer af Muru Baby Food.

Tetra Recart er en let kartonemballage til fødevareprodukter, som ikke går i stykker og er nem at åbne og lukke igen. Det gør emballagen til en praktisk løsning for forældre, som skal have mad på bordet hurtigt.

Kartonemballagens firkantede facon gør den nem at opbevare for supermarkederne, da den bruger 30 % mindre plads end glasbeholdere. Derudover har kartonen en stor overflade, hvorpå der kan trykkes design og information til at fange forbrugernes opmærksomhed.

Kartonemballagen, der er både solid og let i sit design, er lige så velegnet til forældre på farten, som den er nem at tage ned fra supermarkedets hylder og med hjem i køkkenet. 

- Vi ser en tydelig tendens til, at kartonemballage er det foretrukne, miljøansvarlige valg, når nye fødevareprodukter kommer på gaden. Kartonerne appellerer til de miljøbevidste forbrugere, og selve emballagen giver producenterne mulighed for at sætte deres tydelige præg på produktet og dermed påvirke forbrugernes valg, siger Berit Hoffmann, marketingdirektør hos Tetra Pak

Kartonemballage er et godt klimamæssigt valg takket være den lave vægt, og fordi emballagen hovedsageligt er fremstillet af genanvendelige materialer i stedet for fossile materialer.

Den er også økonomisk i forhold til transport, hvilket betyder færre lastbiler på vejene, og så kan den genbruges på linje med anden kartonemballage.

Markedet for babymad i Europa er i fortsat vækst og forventes at nå op på USD 9,2 milliarder i 2025*. Forbrugerne ønsker i stigende grad at give deres spædbørn den bedste kvalitet og mest næringsrige babymad, så de får en sund start på livet.

-hawin

 

https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/europe-baby-food-market

11/3 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje