Klimavenlig kartonemballage til babymad

Klimavenlig kartonemballage til babymad

Finske Muru Baby Food er den første virksomhed, der kan tilbyde babymad i den praktiske og lette Tetra Recart emballage fra Tetra Pak. Forbrugere er i dag mere bevidste om de fødevareprodukter, de giver til deres spædbørn, og Tetra Recart konserverer fødevarer på en sikker og naturlig måde

Overgangen til kartonemballage på supermarkedernes hylder fortsætter, og med lanceringen af Muru Baby Food i Finland gælder det nu også for hylderne med babymad. Den finske kok Henri Alén står bag produktet, der har som ambition at tilbyde den bedste babymad i verden.

- Det har i mange år været min drøm at lave velsmagende babymad, fordi gode og varierede spisevaner begynder i de allerførste år. Jeg har i lang tid søgt efter en emballageløsning til min babymad, som bevarer den friske smag og er klimavenlig. Allerede efter de første forsøg med Tetra Recart blev jeg overbevist om, at vi havde fundet den rigtige emballage, siger Henri Alén, chefkok og ejer af Muru Baby Food.

Tetra Recart er en let kartonemballage til fødevareprodukter, som ikke går i stykker og er nem at åbne og lukke igen. Det gør emballagen til en praktisk løsning for forældre, som skal have mad på bordet hurtigt.

Kartonemballagens firkantede facon gør den nem at opbevare for supermarkederne, da den bruger 30 % mindre plads end glasbeholdere. Derudover har kartonen en stor overflade, hvorpå der kan trykkes design og information til at fange forbrugernes opmærksomhed.

Kartonemballagen, der er både solid og let i sit design, er lige så velegnet til forældre på farten, som den er nem at tage ned fra supermarkedets hylder og med hjem i køkkenet. 

- Vi ser en tydelig tendens til, at kartonemballage er det foretrukne, miljøansvarlige valg, når nye fødevareprodukter kommer på gaden. Kartonerne appellerer til de miljøbevidste forbrugere, og selve emballagen giver producenterne mulighed for at sætte deres tydelige præg på produktet og dermed påvirke forbrugernes valg, siger Berit Hoffmann, marketingdirektør hos Tetra Pak

Kartonemballage er et godt klimamæssigt valg takket være den lave vægt, og fordi emballagen hovedsageligt er fremstillet af genanvendelige materialer i stedet for fossile materialer.

Den er også økonomisk i forhold til transport, hvilket betyder færre lastbiler på vejene, og så kan den genbruges på linje med anden kartonemballage.

Markedet for babymad i Europa er i fortsat vækst og forventes at nå op på USD 9,2 milliarder i 2025*. Forbrugerne ønsker i stigende grad at give deres spædbørn den bedste kvalitet og mest næringsrige babymad, så de får en sund start på livet.

-hawin

 

https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/europe-baby-food-market

11/3 2020
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne