Klimavenlig kartonemballage til babymad

Klimavenlig kartonemballage til babymad

Finske Muru Baby Food er den første virksomhed, der kan tilbyde babymad i den praktiske og lette Tetra Recart emballage fra Tetra Pak. Forbrugere er i dag mere bevidste om de fødevareprodukter, de giver til deres spædbørn, og Tetra Recart konserverer fødevarer på en sikker og naturlig måde

Overgangen til kartonemballage på supermarkedernes hylder fortsætter, og med lanceringen af Muru Baby Food i Finland gælder det nu også for hylderne med babymad. Den finske kok Henri Alén står bag produktet, der har som ambition at tilbyde den bedste babymad i verden.

- Det har i mange år været min drøm at lave velsmagende babymad, fordi gode og varierede spisevaner begynder i de allerførste år. Jeg har i lang tid søgt efter en emballageløsning til min babymad, som bevarer den friske smag og er klimavenlig. Allerede efter de første forsøg med Tetra Recart blev jeg overbevist om, at vi havde fundet den rigtige emballage, siger Henri Alén, chefkok og ejer af Muru Baby Food.

Tetra Recart er en let kartonemballage til fødevareprodukter, som ikke går i stykker og er nem at åbne og lukke igen. Det gør emballagen til en praktisk løsning for forældre, som skal have mad på bordet hurtigt.

Kartonemballagens firkantede facon gør den nem at opbevare for supermarkederne, da den bruger 30 % mindre plads end glasbeholdere. Derudover har kartonen en stor overflade, hvorpå der kan trykkes design og information til at fange forbrugernes opmærksomhed.

Kartonemballagen, der er både solid og let i sit design, er lige så velegnet til forældre på farten, som den er nem at tage ned fra supermarkedets hylder og med hjem i køkkenet. 

- Vi ser en tydelig tendens til, at kartonemballage er det foretrukne, miljøansvarlige valg, når nye fødevareprodukter kommer på gaden. Kartonerne appellerer til de miljøbevidste forbrugere, og selve emballagen giver producenterne mulighed for at sætte deres tydelige præg på produktet og dermed påvirke forbrugernes valg, siger Berit Hoffmann, marketingdirektør hos Tetra Pak

Kartonemballage er et godt klimamæssigt valg takket være den lave vægt, og fordi emballagen hovedsageligt er fremstillet af genanvendelige materialer i stedet for fossile materialer.

Den er også økonomisk i forhold til transport, hvilket betyder færre lastbiler på vejene, og så kan den genbruges på linje med anden kartonemballage.

Markedet for babymad i Europa er i fortsat vækst og forventes at nå op på USD 9,2 milliarder i 2025*. Forbrugerne ønsker i stigende grad at give deres spædbørn den bedste kvalitet og mest næringsrige babymad, så de får en sund start på livet.

-hawin

 

https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/europe-baby-food-market

11/3 2020
  • Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    emballage ›Ubro SystemPac og Vangby, begge 100% ejet af svenske Opti Group, har besluttet at fusionere deres aktiviteter for at styrke deres position som specialister inden for end-of-line packaging med fokus på pakkemaskiner, emballage og service
  • Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    emballage ›Returpap der forener design, cirkulær produktion og komfort bliver nok sjældent forbundet med toilet- og køkkenruller. Men nu lancerer Fritz Schur Consum sit Svanepapir, som er en iøjnefaldende produktnyhed til løsninger for netop disse produkter
  •  Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    emballage ›Smurfit Westrocks genanvendelige alternativ til traditionel strækfilm er en banebrydende løsning til virksomheder indenfor for glasproduktion og fyldning, siger en af Storbritanniens største glasproducenter, Encirc
  • Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    emballage ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    emballage ›Traditionen tro kårer den svenske forbrugerorganisation 'Äkta vara' en fødevare, som får den tvivlsomme ære af at kunne kalde sig Årets Madbluf
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    emballage ›Virksomheden Südpack Medica har modtaget sin fjerde pris for den polypropylen (PP)-baserede blisteremballage, PharmaGuard der i denne uge bliver præsenteret for kunder på messen Pharmapack i Paris