Klædt på til et marked i forandring
Lone Daugaard, Produktspecialist indenfor emballage hos Antalis, rådgiver en kunde omkring den korrekte indstilling af en strækfilmmaskine fra masterline, Antalis’ eget, globale brand af emballering

Klædt på til et marked i forandring

Når markedet og efterspørgslen forandres er det kritisk, at virksomheder hurtigt kan udvikle og tilpasse sine emballageløsninger. Det kræver en samarbejdspartner med dyb specialistviden og kendskab til de forskellige brancher

- Alle siger, at prisen er konkurrencedygtig, kvaliteten god og servicen høj. Men det er specialister med dybt kendskab til kundens forretning, der i sidste ende gør en forskel. De er med til at til at fremtidssikre kunderne til et marked, der er præget af høj forandringshastighed.

- Det er kritisk for vores kunder, at de er forberedt på paradigmeskift og ændringer i efterspørgslen og at vi kan omsætte vores viden og branchekendskab til konkurrencemæssige fordele, siger Jacob Ejlskov Andersen Scandinavian Sector Director i Antalis.

Som et eksempel er der lige nu stor efterspørgsel på forsendelsesemballage til fødevarer, og det kan tilskrives den voksende internethandel på dette område. En vækst, der er kommet hurtigt, og som har ændret det marked, fødevareproducenter og detailbranchen agerer på.

- Her skal vi hurtigt gå ind og tilbyde emballageløsninger, der på hygiejnisk og forsvarlig vis opbevarer og transporterer fødevarer fra pakning til levering, og som samtidigt er med til at højne slutbrugeroplevelsen. Vores brede sortiment og dybe branchekendskab gør, at vi kan reagere hurtigt på nye behov. Det styrker vore kunders position i markedet, forklarer jacob Ejlskov Andersen.

Dybdegående viden og bredt sortiment
Antalis dyrker specialistkulturen, og har specialister inden for både emballage, strækfilmmaskiner og papir. Med mere end 20.000 varenumre har Antalis en bredde, som gør det muligt at samle alle indkøb hos én leverandør.

Antalis rådgivning og brede sortiment reducerer den tid, der bliver brugt på indkøbsarbejde, så kunderne i stedet kan koncentrere sig om andre områder af deres forretning. Det store sortiment gør også, at der hver dag leveres produkter og services til mange forskellige brancher.

Med lokal forankring i 43 lande kan Antalis også implementere løsninger på tværs af landegrænser. Dette sørger det internationale team for. Prissætning, kontrakter og sortimenter koordineres på centralt plan, så kunderne får ensartede processer. Det hele klares af lokale konsulenter, der forstår sproget og forretningskulturen på det pågældende marked. En stor fordel for internationale virksomheder med afdelinger i flere lande.

Tilpasset og innovativ emballage
En tredjedel af lageret hos Antalis består af individuelle kundeløsninger. Udvikling, konstruktion og design af individuelle emballageløsninger foretages i tæt samarbejde mellem kunden og Antalis’ eget design center. Det giver kunderne større frihed i forhold til design, valg af materialer og producenter. Udover Design Centeret i Danmark findes der yderligere 3 konstruktions- og testcentre i Europa, som i høj grad benyttes af virksomhedens internationale kunder.

- Vores kunders produktivitet afhænger i høj grad af kvaliteten af vores leverancer. Vi tilfører leverancen vores udstrakte service og et gennemdigitaliseret forløb, som spiller sammen med kundens egne systemer. I mange tilfælde er Antalis mere end en distributør, vi er en betroet partner, som løser hele værdikæden fra udvikling til lagerstyring, siger Jacob Ejlskov Andersen.

Dette giver sig blandt andet til udtryk i at flere af virksomhedens kunder har outsourcet hele deres lagerstyring til Antalis, som varetager kundens disponeringen via forecasts og historik. Logistikken kan også tilpasses kundernes behov, og derfor tilbydes også natlevering, lagerhotel og tredjepartslogistik.

- Vi har den holdning, at vi ikke bare leverer det, du beder os om. Vi vil gerne være sikre på, at vi leverer det, du har brug for. Hos os kan man forvente kvalificeret rådgivning - og det er først og fremmest mennesker, der tænker på dig og din forretning, som gør det værd at handle med os, uddyber Jacob Ejlskov Andersen.

-hawin

 

 

FAKTABOKS

  • Antalis er en af Europas største distributører af emballage og verdens største distributør af papir.
  • Virksomheden er en del af den franske koncern Sequana med 5.600 i 43 lande.
  • I Danmark har Antalis afdelinger i Valby, Holstebro, Vejle og Hørning

 

 

26/6 2017
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage