Jøma Lift Teknik tager krydderurtedykning op i højden
Genielifte fra Jøma Lift Teknik er en helt essentiel del af den daglige drift i Nordic Harvests nye væksthuse, hvor urter dyrkes i op til 14-etagers højde. Foto: PR.

Jøma Lift Teknik tager krydderurtedykning op i højden

Når Nordic Harvest dyrker krydderurter i Copenhagen Market, så er det med hjælp fra fem sakselifte fra Jøma Lift Teknik, som sikkert fragter både ansatte og urter op og ned i det 14-etagers høje vækstanlæg.

På Copenhagen Market i Tåstrup tilbyder grønt- og krydderurteproducenten Nordic Harvest sine urter til de handlende på Europas største engrosmarked. Og varerne er helt friske; høstet i Nordic Harvests nye vækstanlæg kun et par hundrede meter væk. Her vokser planterne i et sindrigt system af vækstkasser, der går helt op under taget i imponerende 14 etagers højde.

For at kunne følge planternes vækst og kundernes stigende behov for friske varer, har Nordic Harvest ansatte brug for at kunne komme hurtigt, sikkert og effektiv frem og tilbage – og ikke mindst op og ned – i de tre væksthaller som, når det hele står færdigt, kommer til at fylde hele 4.950 kvadratmeter. 

Fleksible og sikre sakselifte med fra starten

Byggeriet af vækstanlægget begyndte i foråret 2020 og står efter planen helt færdigt til efteråret 2021. Fem Genie GS2632 sakselifte fra Jøma Lift Teknik har været en essentiel del af byggeprocessen.

– Selve opbygningen af anlægget krævede naturligvis maskineri, som kunne komme op i en vis højde. I dette tilfælde havde vi brug for lifte, som kunne få vores ansatte op til minimum 8,80 meter. Vores samarbejdspartnere i Taiwan anbefalede Genieliftene til opgaven, og da liftene opfyldte alle vores krav til sikkerhed, brugervenlighed og arbejdshøjde, var der ingen tvivl om valget, fortæller Flemming Dyring, Chief Commercial Officer i Nordic Harvest.

a9f1caf1-be75-4e79-926d-59b6b440843e.jpg (3024×4032)

Nordic Harvest har desuden tilføjet fire nye Genie GS2646 sakselifte til vognparken, som benyttes i det daglige arbejde, hvor liftene kører på en skinne langs en barriere, og fragter de ansatte frem til urterne.

– Liftene skal have en høj grad af stabilitet, sikkerhed og brugervenlighed, da det er helt essentielt, at vi kan regne med vores lifte, når vi høster vores planter. Vi er derfor meget tilfredse med vores Genielifte, sigerFlemming Dyring.   

Skabt til højde og trange områder

GS2632 sakseliften fra Genie er skabt til opgaver, hvor pladsen er trang, men stadig højt til arbejdsstedet. Liften er eldrevet, nem at manøvrere og kan dreje meget skarpt på selv trange områder, hvilket gør den velegnet til indendørs såvel som udendørs brug på stabilt og jævnt underlag.

– Med en lift fra Genie får man en robust og ikke mindst alsidig sakselift, som er velegnet til en lang række opgaver, hvor brugervenligheden og ydelsen skal være i top. Det er ikke uden grund, at Genieliftene er blandt vores mest populære maskiner, siger Jørgen Martinsen, direktør i Jøma Lift Teknik.

Med en arbejdshøjde på 9,92 meter kan GS2632 klare de fleste arbejdsopgaver, og har man ikke brug for samme arbejdshøjde, eller skal endnu højere til vejrs, tilbyder Genie GS2032 og GS3232 henholdsvis 7,9 meter og 11,75 meter maksimal arbejdshøjde.  

-hawin

21/6 2021
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage