Irma har halveret salget af plasticposer
Kunderne er blevet mere bevidste om deres forbrug af plastic, viser salgstallene fra 2017 til 2020. Til gengæld er salget af genanvendelige poser mere end fordoblet
-Det er en markant ændring i vores kunders adfærd; At huske at tage en pose med hjemmefra frem for at købe en plasticpose. Det viser klart, hvordan bevidstheden om brugen af plastic er vokset, siger konstitueret kædedirektør Rikke Wolff, Irma.
Det betyder, at der er blevet bedre grundlag for at udvikle flere alternative poser, som kunderne kan benytte igen og igen.
Senest har Irma sammen med designeren Klaus Samsøe udviklet stofposer upcyclet fra kasserede restaurantduge og servietter - og det er i den grad faldet i kundernes smag. Her kniber det nærmest at følge med efterspørgslen, men flere er på vej.
-Vi ser en grundlæggende forandring af en ellers mangeårig vane. Derfor forventer vi fortsat fald i salget af plasticposer – og vi glæder os til at komme med andre kreative og bæredygtige løsninger til kunderne, så de kan transportere varerne hjem uden at belaste miljøet, siger Rikke Wolff.
-lipe