Introduktion til det tyske eksportmarked
Plastindustrien inviterer sine medlemmer til gratis inspirationsdag om, hvordan de kan få succes syd for grænsen
Lige syd for grænsen ligger Danmarks største eksportmarked, Tyskland. Den geografiske afstand er lille, men de kulturelle forskelle kan til gengæld være store. Derfor er det for mange danske plastvirksomheder også et svært marked at få succes i.
Plastindustrien kan med en ny brancheaftale med Denmark Business Consulting nu tilbyde sine medlemmer hjælp til netop den udfordring.
Første element i aftalen er et gratis medlemsarrangement i Nyborg den 28. september, hvor plastvirksomhederne kan få konkrete tips til salgsarbejdet.
Kommunikationschef i Plastindustrien, Asbjørn Lindsø, siger:
– At slå igennem i Tyskland som dansk plastvirksomhed kræver, at man gør sit hjemmearbejde og sætter sig grundigt ind i både sit tyske marked og i de tyske forretningsgange og kutymer.
Med vores arrangement vil vi gerne give vores medlemmer nogle konkrete værktøjer til, hvordan de bedst griber den opgave an.
Programmet byder på bl.a:
Ideer til konkrete salgstiltag med udgangspunkt i det tyske marked
Et overblik over den tyske plastindustri: Sådan arbejder din konkurrent / potentielle kunde syd for grænsen
PUR-virksomheden Tinby A/S fortæller om sine erfaringer i Tyskland
En introduktion til Denmark Business Consultings nye screeningværktøj, der udviklet særligt til Plastindustriens medlemmer
Bag Denmark Business Consultingstår Lis Nørgaard og Thim Werner, som med base i Køln har mange års erfaring i at rådgive danske virksomheder om mulighederne i Tyskland.
Du kan læse mere og tilmelde dig arrangement her.
-lipe