Introduktion til det tyske eksportmarked

Introduktion til det tyske eksportmarked

Plastindustrien inviterer sine medlemmer til gratis inspirationsdag om, hvordan de kan få succes syd for grænsen

Lige syd for grænsen ligger Danmarks største eksportmarked, Tyskland. Den geografiske afstand er lille, men de kulturelle forskelle kan til gengæld være store. Derfor er det for mange danske plastvirksomheder også et svært marked at få succes i.

Plastindustrien kan med en ny brancheaftale med Denmark Business Consulting nu tilbyde sine medlemmer hjælp til netop den udfordring.

Første element i aftalen er et gratis medlemsarrangement i Nyborg den 28. september, hvor plastvirksomhederne kan få   konkrete tips til salgsarbejdet.

Kommunikationschef i Plastindustrien, Asbjørn Lindsø, siger:

– At slå igennem i Tyskland som dansk plastvirksomhed kræver, at man gør sit hjemmearbejde og sætter sig grundigt ind i både sit tyske marked og i de tyske forretningsgange og kutymer.
Med vores arrangement vil vi gerne give vores medlemmer nogle konkrete værktøjer til, hvordan de bedst griber den opgave an.

Programmet byder på bl.a:

Ideer til konkrete salgstiltag med udgangspunkt i det tyske marked
Et overblik over den tyske plastindustri: Sådan arbejder din konkurrent / potentielle kunde syd for grænsen
PUR-virksomheden Tinby A/S fortæller om sine erfaringer i Tyskland
En introduktion til Denmark Business Consultings nye screeningværktøj, der udviklet særligt til Plastindustriens medlemmer

Bag Denmark Business Consultingstår  Lis Nørgaard og Thim Werner, som med base i Køln har mange års erfaring i at rådgive danske virksomheder om mulighederne i Tyskland.

Du kan læse mere og tilmelde dig arrangement her.

-lipe

28/8 2017
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne