Ikonisk chokolade får mere klimavenlig indpakning

Ikonisk chokolade får mere klimavenlig indpakning

Nestlé udskifter gradvist over de næste fem måneder, indpakningen på ni ud af 11 populære varianter af chokoladerne i Quality Street brandet. De resterende to chokolader – Orange Crunch og The Green Triangle – vil forblive i deres nuværende indpakning i aluminiumfolie, da de i forvejen er designet til genbrug

Quality Street er et af Nestlés mest ikoniske konfekture brands. I år ser de ikoniske chokolader dog en smule anderledes ud.

Nestlé udskifter nemlig, gradvist over de næste 5 måneder, indpakningen på ni ud af 11 populære varianter. De resterende to chokolader – Orange Crunch og The Green Triangle – vil forblive i deres nuværende indpakning i aluminiumfolie, da de i forvejen er designet til genbrug.

Ved at udskifte dobbeltlag af folie & cellufan med en enkel papirindpakning, vil Quality Street fjerne mere end to milliarder stykker emballage fra brandets globale forsyningskæde.

Quality Streets transformation til papiremballage er ét af de mange skridt, der skal hjælpe verdens største fødevarevirksomhed med at nå sine klimamål.

I 2050 skal Nestlé opnå netto nul udledning (net zero), i 2030 en halvering af drivhusgasudledningen (fra et 2018 udgangspunkt) og allerede i 2025 sigter virksomheden at have genbrugelig og/eller genanvendelig emballage for alle virksomhedens mere end 2000 brands.

Ifølge Nestlés nordiske bæredygtigshedchef Ulla Luhtesala er det afgørende at brands som Quality Street går forrest:

- Som verdens største fødevarevirksomhed spiller vi en afgørende rolle i at drive udviklingen mod et grønnere og mere bæredygtigt globalt fødevaresystem, hvor også udvikling af circulær emballage står helt centralt. Den grønne udvikling – og vores rolle i den - står øverst på vores dagsorden.

Transformationen kommer ikke til at gå på kompromis med fødevaresikkerhed og kvalitet og Louise Barret, Head of Nestlés Confectionary Product Technology Centre i York, understreger:

- Med ni forskellige chokolader har transformationen været en kæmpe opgave. Hver af vores nuværende maskiner skulle ændres til at kunne håndtere papir og derefter testes af vores emballageeksperter for at sikre, at vi stadig leverer den samme høje kvalitet, som vores forbrugere forventer, når de åbner en æske Quality Street.

Udskiftningen af indpakningerne er allerede begyndt og forventes komplet inde for de næste fem måneder.

-hawin

 

Læs mere om hvordan Nestlé vil nå sine ambitiøse klimamål her.

21/12 2022
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion