Hul i låget er en succes i Saudi-Arabien

Hul i låget er en succes i Saudi-Arabien

Emballage er et stærkt marketing-værktøj, siger Al Wefag Trading & Manufacturing Company, om en original løsning til slikkepinde fra Superfos, en virksomhed i Berry Global.

Stort set alle, børn som voksne, i Saudi-Arabien kender søde som salte snackprodukter fra Al Wefag. Det er en førende virksomhed i vækst, som er kommet langt siden etableringen sidst i 70’erne. Og nu har den succes med slikkepinde solgt i en særlig emballageløsning, der kommer fra Superfos med hovedsæde i Danmark.

En slank og farverig UniPak bøtte med et gult låg understøtter salget og er en del af markedsføringen. I lågets kant er der 10 huller med plads til en slikkepind i hvert hul. Mohammed Yousuf Makba, Supply Chain Planning Manager hos Al Wefag, fortæller:

- Hos Al Wefag er vi meget tilfredse med UniPak bøtten med huller i låget, som gør at slikkepindene kan stå frem i 3D. Det giver os en på alle måder fremragende branding, også gennem de flotte sprøjtestøbte etikker samt bøttens perfekte funktionalitet og stabilitet.

Fremragende - på alle måder

- Vores emballage skal være noget særligt og have høj kvalitet. Andre faktorer som logistik, størrelse og vægt spiller naturligvis også en vigtig rolle, og vi værdsætter den slidstyrke og holdbarhed, som UniPak bøtten og låget giver. Vi er meget tilfredse med den mulighed, der er for at vise slikkepindene i 3D på en hylde eller disk. Så, ja, vi er faktisk utrolig glade for UniPak bøtterne fra Superfos.

Den grafiske designer hos Al Wefag har haft nemt ved at udarbejde de forskellige designs til bøtterne, og ved behov har Superfos altid været parat med teknisk hjælp. Mohammed Yousuf Makba fra Al Wefag beskriver samarbejdet med Superfos sådan her:

- Superfos er vores primære emballagepartner og giver os altid sidste nyt fra branchen. Hvad enten det drejer sig om teknisk rådgivning, en indsigt om trends eller andre store idéer, så er Superfos der altid for os.

Løsningen fra Superfos erstatter en tidligere, mindre stabil bøtte med kartonindlæg fra en anden emballageleverandør.

-hawin

4/3 2020
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen
  • Økologiske fødevarer i fokus

    Økologiske fødevarer i fokus

    emballage ›Organic Summit 2025 samler beslutningstagere, eksperter og aktører fra hele den europæiske fødevarekæde d. 18-19. august i Den Sorte Diamant
  • FARUSA emballage er solgt til Nefab

    FARUSA emballage er solgt til Nefab

    emballage ›Den 102 år gamle familievirksomhed i Farum er overtaget af den globale eksportemballagekoncern, som hidtil har være en af FARUSA største konkurrenter
  • Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    Øget selv-medicinering stiller særlige krav til emballagen

    emballage ›Autoinjektorer og -penne bliver i stigende omfang brugt af patienter til selv-behandling. Derfor udvikler Faller Packaging tilpassede emballager, der kombinerer beskyttelse, funktionalitet og brugervenlighed
  • Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    Medicinske engangsprodukter skal have nyt liv

    emballage ›Danske hospitaler producerer 4,4 tons affald - i timen! Et nyt samarbejde mellem industri, hospitaler og forskning på bl.a. Teknologisk Institut vil nu etablere en infrastruktur til genanvendelse af medicinsk engangsudstyr
  • K slår plastparaplyen op

    K slår plastparaplyen op

    emballage ›Messe Düsseldorfs globale portefølje af messer for plast- og gummiindustrien kommer under et nyt paraplybrand. K-Alliance, er navnet
  • Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    Ny InNo-Liner-løsning til fragtetiketter

    emballage ›Baseret på HERMAs prisbelønnede InNo-Liner materiale præsenterer virksomheden sammen med etikettrykspecialisten cab Produkttechnik en løsning til logistik- og fragtetiketteruden uden bagside. Det sker på Labelexpo 2025