HP Inc. har købt virksomhed bag fiberemballage

HP Inc. har købt virksomhed bag fiberemballage

Skotske Choose Packaging har udviklet den første, patenterede papirflaske, og med opkøbet går teknologivirksomheden HP for alvor ind på markedet for plastfri emballage

HP's første skridt ind i transformeringen af emballageindustrien var introduktionen af virksomhedens 3D-printede 'Molded Fiber Tooling Solution', der skulle kunne sende brugerdefinerede, fiberbaserede produkter hurtigere og nemmere på markedet.

 Med integrationen af Choose Packaging i sin Personalization og 3D Printing-afdeling, vil HP Inc. nu fokuserede på at udvide teknologien og dermed markedet.

Hvert år bliver der produeret mere end 150 millioner tons engangsplastik, og HP har til hensigt at være med til at ændre dette marked til fiberbaseret , 100 procent plastfri emballage.

Chooses patenterede teknologi er et alternativ til plastikflasker og kan indeholde en lang række flydende produkter. Virksomhedens nye, papirbaserede flasker er produceret med naturligt forekommende og ikke-giftige materialer og baner vejen for en ny standard for aftapningsløsninger globalt.

-lipe

22/2 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende