Hjemmelevering af dagligvarer rykker tættere på kunderne

Hjemmelevering af dagligvarer rykker tættere på kunderne

Salling Group udvider hjemmelevering af dagligvarer til endnu flere danskere med udgangspunkt i Bilkas varehuse, og rykker dermed tættere på danskernes hverdag

Bilka ToGo Hjemmelevering bliver forankret regionalt med kortere transportveje mellem butik og kunde og får et langt større sortiment med flere og billigere tilbud end i dag.

Samtidig giver brugen af Bilkas varehuse muligheden for endnu mere effektiv planlægning og udførelse af opgaverne.

- Vi har et ønske om at kunne betjene flere dele af landet. Da Salling Group gik i luften med hjemmelevering, var det med levering fra én lokation, nemlig føtex Hjemmeleverings lager i Ishøj. Efter vækst under corona-pandemien er markedet for hjemmelevering faldet tilbage, og for at kunne realisere ønsket om at nå rundt i Danmark, må vi tilrette den model, vi bruger.

- Det gør vi ved at udnytte, at vi i forvejen er til stede ud over landet med store varehuse, der har et meget stort vareudvalg med endnu flere og billigere tilbud. Det ligger samtidig i tråd med det, kunderne efterspørger i den aktuelle situation, siger administrerende direktør i Salling Group Per Bank.

I alt får kunderne med Bilka ToGo Hjemmelevering senere på året adgang til 30.000 varenumre inden for dagligvarer og nonfood.

Varerne bliver pakket i Bilka-varehuse i Aalborg, Aarhus, Trekantområdet, Odense og København, hvor medarbejderne ud over at pakke varer til hjemmelevering også servicerer Bilka ToGo.

Leveringen vil foregå med egne biler og servicebude, fortæller direktør i Bilka Mark Nielsen, der får ansvaret for Bilka ToGo Hjemmelevering.

- Hjemmelevering er hverken for os eller vores konkurrenter nogen guldrandet forretning, og derfor har vi brug for en endnu mere solid og fleksibel leveringsmodel. Det får vi med Bilka ToGo Hjemmelevering gennem en regional tilstedeværelse, hvor varerne pakkes tæt på, hvor kunderne bor, i et fleksibelt set up i forhold til medarbejdere og med et stærkt sortiment fra Danmarks største varehuse,” siger Mark Nielsen.

Medarbejdere ansat ved føtex Hjemmelevering, som lukker ned som følge af skiftet i leveringsmodel, søges omplaceret til ledige stillinger i andre dele af Salling Group, hvor der er brug for medarbejdere.

-hawin

12/1 2023
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion