Hi-udstillerne ser frem til det personlige møde

Hi-udstillerne ser frem til det personlige møde

Coronakrisen har i høj grad hæmmet mulighederne for kundekontakt. Derfor glæder udstillerne på hi Tech & Industry Scandinavia sig til at til at møde kunderne personligt, når messen åbner i MCH Messecenter Herning 5.-7. oktober

Når industrien inviteres inden for i MCH Messecenter Herning til en bred vifte af udstillere, som fremviser alt fra automation og robotter til maskiner og produktionsudstyr, bliver der rig mulighed for at hente inspiration og netværke på tværs af brancherne. Hos udstillerne på årets hi-messe fornemmer man allerede nu en forventningens glæde og en boblende optimisme; mange glæder sig til at møde kunderne ansigt til ansigt og få en bedre dialog med dem, end de har kunnet under coronakrisen.

Én af de udstillere, der ser frem til at mødes ansigt til ansigt på hi-messen, er AVN Pladeteknik:

- Under coronakrisen har vi som alle andre benyttet os af Zoom og Teams. Vi har været ude hos kunderne på serviceopgaver, men det har ikke været muligt at aftale kaffemøder og høre lidt mere konkret om, hvordan det går, og hvad de har behov for. Vi glæder os til nu igen at møde både nye og gamle kunder på hi-messen og vise, hvad vores maskiner kan. Det personlige møde giver en helt anden form for kundekontakt, siger Christian Madsen, adm. direktør i AVN Pladeteknik, der udstiller på hi-messen med en 110 kvm stor stand med arbejdende maskiner.

Netop det personlige møde ser man også frem til hos Technicon og Beckhoff Automation:

- Vi glæder os til at møde kunderne live på messen. Vi har nærmest kriller i maven for at præsentere det nyeste indenfor modulær automation. Vi har haft masser af Teams-møder, men det er noget helt andet at have en dialog med kunderne face to face. Det, at man sammen med kunden kan se og røre ved produkterne, giver en mere levende dialog, som vi ikke i samme grad har kunnet føre i coronaperioden, siger Casper Hansen, administrerende direktør og stifter af Technicon i Hobro.

- Under coronakrisen har vi i høj grad manglet den direkte kundekontakt. Den glæder vi os til få genetableret på hi-messen. Vi har selvfølgelig benyttet os af digitale mødeværktøjer. Men det er svært på de digitale medier at brainstorme med kunder. Lige lave en håndskitse, se hvad de roder med ovre i hjørnet og måske gå ned i produktionen og prøve noget af. Den snak skal vi have igen med kunderne, og den begynder i Herning. siger Michael Nielsen, administrerende direktør, Beckhoff Automation, Denmark.

Udstillernes optimisme matches fint af Dansk Industris seneste prognose fra 26. maj, som forudser et bredt funderet opsving i dansk økonomi. Trods den dårlige start på året er der udsigt til en vækst i BNP i 2021 på 2,5 procent og 3,5 procent i 2022 - og en vækst i eksporten på over fem procent både i år og næste år.

Udstillerne: Kunderne er klar til at investere

Hos udstillerne er der bred enighed om, at hi-messen i Herning kommer på et tidspunkt, hvor kunderne igen er klar til at investere:

- At udstille i Herning i begyndelsen af oktober er et godt tidspunkt at møde kunderne på. Det er som om, at afslutningen af coronakrisen har udløst en ketchup-effekt. Men netop fordi vi har travlt, er det også vigtigt at vise, at vi ikke hviler på laurbærrene. Vi vil gerne øge vores pipeline af nye projektopgaver, og det plejer vi at kunne gøre i Herning.

- Desuden tror jeg, at der kommer rigtig mange gæster i år. Slutkunderne har været spærret lidt inde i det sidste års tid. Ligesom vi andre trænger de til at komme ud at se, hvad der sker på markedet og møde kolleger og snuse til konkurrenter, siger Michael Nielsen, adm. direktør, Beckhoff Automation, Denmark.

- Vi mærker, at flere og flere virksomheder er parat til at investere i fleksibel automation. Verdensøkonomien er hastigt på vej op i gear, og det skærper kravene til ens produktivitet: man skal være i stand til at geare op og følge med den voksende efterspørgsel. Samtidig har risikoen, for at forsyningskæder bryder sammen utvivlsomt været et wake-up call for mange. Risikoen for at mangle vitale komponenter gør, at muligheden for at producere mere in-house eller få det udført hos leverandører indenfor en rimelig afstand i rum og tid er blevet mere attraktiv. Og det har skærpet interessen for et konkurrencedygtigt og mere omstillingsparat produktionsudstyr i en del danske fremstillingsvirksomheder, siger adm. direktør Casper Hansen fra Technicon og suppleres af administrerende direktør Christian Madsen fra AVN Pladeteknik: 

- Lige nu har mange af vore kunder meget travlt. Derfor er begyndelsen af oktober et godt tidspunkt at være på messe. Jeg fornemmer, at kunderne er parat til at investere i nyt grej i takt med den øgede efterspørgsel.

hi Tech & Industry Scandinavia finder sted 5.-7. oktober 2021 i MCH Messecenter Herning. Læs mere på www.hi-industri.dk.

- hawin

14/6 2021
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje