Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar MohrDenne højautomatiserede, ubemandede PolarLabelSystem DC-12 RAPID- etiketmaskine er et af de produkter, som Heidelberg nu får rettighederne til.

Heidelberg overtager emballageteknologi fra Polar Mohr

De mangeårige samarbejdspartnere har indgået aftale om, at Heidelberger Druckmaschinen AG køber varemærkerettighederne og teknologien på emballageområdet af Polar Group. Overtagelsen giver Heidelberg yderligere adgang til vækstmarkederne i Asien, Sydamerika og Mellemøsten

Partnerskabet mellem Heidelberg og Polar Mohr, der går tilbage til 1950'erne, har vist sig at være yderst succesfuldt for begge virksomheder.

Polar Mohr, som de seneste år har været ejet af SOL Capital Management, udvikler og producerer systemerne, mens HEIDELBERG har været ansvarlig for store dele af salgs- og serviceaktiviteterne.

Når transaktionen med Heidelbergs overtagelse er afsluttet, bliver dette ansvar globalt og eksklusivt.

Virksomheden vil tilbyde efterbehandlingssystemer fra Polar Mohr som en integreret del af sin løsningsportefølje, med fokus på automatisering, digitalisering og workflow-integration som kan øge produktiviteten hos kunderne inden for emballage- og etiketproduktion.

Produktsortimentet omfatter komponenter og systemer, der forbinder og automatiserer alle processer - fra indføringen af produkterne, over tilskæring og stansning til aflæsning og sammenbinding.

Eksklusivitet i et voksende marked
Jürgen Otto, CEO for Heidelberg, siger:

- Denne overtagelse understreger vores position som totalleverandør til vores kunder i emballage- og etiketbranchen, inklusive service, og giver os eksklusivitet i et voksende marked.

- Som systemintegrator dækker vi hele værdikæden i et emballagetrykkeri – på en fuldt integreret og netværksbaseret måde – for at sikre en høj produktivitet. Polar Mohr-systemer spiller en central rolle i denne sammenhæng.

Det forventes, at transaktionen vil blive afsluttet inden for de kommende uger, hvorefter Heidelberg vil have eksklusive globale salgs-, service- og markedsføringsrettigheder til efterbehandlingsprodukterne.

På denne måde konsoliderer Heidelberg sit partnerskab med Polar Mohr og får direkte adgang til yderligere emballagemarkeder i vækstregionerne Asien, Sydamerika og Mellemøsten.

Alle processer vedrørende nye maskiner, levering af reservedele og service vil forblive uændrede for kunderne.

-lipe

27/7 2025
  • Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    Metsä Board påbegynder storstilet modernisering

    emballage ›Som del af et investeringsprogram på 60 millioner euro bliver maskinerne, der producerer virksomhedens flagsskibs-karton i Finland, optimeret til at forbedre kvaliteten og vejen mod fossilfri produktion
  • Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    Fødevareplasten skal genfødes som ny fødevareplast

    emballage ›Mens drikkeflasker kan blive til nye flasker, bliver andre typer emballageaffald brændt af eller ender i lavkvalitetsprodukter. Stort dansk-ledet samarbejde vil vise, at brugt plast fra fødevarer også kan sorteres, oprenses og genanvendes til ny fødevarekvalitet
  • Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    Dansk stadionplatte skal konkurrere i PackNorth 2025 

    emballage ›På opfordring fra fodboldklubben OB har Smurfit Westrock Danmark udviklet en take-awayemballage, der løser et velkendt transportproblem for enhver fodboldfan 
  • Affaldsfraktioner er prissat

    Affaldsfraktioner er prissat

    emballage ›Emballageretur kan nu offentliggøre, hvad de enkelte affaldsfraktioner kommer til at koste de flere end 2.100 medlemsvirksomheder, som hører under den kollektive ordning
  • Fødevarer og campinglogistik

    Fødevarer og campinglogistik

    emballage ›Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser
  • Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    Stor skuffelse over sammenbrud på plastmøde

    emballage ›– Verden havde brug for en aftale nu – ikke først om flere år, skriver Plastindustrien om 0-resultatet fra forhandlingerne om en global FN-plasttraktat i Genève
  • Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    Glasproducent lancerer vinflaske på kun 300 gram

    emballage ›Som en af løsningerne på stigende priser og højere miljøkrav har Ardagh Glass Packaging-Europe (AGP-Europe)lanceret en ny letvægtsvinflaske, der kombinerer ultralet design med høj styrke og et attraktivt udseende
  • Ost på glas går som smurt

    Ost på glas går som smurt

    emballage ›Arla Foods investerer 380 millioner kroner i Bahrain-anlæg for at styrke sin position inden for smøreost på glas i MENA-regionen