Glenfiddich går med metallet

Glenfiddich går med metallet

Den skotske whisky har fået skræddersyet amerikanske dåser til de eksklusive dråber. Emballagen skal være med til at understøtte det stigende salg af single malt i hele verden

Den globale efterspørgsel på single malt Scotch Whisky er steget de seneste år, og toppede i 2016 med eksport for over 8,2 miliarder kroner. Ifølge den seneste Global Scotch Whisky Insights Report  vil salget af whisky fortsætte med at stige de kommende år, ikke mindst når det gælder de eksklusive single maltmærker som bl.a.
Glenfiddich

Lige som andre store whiskyproducenter har Glenfidich valgt at udnytte emballagen til en helt unik og sofistikeret finish for at supplere produterne. Og her giver metalemballage mulighed for en stor frihed i design og dekoration med   fine detalje.

Den skotske whiskygigant har samarbejdedet med den amerianske emballageproducent, Crown om designet af skræddersyet emballage til sine 12- og 15-årige single malt whiskys.

Resultatet er  dåser, der gengiver Glenfiddichs klassiske 'tround' flaskeform, en trekant med afrundede hjørner, der skaber en iøjnefaldende silhuet, som vil skille sig ud på detailhylderne.

På dåserne er den karakteristiske kronhjort fra Glenfiddichgodset præget med en effekt, som giver et taktil og fløjlsagtig overflade.
 
Metalet, der der anvendes til dåserne, er både bæredygtigt og robust, så de kan gå gennem genvindingsprocessen igen og igen uden at miste sine egenskaber.

-lipe
 

16/11 2017
  • Plastic Change kommer på finansloven

    Plastic Change kommer på finansloven

    emballage ›Miljøorganisationen får 2 millioner kroner til sit arbejde for at forhindre plastikforurening. Derudover går 90 millioner kroner til at fremme et mere bæredygtigt forbrug i Danmark - bl.a. med genbrugelig takeaway-emballage
  • Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    Ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice

    emballage ›Mikkel Korsholm er ny økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden er bl.a. fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    Phoenix Contact går over til emballage uden tryk

    emballage ›Phoenix Contact ændrer sin emballage til fremover at være uden tryk, både nationalt og internationalt. Emballagen kan dermed genbruges, lyder det fra virksomheden
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne