Glenfiddich går med metallet
Den skotske whisky har fået skræddersyet amerikanske dåser til de eksklusive dråber. Emballagen skal være med til at understøtte det stigende salg af single malt i hele verden
Den globale efterspørgsel på single malt Scotch Whisky er steget de seneste år, og toppede i 2016 med eksport for over 8,2 miliarder kroner. Ifølge den seneste Global Scotch Whisky Insights Report vil salget af whisky fortsætte med at stige de kommende år, ikke mindst når det gælder de eksklusive single maltmærker som bl.a.
Glenfiddich
Lige som andre store whiskyproducenter har Glenfidich valgt at udnytte emballagen til en helt unik og sofistikeret finish for at supplere produterne. Og her giver metalemballage mulighed for en stor frihed i design og dekoration med fine detalje.
Den skotske whiskygigant har samarbejdedet med den amerianske emballageproducent, Crown om designet af skræddersyet emballage til sine 12- og 15-årige single malt whiskys.
Resultatet er dåser, der gengiver Glenfiddichs klassiske 'tround' flaskeform, en trekant med afrundede hjørner, der skaber en iøjnefaldende silhuet, som vil skille sig ud på detailhylderne.
På dåserne er den karakteristiske kronhjort fra Glenfiddichgodset præget med en effekt, som giver et taktil og fløjlsagtig overflade.
Metalet, der der anvendes til dåserne, er både bæredygtigt og robust, så de kan gå gennem genvindingsprocessen igen og igen uden at miste sine egenskaber.
-lipe