Gin på kande og musikalsk whisky

Gin på kande og musikalsk whisky

Den engelske emballageproducent Hunter Luxery har specialiseret sig i at skabe kunstneriske designs, der samtidig udvider grænserne for teknikken, til nogle af verdens mest kendte mærkevarer. Her er et par eksempler fra spiritusbranchen:

Af Lisbeth Petersen

På den netop afholdte messe, Luxe Pack New York 2025 har Hunter Luxery præsenteret en række af sine nye designs inden for skønhed, kosmetik og spiritus.

En af dem er Hendrick's Whimsical Watering Can, som er en vandkande af fødevaregodkendt stål, der er designet til at rumme en 70 cl flaske gin. Emballagen er er pulverlakeret i sort glansfinish og prydet med en præget guldrose på tuden, og den har ifølge producenten gennemgået omhyggelige tests for at sikre, at den fortsætter med at glæde længe efter udpakningen.

Det amerikanske whiskymærke, Jack Daniels er en anden af Hunter Luxerys kunder, og de gyldne dråbers ophav er tydeligt markeret i to nye emballager:

Således er Jack Daniel's Jukebox ren, nostalgisk americana med en metalkonstruktion i 58 dele, der er samlet uden klæbemidler for at sikre fuld genanvendelighed.

Den bliver suppleret af Jack Daniel's Guitar Case Gift Pack, som indeholder Old No. 7 i et guitarformet etui.

- Begge dele er designet til at vække opsigt i New York City, samtidig med at de hylder mærkets musikalske arv og håndværksmæssige ånd, forklarer Hunter Luxery.

- Vi mener, at emballagen er en forlængelse af selve ånden, og vi ser hvert projekt som en kunstform og arbejder omhyggeligt med hver eneste detalje. Den skal indfange den eksklusivitet og tidløshed, der definerer produktet, og gøre hele rejsen - fra syn til smag - ekstraordinær, siger siger Paul Hamilton, chef for salg og marketing i virksomheden.

8/5 2025
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Billerud iværksætter stor spareplan

    Billerud iværksætter stor spareplan

    emballage ›Den svenske papir- og emballageproducent skal - som følge af et svækket, europæisk marked - skære 800 millioner svenske kroner i årsbugetterne. Det betyder bl.a. afsked med op til 650 medarbejdere
  • Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    emballage ›KHS Group lancerer ny PET-flaske til drikkevand uden brus. Flasken kombinerer kvalitetsdesign med minimalt materialeforbrug og er udviklet til kravene i travle produktionslinjer
  • Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    emballage ›Dana Lim har som den første samarbejdspartner været med til at gennemføre et relativt nyt uddannelsesforløb hos Henkel
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport
  • Bornholmerne tester løsmarked

    Bornholmerne tester løsmarked

    emballage ›Kvickly i Rønne er det første supermarked, som sammen med EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA tester ordning hvor kunderne kan købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt med genbrugsemballager