Gin på kande og musikalsk whisky

Gin på kande og musikalsk whisky

Den engelske emballageproducent Hunter Luxery har specialiseret sig i at skabe kunstneriske designs, der samtidig udvider grænserne for teknikken, til nogle af verdens mest kendte mærkevarer. Her er et par eksempler fra spiritusbranchen:

Af Lisbeth Petersen

På den netop afholdte messe, Luxe Pack New York 2025 har Hunter Luxery præsenteret en række af sine nye designs inden for skønhed, kosmetik og spiritus.

En af dem er Hendrick's Whimsical Watering Can, som er en vandkande af fødevaregodkendt stål, der er designet til at rumme en 70 cl flaske gin. Emballagen er er pulverlakeret i sort glansfinish og prydet med en præget guldrose på tuden, og den har ifølge producenten gennemgået omhyggelige tests for at sikre, at den fortsætter med at glæde længe efter udpakningen.

Det amerikanske whiskymærke, Jack Daniels er en anden af Hunter Luxerys kunder, og de gyldne dråbers ophav er tydeligt markeret i to nye emballager:

Således er Jack Daniel's Jukebox ren, nostalgisk americana med en metalkonstruktion i 58 dele, der er samlet uden klæbemidler for at sikre fuld genanvendelighed.

Den bliver suppleret af Jack Daniel's Guitar Case Gift Pack, som indeholder Old No. 7 i et guitarformet etui.

- Begge dele er designet til at vække opsigt i New York City, samtidig med at de hylder mærkets musikalske arv og håndværksmæssige ånd, forklarer Hunter Luxery.

- Vi mener, at emballagen er en forlængelse af selve ånden, og vi ser hvert projekt som en kunstform og arbejder omhyggeligt med hver eneste detalje. Den skal indfange den eksklusivitet og tidløshed, der definerer produktet, og gøre hele rejsen - fra syn til smag - ekstraordinær, siger siger Paul Hamilton, chef for salg og marketing i virksomheden.

8/5 2025
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje