Gin på kande og musikalsk whisky

Gin på kande og musikalsk whisky

Den engelske emballageproducent Hunter Luxery har specialiseret sig i at skabe kunstneriske designs, der samtidig udvider grænserne for teknikken, til nogle af verdens mest kendte mærkevarer. Her er et par eksempler fra spiritusbranchen:

Af Lisbeth Petersen

På den netop afholdte messe, Luxe Pack New York 2025 har Hunter Luxery præsenteret en række af sine nye designs inden for skønhed, kosmetik og spiritus.

En af dem er Hendrick's Whimsical Watering Can, som er en vandkande af fødevaregodkendt stål, der er designet til at rumme en 70 cl flaske gin. Emballagen er er pulverlakeret i sort glansfinish og prydet med en præget guldrose på tuden, og den har ifølge producenten gennemgået omhyggelige tests for at sikre, at den fortsætter med at glæde længe efter udpakningen.

Det amerikanske whiskymærke, Jack Daniels er en anden af Hunter Luxerys kunder, og de gyldne dråbers ophav er tydeligt markeret i to nye emballager:

Således er Jack Daniel's Jukebox ren, nostalgisk americana med en metalkonstruktion i 58 dele, der er samlet uden klæbemidler for at sikre fuld genanvendelighed.

Den bliver suppleret af Jack Daniel's Guitar Case Gift Pack, som indeholder Old No. 7 i et guitarformet etui.

- Begge dele er designet til at vække opsigt i New York City, samtidig med at de hylder mærkets musikalske arv og håndværksmæssige ånd, forklarer Hunter Luxery.

- Vi mener, at emballagen er en forlængelse af selve ånden, og vi ser hvert projekt som en kunstform og arbejder omhyggeligt med hver eneste detalje. Den skal indfange den eksklusivitet og tidløshed, der definerer produktet, og gøre hele rejsen - fra syn til smag - ekstraordinær, siger siger Paul Hamilton, chef for salg og marketing i virksomheden.

8/5 2025
  • 'Oplysende' udpakning med Burgopak

    'Oplysende' udpakning med Burgopak

    emballage ›Med enheden 'HALO' præsenterer emballageproducenten en teknologi, der under udpakning belyser indholdet. Og kunderne opfordres til kreativt genbrug
  • Bedre greb om større volumener

    Bedre greb om større volumener

    emballage ›Smurfit Westrock har lanceret sin nye PPWR-venlige, 5 liters Bag-in-Box Powergrip til bl.a. rengøringsmidler, olier, og agrokemiske produkter
  • Pantforsøg med take-away emballage i København

    Pantforsøg med take-away emballage i København

    emballage ›I samarbejde med virksomheden New Loop vil Københavns Kommune i første omgang i indre by teste genbrugsordning af takeaway-kopper til varme drikke
  • Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    emballage ›Producenten Coveris og en række partnere har samarbejdet om at skabe et fuldstændig lukket kredsløb for kontaktfølsomt plastik i sundhedssektoren. Det er det første af sin art
  • Digital hjælp til kompensation for emballageafgift

    Digital hjælp til kompensation for emballageafgift

    emballage ›Kollektivordningerne Emballageretur og ERP Denmark lancerer affaldsanmodning.dk. Portalen skal gøre det nemt for virksomheder, der selv er slutbrugere i forhold til producentansvaret, at søge om økonomisk kompensation
  • Industrielt print af bølgepap skudt i gang

    Industrielt print af bølgepap skudt i gang

    emballage ›CorrPRESS iB17, er næste generations inkjet-printer fra Canon. Den er udviklet til industriel produktion af bølgepapemballage og kan printe op til 8.000 m2 i timen
  • Producentansvar og PPWR i fokus på Emballagedagen

    Producentansvar og PPWR i fokus på Emballagedagen

    emballage ›Der er fokus på de konkrete konsekvenser af både nuværende og kommende regler på emballageområdet, når Grakom afholder Emballagedagen den 5. november
  • Emballagen er en del af legen

    Emballagen er en del af legen

    emballage ›LEGO Group og Formel 1 har med designet af 'Ready til Race'-indpakningen sikret en guldmedalje ved årets Pentawards