Gerresheimer sætter sig ambitiøse bæredygtighedsmål

Gerresheimer sætter sig ambitiøse bæredygtighedsmål

CO2-udledningen skal halveres inden 2030, antallet af arbejdsulykker skal reduceres betydeligt inden 2028 og i 2023 skal miljøvenlige designkriterier være fast element i al produktudvikling i emballagevirksomheden

-Bæredygtighed er således blevet en vigtig søjle i vores virksomhedsstrategi. Det vil være en vigtig drivkraft for innovation og vækst for os, siger Dietmar Siemssen, administrerende direktør for Gerresheimer AG i Düsseldorf

Gerresheimers nye bæredygtighedsstrategi er baseret på tre søjler som forpligter til bæredygtighed og klimahensyn i alt fra materialer til medarbejdere.

I produktionen af glas- og plastemballage til pharma- og kosmetikindustrien har virksomheden f.eks. sat et mål om at designe og producere produkterne med højst mulig brug af genanvendelse og bæredygtige materialer.

Gerresheimer en global udvikler og producent af emballager til medicin, helseprodukter og kosmetik. Virksomheden har afdelinger i hele USA, Asien og Europa, blandt andet i Danmark.
Gerresheimers omkring 10.000 ansatte producerer tæt på kunderne, og genererer et årligt salg på mere end 1,4 mia. Euro.

-lipe

9/4 2021
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K-2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage