Færch køber Paccor Packaging

Færch køber Paccor Packaging

Købet af den Düsseldorfbaserede virksomhed, Paccor, der laver integrerede emballageløsninger til blandt andet fødevareindustrien, er endnu et vigtigt skridt i Færchs langsigtede vækstplan, som også handler om overgangen til mere cirkulære emballageløsninger

Faerch, der er leverandør af stiv fødevareemballage annoncerede for nyligt købet af Paccor Packaging.

Købet understreger Færchs overordnede strategi for at skabe cirkularitet i fødevareemballage, og skal accelerere den nødvendige materialekonvertering til mere bæredygtige emballageløsninger i den europæiske mejerisektor, som er det største segment inden for stiv fødevareemballage.

Paccor tilbyder en bred vifte af innovative emballageløsninger primært til fødevareindustrien og er blandt de førende i Europa inden for emballage til mejerisektoren.

Virksomheden har en lang historie for innovation og services til nogle af de store mejerikunder, og leverer emballage til blandt deres yoghurt-, smørepålægs- og isprodukter.

- Med Paccors stærke position i mejerisektoren og vores fælles ambition om at gøre fødevareemballage cirkulær, er Paccor det perfekte match for Færch, siger Lars Gade Hansen, administrerende direktør i Færch Group.

- Vi har altid respekteret Paccor for deres dedikation til kvalitet, innovation og kundeservice, og vi er glade for nu at slå os sammen med Paccor-teamet, fortsætter han.

- Vi ser meget frem til at blive en del af Færch-koncernen. Efter mange års succesfuld vækst ser vi i Færch den perfekte partner for os, tilføjer Andreas Schütte, CEO for Paccor.

- Faerchs unikke egenskaber for integrerede genbrugsløsninger giver helt nye muligheder for at accelerere overgangen til cirkulære emballageløsninger samtidig med, at de kombinerer de to virksomheders dedikation til innovation og investeringer i R&D, siger han.

Paccor blev grundlagt i 2011, som en succesfuld fusion af flere emballagevirksomheder. I dag er virksomheden til stede i 18 lande, og Paccors geografiske fodaftryk komplementerer Færchs paneuropæiske tilstedeværelse.  

Købet omfatter 16 produktionssteder i Europa, Asien og USA og mere end 3.400 ansatte. Den nye virksomhedsstruktur markerer et stærkt fokus på innovation, og når transaktionen er godkendt, vil Færch-koncernen bestå af 34 sites og beskæftige næsten 6.000 mennesker globalt.

- Vi ser frem til at byde alle vores nye dygtige kolleger velkommen i koncernen. Når Paccor bliver en del af Færch, vil branchens overgang til cirkularitet få yderligere fart på, så fødevareemballage bliver genbrugt, og den nye  fødevareemballage af de genbrugte materialer bliver af samme kvalitet igen og igen, understreger Lars Gade Hansen.

- Med Paccors  position i mejerisektoren vil Faerch være til stede i alle større fødevareemballagesegmenter, hvilket muliggør den hårdt tiltrængte standardisering væk fra ikke-genanvendelige ældre materialer til virkelig cirkulære emballageløsninger. Et omfattende investeringsprogram til støtte for materialekonvertering og skalering af vores genbrugsplatform vil blive lanceret, afslutter han.

Transaktionen er betinget af sædvanlige afslutningsbetingelser og myndighedsgodkendelse. Paccor UK-virksomheden inklusive deres to produktionssteder er ikke en del af transaktionen og forbliver hos Lindsay Goldberg.

-hawin

 

13/1 2022
  • Brevet i stærkt jule-comeback

    Brevet i stærkt jule-comeback

    emballage ›Danskerne sendte 50 procent flere breve sidste december end en gennemsnitlig måned hos dao, der forudser en tilsvarende stigning i år. Trenden drives ifølge ekspert især af unge som modspil til digital overmætning
  • Emballagemessen er pakket og klar

    Emballagemessen er pakket og klar

    emballage ›Packaging Innovations & Empack 2026 bliver afholdt i midten af februar i Birmingham UK og byder på et indblik i den faglige udvikling der præger hele emballageindustriens forsyningskæde – og der er rift om billetterne
  • Bring giver julemanden konkurrence

    Bring giver julemanden konkurrence

    emballage ›Danskerne klikker flere pakker hjem end nogensinde før og hos Bring er pakkevolumenerne steget med 21 procent under julesalget – tre områder skiller sig ud
  • Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    Danske bryggere og EU-politikere kæmper for pantsystemet

    emballage ›EU-krav om genpåfyldelige drikkevare-emballager undergraver det danske pant- og retursystem. Det mener Bryggeriforeningen, som frygter, at kravene fører til, at flere danske mikrobryggerier lukker. Både bryggere og EU-politikere er på barrikaderne
  • AI er kommet på lager hos Zalando

    AI er kommet på lager hos Zalando

    emballage ›Nomagic er leverandør af AI-drevet robotteknologi til lagre og fulfilment-sektoren. Nu har Zalando valgt virksomheden til at styrke den operationelle ekspertise i sine fulfilment-centre yderligere
  • Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    Køretøjer skal kunne skilles ad og genanvendes

    emballage ›Det danske EU-formandskab har landet en markant aftale mellem Rådet og Europa-Parlamentet om bedre design og genbrug af udtjente køretøjer som biler, busser og lastbiler. Aftalen gør det lettere at få bilen repareret og sikrer bedre udnyttelse af materialer og kritiske råstoffer
  • Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    Dana Lim gearer organisationen til milliardmål i 2030

    emballage ›Mens Dana Lim nærmer sig et århundrede som dansk industrivirksomhed, afleverer ceo Lars Christensen sit 12. regnskab med toplinjevækst og en klar kurs mod milliardomsætning
  • Papirbaseret barriere til juicekartoner

    Papirbaseret barriere til juicekartoner

    emballage ›Tetra Pak lancerer sammen med den spanske drikkevareproducent García Carrión en papirbaseret barriereteknologi til juicekartoner. Ifølge emballageproducenten er det verdens første