Færch køber Paccor Packaging

Færch køber Paccor Packaging

Købet af den Düsseldorfbaserede virksomhed, Paccor, der laver integrerede emballageløsninger til blandt andet fødevareindustrien, er endnu et vigtigt skridt i Færchs langsigtede vækstplan, som også handler om overgangen til mere cirkulære emballageløsninger

Faerch, der er leverandør af stiv fødevareemballage annoncerede for nyligt købet af Paccor Packaging.

Købet understreger Færchs overordnede strategi for at skabe cirkularitet i fødevareemballage, og skal accelerere den nødvendige materialekonvertering til mere bæredygtige emballageløsninger i den europæiske mejerisektor, som er det største segment inden for stiv fødevareemballage.

Paccor tilbyder en bred vifte af innovative emballageløsninger primært til fødevareindustrien og er blandt de førende i Europa inden for emballage til mejerisektoren.

Virksomheden har en lang historie for innovation og services til nogle af de store mejerikunder, og leverer emballage til blandt deres yoghurt-, smørepålægs- og isprodukter.

- Med Paccors stærke position i mejerisektoren og vores fælles ambition om at gøre fødevareemballage cirkulær, er Paccor det perfekte match for Færch, siger Lars Gade Hansen, administrerende direktør i Færch Group.

- Vi har altid respekteret Paccor for deres dedikation til kvalitet, innovation og kundeservice, og vi er glade for nu at slå os sammen med Paccor-teamet, fortsætter han.

- Vi ser meget frem til at blive en del af Færch-koncernen. Efter mange års succesfuld vækst ser vi i Færch den perfekte partner for os, tilføjer Andreas Schütte, CEO for Paccor.

- Faerchs unikke egenskaber for integrerede genbrugsløsninger giver helt nye muligheder for at accelerere overgangen til cirkulære emballageløsninger samtidig med, at de kombinerer de to virksomheders dedikation til innovation og investeringer i R&D, siger han.

Paccor blev grundlagt i 2011, som en succesfuld fusion af flere emballagevirksomheder. I dag er virksomheden til stede i 18 lande, og Paccors geografiske fodaftryk komplementerer Færchs paneuropæiske tilstedeværelse.  

Købet omfatter 16 produktionssteder i Europa, Asien og USA og mere end 3.400 ansatte. Den nye virksomhedsstruktur markerer et stærkt fokus på innovation, og når transaktionen er godkendt, vil Færch-koncernen bestå af 34 sites og beskæftige næsten 6.000 mennesker globalt.

- Vi ser frem til at byde alle vores nye dygtige kolleger velkommen i koncernen. Når Paccor bliver en del af Færch, vil branchens overgang til cirkularitet få yderligere fart på, så fødevareemballage bliver genbrugt, og den nye  fødevareemballage af de genbrugte materialer bliver af samme kvalitet igen og igen, understreger Lars Gade Hansen.

- Med Paccors  position i mejerisektoren vil Faerch være til stede i alle større fødevareemballagesegmenter, hvilket muliggør den hårdt tiltrængte standardisering væk fra ikke-genanvendelige ældre materialer til virkelig cirkulære emballageløsninger. Et omfattende investeringsprogram til støtte for materialekonvertering og skalering af vores genbrugsplatform vil blive lanceret, afslutter han.

Transaktionen er betinget af sædvanlige afslutningsbetingelser og myndighedsgodkendelse. Paccor UK-virksomheden inklusive deres to produktionssteder er ikke en del af transaktionen og forbliver hos Lindsay Goldberg.

-hawin

 

13/1 2022
  • Pap- og papiraftalerne er på plads

    Pap- og papiraftalerne er på plads

    emballage ›Vana har indgået aftaler om genanvendelse på alle emballageaffaldsfraktioner og på transport af emballageaffaldet. Dermed er Vana helt klar til at håndtere producentansvaret for emballage for medlemsvirksomhederne
  • Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    Genbrugs-K-opper i Düsseldorf

    emballage ›Messe Düsseldorf debuterer med genanvendelige og genbrugelige kopper, fremstillet af ReOil, kemisk genanvendt råmateriale fra OMV, på K 2025-messen
  • Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    Arla investerer næsten en halv milliard kroner i Holstebro

    emballage ›Arla-mejeriet i Holstebro skal udvides med godt 6.500 kvadratmeter, to nye produktionslinjer og 50 nye fuldtidsmedarbejdere. I alt løber investeringen op i godt 440 millioner kroner
  • Coop relancerer sine kaffebrands

    Coop relancerer sine kaffebrands

    emballage ›Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe relanceres alle med ny og forbedret kvalitet i et nyt design
  • Cocio i ny indpakning

    Cocio i ny indpakning

    emballage ›Fodboldtrøjen er for længst driblet ud af stadion og ind i gadebilledet som et stilsikkert symbol på både nostalgi, attitude og livsstil. Nu slår Cocio og hummel pjalterne sammen i et samarbejde, der byder på noget til både ganen og garderoben 
  • Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    Tecsys’ Eliteplatform effektiviserer laboratorielogistikken

    emballage ›Tecsys’ cloudbaserede lagerstyringssystem, Elite, bliver rullet ud i diagnostikvirksomheden Roches internationale laboratorienetværk i mere end 50 lande. Systemet sikrer effektiv og sikker varehåndtering af in vitro-diagnostik-produkter
  • Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    Miljøgraduerede bidrag – hvad, hvorfor og hvad nu?

    emballage ›I efteråret træder det udvidede producentansvar, EPR, i kraft. I den anledning flytter ansvaret, økonomisk såvel som i praksis fra kommunerne til virksomheder, der sætter emballage på markedet i Danmark. Jo mere genanvendelige eller genbrugelige emballagematerialerne er jo lavere bliver taksten. Teknologisk Institut har styr retningslinjerne og opsummerer dem i følgende tekst i sit nyhedsbrev nr. 2 2025 fra maj måned:
  • Sikker pakning i pap

    Sikker pakning i pap

    emballage ›Den italienske producent af højteknologiske tappe- og emballeringslinjer til blandt andet føde- og drikkevareindustrien, ACMI har fået hjælp af komponent-, system- og automatiseringsspecialisten, Pilz til at skabe sikre pakkelinjer til papemballage