Foodexpo udsættes til marts 2022

Foodexpo udsættes til marts 2022

Nordens største fødevaremesse for fagfolk, Foodexpo, udsættes til 27.-29. marts 2022. Beslutningen sker i tæt dialog og samarbejde med messekomitéens 13 brancheforeninger og organisationer, der repræsenterer messens udstillere og besøgende

Om tre måneder skulle Nordens største fødevaremesse have været gennemført i MCH Messecenter Herning, men messen udsættes nu til 2022. Beslutningen sker i tæt dialog og samarbejde med messekomitéens 13 brancheforeninger og organisationer, der repræsenterer messens udstillere og besøgende.

Baggrunden for udsættelsen er den alvorlige markedssituation for branchen samt uvisheden om corona-restriktionernes omfang i marts 2021 og dermed mulige begrænsning af messens normalt høje besøgstal. Den seneste messe i 2018 blev besøgt af over 26.000 fagfolk fra ind- og udland.

Den nye udsættelse er den tredje på ni måneder siden den oprindelige dato i marts 2020, hvor Danmark blev lukket ned. Opbakningen og tålmodigheden værdsættes hos ledelsen i MCH:

- I tæt og godt samarbejde med en samlet branche udsættes messen igen i respekt for corona-situationen i Danmark. Med til beslutningen hører et medansvar for udstillernes lange forberedelsestid og investering i messen, siger administrerende direktør i MCH Georg Sørensen og tilføjer:

- Vi er taknemmelige for det stærke fællesskab samt den forståelse og tillid, vi møder omkring Foodexpo, og vi ser frem til sammen at samle hele fødevarebranchen i MCH i 2022.

Fuld opbakning fra branchen

Niels Jensen, direktør for brancheforeningen MLDK - Mærkevareleverandørerne, giver sin fulde opbakning til beslutningen om at udsætte messen til 2022:

- Vores branche er stadig hårdt ramt af coronasituationen, og derfor er der ingen tvivl om, at det eneste rigtige at gøre er at udskyde messen et år. I MLDK bakker vi derfor fuldt op om beslutningen, og vores medlemmer ser frem til igen at møde kunderne på Foodexpo i 2022, siger Niels Jensen.

Også brancheforeningen HORESTA bakker op om udsættelsen:

- Det er uden tvivl den rigtige beslutning at udsætte messen. Selvom vaccinerne rulles ud fra januar, ser vi ind i et år, hvor usikkerheden stadig vil dominere, og planlægningen af en messe af denne størrelse tager lang tid. Som branche har vi mere end nogensinde før brug for at mødes. Vi kommer stærkt tilbage i 2022, fortæller Nadeem Wasi, medlemschef hos HORESTA.

Han suppleres af Steffen Hansen, sekretariatsleder i Brancheforeningen for Storkøkkenudstyr (BFS) og Brancheforeningen for Kaffe- & Convenienceløsninger (BKC):

- I BFS og BKC støtter vi op om beslutningen om at udsætte Foodexpo til 2022. Det er rettidig omhu at træffe beslutningen nu, også af hensyn til den samlede messeoplevelse for både vores medlemmer og de besøgende. Vores medlemmer har stadig brug for mere tid til at komme ud af coronakrisen og få gang i deres forretninger igen, så vi mener, beslutningen er til gavn for alle, siger Steffen Hansen.

Hos MCH glæder den projektansvarlige for messen sig over opbakningen til udsættelsen:

- Vi oplever en samlet fødevarebranche, der rigtig gerne vil messen, når tiden er rigtig. Den opbakning og tålmodighed sætter vi stor pris på, og nu ser vi frem til at fortsætte de gode dialoger og til i fællesskab at planlægge branchens mødested og en bred, tryg og stærk messe til marts 2022, siger projektleder Carina Høgsted Kirkegaard.

Foodexpo gennemføres 27.-29. marts 2022 i MCH Messecenter Herning og er dermed tilbage ved messens oprindelige termin med afholdelse i lige år. 

-hawin
16/12 2020
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje