Foodexpo udsættes til marts 2022

Foodexpo udsættes til marts 2022

Nordens største fødevaremesse for fagfolk, Foodexpo, udsættes til 27.-29. marts 2022. Beslutningen sker i tæt dialog og samarbejde med messekomitéens 13 brancheforeninger og organisationer, der repræsenterer messens udstillere og besøgende

Om tre måneder skulle Nordens største fødevaremesse have været gennemført i MCH Messecenter Herning, men messen udsættes nu til 2022. Beslutningen sker i tæt dialog og samarbejde med messekomitéens 13 brancheforeninger og organisationer, der repræsenterer messens udstillere og besøgende.

Baggrunden for udsættelsen er den alvorlige markedssituation for branchen samt uvisheden om corona-restriktionernes omfang i marts 2021 og dermed mulige begrænsning af messens normalt høje besøgstal. Den seneste messe i 2018 blev besøgt af over 26.000 fagfolk fra ind- og udland.

Den nye udsættelse er den tredje på ni måneder siden den oprindelige dato i marts 2020, hvor Danmark blev lukket ned. Opbakningen og tålmodigheden værdsættes hos ledelsen i MCH:

- I tæt og godt samarbejde med en samlet branche udsættes messen igen i respekt for corona-situationen i Danmark. Med til beslutningen hører et medansvar for udstillernes lange forberedelsestid og investering i messen, siger administrerende direktør i MCH Georg Sørensen og tilføjer:

- Vi er taknemmelige for det stærke fællesskab samt den forståelse og tillid, vi møder omkring Foodexpo, og vi ser frem til sammen at samle hele fødevarebranchen i MCH i 2022.

Fuld opbakning fra branchen

Niels Jensen, direktør for brancheforeningen MLDK - Mærkevareleverandørerne, giver sin fulde opbakning til beslutningen om at udsætte messen til 2022:

- Vores branche er stadig hårdt ramt af coronasituationen, og derfor er der ingen tvivl om, at det eneste rigtige at gøre er at udskyde messen et år. I MLDK bakker vi derfor fuldt op om beslutningen, og vores medlemmer ser frem til igen at møde kunderne på Foodexpo i 2022, siger Niels Jensen.

Også brancheforeningen HORESTA bakker op om udsættelsen:

- Det er uden tvivl den rigtige beslutning at udsætte messen. Selvom vaccinerne rulles ud fra januar, ser vi ind i et år, hvor usikkerheden stadig vil dominere, og planlægningen af en messe af denne størrelse tager lang tid. Som branche har vi mere end nogensinde før brug for at mødes. Vi kommer stærkt tilbage i 2022, fortæller Nadeem Wasi, medlemschef hos HORESTA.

Han suppleres af Steffen Hansen, sekretariatsleder i Brancheforeningen for Storkøkkenudstyr (BFS) og Brancheforeningen for Kaffe- & Convenienceløsninger (BKC):

- I BFS og BKC støtter vi op om beslutningen om at udsætte Foodexpo til 2022. Det er rettidig omhu at træffe beslutningen nu, også af hensyn til den samlede messeoplevelse for både vores medlemmer og de besøgende. Vores medlemmer har stadig brug for mere tid til at komme ud af coronakrisen og få gang i deres forretninger igen, så vi mener, beslutningen er til gavn for alle, siger Steffen Hansen.

Hos MCH glæder den projektansvarlige for messen sig over opbakningen til udsættelsen:

- Vi oplever en samlet fødevarebranche, der rigtig gerne vil messen, når tiden er rigtig. Den opbakning og tålmodighed sætter vi stor pris på, og nu ser vi frem til at fortsætte de gode dialoger og til i fællesskab at planlægge branchens mødested og en bred, tryg og stærk messe til marts 2022, siger projektleder Carina Høgsted Kirkegaard.

Foodexpo gennemføres 27.-29. marts 2022 i MCH Messecenter Herning og er dermed tilbage ved messens oprindelige termin med afholdelse i lige år. 

-hawin
16/12 2020
  • Amcor og Berry fusionerer

    Amcor og Berry fusionerer

    emballage ›Amcor og Berry Global har netop indgået en endelig fusionsaftale, i form af en ren aktietransaktion som betyder at aktionærerne i Amcor og Berry ejer henholdsvis ca. 63% og 37% af det kombinerede selskab
  • Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    Bryggeri- og drikkevareindustrien rykker til Nürnberg

    emballage ›BrauBeviale finder sted fra den 26. til den 28. november 2024 i Nürnberg og samler igen alle de nøglekomponenter, der er nødvendige for en vellykket produktion, emballering og markedsføring af øl og drikkevarer
  • Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    Voldsomme forskelle på affaldsgebyrer i kommunerne

    emballage ›En ny analyse fra Boligselskabernes Landsforening, der repræsenterer de almene boligforeninger, dokumenterer store forskelle i affaldsgebyrer på tværs af landets 98 kommuner
  • Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    Studerende får rekordmange priser ved årets ScanStar-konkurrence

    emballage ›En af guld, to af sølv og to af bronze. Det er den samlede medaljehøst i den fællesnordiske konkurrences særlige kategori for emballagedesign, udviklet af studerende
  • Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    Faller Packaging holder webinar om paper pouches

    emballage ›Medikamenter og medicinsk udstyr i papirposer er en af Faller Packagings seneste udviklinger. Nu præsenterer virksomheden de nye papirbaserede sekundæremballager på en række webinarer, hvor der også er mulighed for at tale med brugerne
  • Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    Billerud lancerer nyt overfladebehandlet papir til medicin

    emballage ›MediKraft SealBase er navnet på emballageproducentens nye produkt, der er et alternativ til latexbaserede produkter og designet til at imødekomme de voksende krav til industrien
  • Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    Nemco ansætter ekspert i emballage til fødevarer

    emballage ›Hanne Normann Andersen er ansat som Key Account Manager hos leverandøren af udstyr og emballageløsninger til den nordiske fødevareindustri
  • STOK Emballage overtager BEWI Food

    STOK Emballage overtager BEWI Food

    emballage ›STOK har indgået bindende aftale om at udskille BEWIs handelsaktiviteter inden for emballage for at skabe en samlet, førende nordeuropæisk virksomhed inden for emballageløsninger