Flaske og emballage i blomstrende enhed

Flaske og emballage i blomstrende enhed

Metsä Board har i samarbejde med Finlands mest vindende bokser designet emballagen til en ikke-alkoholisk, mousserende drik

Af Lisbeth Petersen

Den nye drink er produceret af Lasso Drinks, hvor Kimmo Kiovikko fortæller:

-Vi ville give forbrugerne et produkt, der visuelt overgår hverdagen. Drikken får sin smag fra rosenbladene, som træder flot frem på både flaske og emballage.

Designet er baseret på et billede af den tidligere, professionelle bokser, Eva Wahlström. Den 42 årige finsk-svensker var verdensmester i super fjervægt i seks år fra 2015 - 2020, og er dermed Finlands mest vindende, professionelle bokser gennem tiden.

Nu bruger hun i stedet hænderne til bl.a. at male, og for hvert solgt flaske med hendes motiv donerer producenten 50 cent til den finske søsterorganisation til Kræftens Bekæmpelse, Cancerfonden.

Emballagedesignteamet hos Metsä Board har været med i hele forløbet med designet af den spektakulære papemballage, som udover at beskytte flasken og danneren smuk helhed med den.

-Emballagen, som er åben på for- og bagsiden, danner en ramme rundt om flasken. Det minimerer mængden af materiale, der skal bruges til fremstillingen. Historien om produktet er trykt på både finsk og engelsk på æsken, siger Ilkka Harju, Packaging Services Director, EMEA og APAC , hos Metsä Board.

Emballagen er fremstillet af Orapac. Mikrobølgestrukturen har MetsäBoard Pro FBB Bright falsekarton på overfladen, mens bagsidens linjer og fluting er MetsäBoard Natural WKL Bright hvid kraftforing. Efter brug er kan emballagen genanvendes.

19/5 2022
  • Run på Royal fiber

    Run på Royal fiber

    emballage ›UPM og Royal Vaassen har udviklet et fiberbaseret alternativ til emballageløsninger af plast og aluminium
  • Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    Genanvendelige displays til butikker og leverandører

    emballage ›Virksomheden Tosca´s Crystal Clear genanvendelige, klar-til-brug plastikdisplays er et skalerbart alternativ til engangsløsninger af pap, til de hurtigtomsættende varer i detailbutikkerne
  • Fem stjerner til Smurfit

    Fem stjerner til Smurfit

    emballage ›Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende