Fem stjerner til Smurfit

Fem stjerner til Smurfit

Smurfit Westrock har vundet en hel håndfuld ScanStars for sine emballager ved den årlige prisuddeling i Scandinavian Packaging Association

Den nordiske emballagesammenslutning har uddelt ScanStar Awards 2025 til emballager, der udmærker sig inden for design, funktionalitet og bæredygtighed.

I år er Smurfit Westrock den virksomhed, der modtager flest priser for disse fem forskellige emballager, udviklet af de interne designteams til de specifikke produkter:

Lille Blad – En fugtbestandig transportemballage til microgreens, der sikrer friskhed og holdbarhed gennem hele forsyningskæden.

 

Stauning Whisky – En papbaseret emballageløsning, der kan rumme og beskytte to dyre flasker whisky, samtidig med at den fortæller en historie og skaber en premium unboxing-oplevelse. Emballagen åbnes som en bog og kombinerer bæredygtighed, funktionalitet og et unikt, iøjnefaldende design.

 

Orkla Snacks – En 2-i-1 kasse, der fungerer både som transportemballage og hyldedisplay til Orklas New Energy chokoladebarer. Takket være et gennemtænkt design kan kassen lukkes uden tape i top og bund, hvilket reducerer materialeforbrug, forenkler håndtering og styrker det visuelle udtryk på hylden.

 

Nestlé – Et fleksibelt display, hvor den øverste hylde kan lægges ned under transport og rejses igen i butikken. Løsningen blev udviklet for at overholde højdebegrænsninger hos en af Nestlés kunder, uden at gå på kompromis med antallet af produkter eller deres synlighed i butikken.

 

Kamstrup – Et harmonika-lignende indlæg, der kan rumme forskellige komponenter og samles på få sekunder. Konstruktionen består af få dele, hvilket sparer tid i pakkeprocessen og sikrer, at komponenterne ligger stabilt og sikkert under transport.

Per Frederiksen, CEO hos Smurfit Westrock Skandinavien, siger:

- At modtage fem ScanStar Awards er en anerkendelse af hele organisationens engagement og kreativitet. Priserne understreger vores evne til at skabe emballager, der både er funktionelle og bidrager til forbedrede resultater for kunderne, samtidig med at de reducerer belastningen af miljøet.

-lipe

2/9 2025
  • Nu også partner i farma

    Nu også partner i farma

    emballage ›Universal Robots mangeårige partner, automationsvirksomheden Technicon er udnævnt til global UR certified solution partner for den farmaceutiske industri
  • Ny strategi lanceret

    Ny strategi lanceret

    emballage ›Nemlig tager kampen op mod discountsupermarkederne ved at investere i lavere priser, bibeholde sit store sortiment og sin service og ved at styrke hele værdikæden herunder logistikken
  • Tid til Årets Ævlerov

    Tid til Årets Ævlerov

    emballage ›En fynsk tradition, som samler borgere om noget så lavpraktisk som indsamling af overskudsæbler, har siden 2016, hvor Årets Ævlerov blev lanceret, reddet 45 millioner æbler
  • Katte ville vælge monomateriale

    Katte ville vælge monomateriale

    emballage ›Mars Incorporated, som bl.a. står bag. kattemadsmærket Whiskas, har udskiftet en del af sine emballager med en mere genanvendelig pose af et enkelt materiale - foreløbigt i Storbritannien og Tyskland
  • Omkostninger rammer skævt

    Omkostninger rammer skævt

    emballage ›Smurfit Westrock opfordrer til justeringer, så materialer som bølgepap ikke pålægges langt højere omkostninger end materialer, der er mere miljøbelastende
  • Fællesstand på HI-messen

    Fællesstand på HI-messen

    emballage ›En række virksomheder inden for plastbranchen er gået sammen om en omfattende fællesstand på HI-messen, hvor fokus er på faglig sparring, nye kontakter og inspiration
  • Master of Wine

    Master of Wine

    emballage ›Qian Janice Wang, lektor og sektionsleder for "design og forbrugeradfærd" på Københavns Universitet er nu Danmarks første herboende Master of Wine
  • Pakkevolumen vokser

    Pakkevolumen vokser

    emballage ›Bring fortsætter med at tage markedsandele på det danske pakkemarked. På trods af hård konkurrence er Brings pakkevolumen i Danmark steget med 28 procent i årets første halvår.