Fødevarer og campinglogistik

Fødevarer og campinglogistik

Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser

Campingkæde First Camp står bag 14 danske campingpladser fordelt over hele landet i bl.a. Skagen, Holbæk og Bogense.   

Nu har virksomheden for første gang valgt én samlet løsning for fødevareleverancer til de danske destinationer, hvor der de fleste steder er både kiosker og spisesteder, som servicerer de mange feriegæster.

Valget er faldet på et nyt partnerskab med Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, der skal sikre en effektiv og mere strømlinet forsyning til campingpladserne ude i sommerlandet.

Sebastian Pedersen, destinationschef for First Camp Bøjden Fyn, sætter disse ord på det nye setup:

- Vi har været på udkig efter en samarbejdspartner, der kunne samle de transportopgaver, som vi tidligere havde spredt ud på forskellige fødevaregrossister.

- En stor differentierende faktor er, at Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice leverer samlet dvs. på samme lastvogn. Det betyder færre leverancer og dermed et lavere antal kørte kilometer, hvilket stemmer overens med vores ambition om at reducere klimaaftrykket.

Dagrofa Logistik står for at forsyne campingpladsernes butikker med alt fra slik til drikkevarer over mejeri samt personlige plejeprodukter.

Fra venstre ses Michael Pedersen, chauffør - Dagrofa Foodservice, Helle Kiilerich Holgaard, salgskonsulent – Dagrofa Foodservice, Sebastian Pedersen, destinationschef – First Camp Bøjden Strand, og Jesper Hansen, salgschef – Dagrofa Logistik.

Dagrofa Foodservice er ansvarlig for at holde spisestedernes køkkener forsynede med gode råvarer. Leveringerne er som nævnt samlet på den samme lastbil for at undgå unødig transport.

Sebastian Pedersen uddyber:

- Med den nye løsning sparer mine kollegaer over hele landet og jeg selv kostbar tid på alle vores danske destinationer, som vi i stedet kan bruge til skabe endnu bedre ferie- og madoplevelser for vores gæster.

- Derudover oplever vi stor entusiasme i dialogen med Dagrofa Foodservice i forhold til at forstå og udvikle vores kulinariske tilbud på vores campingpladser.

Travl højsæson har ikke givet udfordringer
Den nye leveringsløsning begyndte i foråret, og på trods af en meget travl højsæson – der stadigvæk er i gang – har der ikke været slinger i valsen.

- Vi har et meget højt pres på i sommermånederne, men vi har heldigvis oplevet høj leveringssikkerhed og samtidig en masse fleksibilitet i hverdagen. Også selv når tingene er spidset til, så partnerskabet er kommet rigtig godt fra land, fortæller Sebastian Pedersen.

Blandt de populære varer denne sommer har bl.a. været burgerbøffer, pizzaingredienser, mejeriprodukter og brød.

Hos Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice er der stor tilfredshed over i fællesskab at have indgået en landsdækkende aftale med First Camp.

Det fortæller Jesper Hansen, der er salgschef hos Dagrofa Logistik:

- Vi er meget glade for, at First Camp har valgt at kigge i vores retning. Det er ikke så udbredt med kunder, som både har behov for at få leverer varer til en butik og et professionelt køkken. I fællesskab med vores kollegaer i Dagrofa Foodservice er vi i stand til at løfte den opgave for First Camps danske campingpladser.

Afslutningsvis kommer salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice, Asger Rothenborg ind på, at virksomhedens landsdækkende logistik sikrer, at campingpladsernes spisesteder får leveret de rette råvarer direkte til døren, så det er nemmere for First Camp at skabe attraktive madoplevelser for deres mange feriegæster.

- Det er vi stolte af at bidrage til, og vi ser det som et stort skulderklap, at en så stor aktør som First Camp har inviteret os helt med ind i virksomhedens maskinrum.

First Camp har i alt over 70 forskellige campingdestinationer på tværs af Danmark, Sverige og Norge.

-hawin

18/8 2025
  • Lurpak, Lillebror og islandsk skyr på podiet

    Lurpak, Lillebror og islandsk skyr på podiet

    emballage ›Det blev to danske og et islandsk produkt, der løb med sejren i mejeridysten ved dette års International Food Contest (IFC) i MCH Messecenter Herning
  • Stik mig en StackMate

    Stik mig en StackMate

    emballage ›Ny robotpalleteringsløsning fra Techvia gør automatisering enkel og nemt tilgængelig for danske virksomheder
  • Telefonemballage vinder ScanStar

    Telefonemballage vinder ScanStar

    emballage ›Rajapack har fremstillet en 100 procent papirbaseret emballage til indpakning og forsendelse af smartphones
  • Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    Madras-indpakning hædres i Nürnberg

    emballage ›Mondis papirbaserede CompressWrap har erstattet møbelproducenten Ekornes' brug af plastik til emballering. Nu modtager løsningen German Packaging Award 2025 i kategorien Bæredygtighed
  • Billerud iværksætter stor spareplan

    Billerud iværksætter stor spareplan

    emballage ›Den svenske papir- og emballageproducent skal - som følge af et svækket, europæisk marked - skære 800 millioner svenske kroner i årsbugetterne. Det betyder bl.a. afsked med op til 650 medarbejdere
  • Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    Letvægter, der klarer høje påfyldningshastigheder

    emballage ›KHS Group lancerer ny PET-flaske til drikkevand uden brus. Flasken kombinerer kvalitetsdesign med minimalt materialeforbrug og er udviklet til kravene i travle produktionslinjer
  • Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    Dansk virksomhed slap igennem nåleøjet

    emballage ›Dana Lim har som den første samarbejdspartner været med til at gennemføre et relativt nyt uddannelsesforløb hos Henkel
  • Drikkekartoner bliver til transportkasser

    Drikkekartoner bliver til transportkasser

    emballage ›Tetrapak og Recoma, som producerer cirkulære byggeplader af genanvendte drikkekartoner og industriaffald, udvider samarbejdet med projekt, som skal erstatte traditionelle trækasser til transport