Fødevarer og campinglogistik

Fødevarer og campinglogistik

Campingkæden First Camp har valgt Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice lom leverandører af en samlet løsning af fødevarer til virksomhedens 14 danske campingpladser

Campingkæde First Camp står bag 14 danske campingpladser fordelt over hele landet i bl.a. Skagen, Holbæk og Bogense.   

Nu har virksomheden for første gang valgt én samlet løsning for fødevareleverancer til de danske destinationer, hvor der de fleste steder er både kiosker og spisesteder, som servicerer de mange feriegæster.

Valget er faldet på et nyt partnerskab med Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, der skal sikre en effektiv og mere strømlinet forsyning til campingpladserne ude i sommerlandet.

Sebastian Pedersen, destinationschef for First Camp Bøjden Fyn, sætter disse ord på det nye setup:

- Vi har været på udkig efter en samarbejdspartner, der kunne samle de transportopgaver, som vi tidligere havde spredt ud på forskellige fødevaregrossister.

- En stor differentierende faktor er, at Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice leverer samlet dvs. på samme lastvogn. Det betyder færre leverancer og dermed et lavere antal kørte kilometer, hvilket stemmer overens med vores ambition om at reducere klimaaftrykket.

Dagrofa Logistik står for at forsyne campingpladsernes butikker med alt fra slik til drikkevarer over mejeri samt personlige plejeprodukter.

Fra venstre ses Michael Pedersen, chauffør - Dagrofa Foodservice, Helle Kiilerich Holgaard, salgskonsulent – Dagrofa Foodservice, Sebastian Pedersen, destinationschef – First Camp Bøjden Strand, og Jesper Hansen, salgschef – Dagrofa Logistik.

Dagrofa Foodservice er ansvarlig for at holde spisestedernes køkkener forsynede med gode råvarer. Leveringerne er som nævnt samlet på den samme lastbil for at undgå unødig transport.

Sebastian Pedersen uddyber:

- Med den nye løsning sparer mine kollegaer over hele landet og jeg selv kostbar tid på alle vores danske destinationer, som vi i stedet kan bruge til skabe endnu bedre ferie- og madoplevelser for vores gæster.

- Derudover oplever vi stor entusiasme i dialogen med Dagrofa Foodservice i forhold til at forstå og udvikle vores kulinariske tilbud på vores campingpladser.

Travl højsæson har ikke givet udfordringer
Den nye leveringsløsning begyndte i foråret, og på trods af en meget travl højsæson – der stadigvæk er i gang – har der ikke været slinger i valsen.

- Vi har et meget højt pres på i sommermånederne, men vi har heldigvis oplevet høj leveringssikkerhed og samtidig en masse fleksibilitet i hverdagen. Også selv når tingene er spidset til, så partnerskabet er kommet rigtig godt fra land, fortæller Sebastian Pedersen.

Blandt de populære varer denne sommer har bl.a. været burgerbøffer, pizzaingredienser, mejeriprodukter og brød.

Hos Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice er der stor tilfredshed over i fællesskab at have indgået en landsdækkende aftale med First Camp.

Det fortæller Jesper Hansen, der er salgschef hos Dagrofa Logistik:

- Vi er meget glade for, at First Camp har valgt at kigge i vores retning. Det er ikke så udbredt med kunder, som både har behov for at få leverer varer til en butik og et professionelt køkken. I fællesskab med vores kollegaer i Dagrofa Foodservice er vi i stand til at løfte den opgave for First Camps danske campingpladser.

Afslutningsvis kommer salgs- og marketingdirektør i Dagrofa Foodservice, Asger Rothenborg ind på, at virksomhedens landsdækkende logistik sikrer, at campingpladsernes spisesteder får leveret de rette råvarer direkte til døren, så det er nemmere for First Camp at skabe attraktive madoplevelser for deres mange feriegæster.

- Det er vi stolte af at bidrage til, og vi ser det som et stort skulderklap, at en så stor aktør som First Camp har inviteret os helt med ind i virksomhedens maskinrum.

First Camp har i alt over 70 forskellige campingdestinationer på tværs af Danmark, Sverige og Norge.

-hawin

18/8 2025
  • Gin-kande hyldet i London

    Gin-kande hyldet i London

    emballage ›Det var ikke alene ideen, men emballagens mange anvendelsesmuligheder, der fik juryen til at uddele innovationsprisen til Hunter Luxery under den forgangne London Packaging Week
  • Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    Fiberlåg er nu fuldt konkurrencedygtige

    emballage ›Svenske Blue Ocean Closures meddeler, at den nyeste generation af skruelåg af fiber nu kan matche - eller ligefrem være bedre end - plastik i materialeomkostninger - samtidig med, at de sænker energiforbruget
  • Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    Dansk madspild trækker gennemsnittet ned

    emballage ›Danmark ligger fortsat i bunden af Europa, når det gælder madspild. Det viser de nyligt offentliggjorte tal fra Eurostat. Too Good To Go kalder tallene “et alvorligt wakeup call”
  • Lettere banankasser til barsk bølgegang

    Lettere banankasser til barsk bølgegang

    emballage ›Sammen med en bananeksportør fra Ecuador har Mondi udviklet en transportkasse af 40 procent genanvendt fiber, som vejer mindre men bevarer styrken under 33 dages containertransport
  • 'Oplysende' udpakning med Burgopak

    'Oplysende' udpakning med Burgopak

    emballage ›Med enheden 'HALO' præsenterer emballageproducenten en teknologi, der under udpakning belyser indholdet. Og kunderne opfordres til kreativt genbrug
  • Bedre greb om større volumener

    Bedre greb om større volumener

    emballage ›Smurfit Westrock har lanceret sin nye PPWR-venlige, 5 liters Bag-in-Box Powergrip til bl.a. rengøringsmidler, olier, og agrokemiske produkter
  • Pantforsøg med take-away emballage i København

    Pantforsøg med take-away emballage i København

    emballage ›I samarbejde med virksomheden New Loop vil Københavns Kommune i første omgang i indre by teste genbrugsordning af takeaway-kopper til varme drikke
  • Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    Banebrydende genbrug af medicinsk emballage

    emballage ›Producenten Coveris og en række partnere har samarbejdet om at skabe et fuldstændig lukket kredsløb for kontaktfølsomt plastik i sundhedssektoren. Det er det første af sin art