Fødevareindustrien får ny leverandør af både fryse-, køle- og varmeteknologi

Fødevareindustrien får ny leverandør af både fryse-, køle- og varmeteknologi

Fra 1. oktober er DSI Dantech en realitet. Dermed får den globale fødevareindustri en partner, som både tilbyder kryogen, plade og mekanisk teknologi til at fryse, køle og varmebehandle fødevarer

I maj 2021 opkøbte DSI Freezing solutions A/S virksomhederne Cryogenic Equipment and Services NV og Dantech Freezing Solutions A/S, som henholdsvis er henholdsvis leverandør af kryogen fryseteknologi, en markant spiller indenfor mekaniske frysere og leverandør af termisk behandling for fødevareindustrien. Netop nu tager koncernen et stort skridt i integrationen mod en fælles enhed og annoncerer en ny brand identitet inklusiv nyt navn og logo.

Resultatet er DSI Dantech. En ny virksomhed forankret i de tre tidligere familieejede organisationer med sammenlignelige værdier og ejerstrukturer.

En virksomhed med et stærkt setup i Asien, Europa og USA. Og netop dét at sikre en stærk global tilstedeværelse har været et vigtigt udgangspunkt for DSI Dantech, som har et erklæret mål om at være tæt på kunderne – både for at tilbyde god lokal service og support men også for at kunne tilbyde stærke skræddersyede løsninger.

- Vores bidrag til fødevareindustrien er at tilbyde den rette løsning for den enkelt kunde. Vi har stor erfaring med alle typer termisk behandling – fra kryogen til mekanisk og pladeteknologi. Derfor kan vi tilbyde objektiv rådgivning, så kunderne får den optimale løsning, som matcher deres produktion og behov for kvalitet, fortæller Lars Priess, CEO i DSI Dantech.

Som sådan er DSI Dantech en koncern forenet af en vision om at optimere kundernes resultater og samtidig bidrage til at beskytte miljøet.

- Fødevareindustrien er under stigende pres for at levere bæredygtige fødevarer. DSI Dantech kan hjælpe vores kunder med at opnå deres målsætninger ved at reducere energi-, vand- og kemikalieforbrug, siger Priess, før han fortsætter:

- Men vi kan gøre meget mere end at minimere vores kunders klimaaftryk. Vi kan rådgive dem og levere skræddersyede løsninger, som bevarer fødevarens kvalitet, og vi kan tilføje udstyr, der hjælper dem med at minimere madspil.

Nyt navn og ny identitet markerer ny æra

For at markere begyndelsen på en ny æra har koncernen netop præsenteret et nyt navn flankeret af en ny visuel identitet.

Navnet reflekterer de tidligere enheder og deres fokus på at levere løsninger af høj kvalitet og ikke mindst den danske tradition om at udvikle avanceret fødevareteknologi.

Den visuelle identitet differentierer DSI Dantech fra konkurrenterne og reflekterer virksomhedens tre værdier; Godt håndværk, stærke relationer og can do-attitude.

Identiteten inkluderer også et nyt logo, som både er tro mod de tre tidligere virksomheder og antyder de tre teknologier, som DSI Dantech tilbyder.

-hawin

 

6/10 2021
  • Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    Ubro SystemPac og Vangby fusionerer

    emballage ›Ubro SystemPac og Vangby, begge 100% ejet af svenske Opti Group, har besluttet at fusionere deres aktiviteter for at styrke deres position som specialister inden for end-of-line packaging med fokus på pakkemaskiner, emballage og service
  • Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    Toilet- og køkkenruller får en ansigtsløftning

    emballage ›Returpap der forener design, cirkulær produktion og komfort bliver nok sjældent forbundet med toilet- og køkkenruller. Men nu lancerer Fritz Schur Consum sit Svanepapir, som er en iøjnefaldende produktnyhed til løsninger for netop disse produkter
  •  Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    Papirbaseret pallet wrap giver glasproducent store miljøfordele

    emballage ›Smurfit Westrocks genanvendelige alternativ til traditionel strækfilm er en banebrydende løsning til virksomheder indenfor for glasproduktion og fyldning, siger en af Storbritanniens største glasproducenter, Encirc
  • Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    Emballageløsninger og intralogistik er klar til LogiMAT

    emballage ›LogiMAT 2025 indtager igen alle 10 udstillingshaller og fylder over 120.000 kvadratmeter i Messe Stuttgarts kongrescenter. Globale aktører, smv'er og nystartede virksomheder udstiller deres nyeste produkter, innovationer og løsninger til nutidens og fremtidens logistikudfordringer
  • Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    Dysten om årets mest vildledende fødevareprodukt er i gang

    emballage ›Traditionen tro kårer den svenske forbrugerorganisation 'Äkta vara' en fødevare, som får den tvivlsomme ære af at kunne kalde sig Årets Madbluf
  • RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    RUC-studerende har udviklet låg, der kan stoppe drugging-forbrydelser

    emballage ›Marcus Nørmann Christensen har på baggrund af sin egen, skræmmende oplevelse etableret virksomheden, Komfid og designet et låg, der placeres i drinksglas på barer mv. for at forhindre andre i at tilsætte piller eller pulver
  • Schuberts fuldendte visioner

    Schuberts fuldendte visioner

    emballage ›Gerhard Schuberts teknologiske innovationer inden for billedbehandling har haft stor betydning for emballageindustrien. Fire årtier efter de første løsninger blev lanceret, fortsætter Schubert med at udvide den omfattende vision-portefølje. I fremtiden vil 2D- og 3D-scannere få følgeskab af en endnu mere kompakt løsning, der kombinerer begge teknologier
  • Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    Genanvendeligt blisterkoncept høster priser på stribe

    emballage ›Virksomheden Südpack Medica har modtaget sin fjerde pris for den polypropylen (PP)-baserede blisteremballage, PharmaGuard der i denne uge bliver præsenteret for kunder på messen Pharmapack i Paris