Fødevareindustrien får ny leverandør af både fryse-, køle- og varmeteknologi

Fødevareindustrien får ny leverandør af både fryse-, køle- og varmeteknologi

Fra 1. oktober er DSI Dantech en realitet. Dermed får den globale fødevareindustri en partner, som både tilbyder kryogen, plade og mekanisk teknologi til at fryse, køle og varmebehandle fødevarer

I maj 2021 opkøbte DSI Freezing solutions A/S virksomhederne Cryogenic Equipment and Services NV og Dantech Freezing Solutions A/S, som henholdsvis er henholdsvis leverandør af kryogen fryseteknologi, en markant spiller indenfor mekaniske frysere og leverandør af termisk behandling for fødevareindustrien. Netop nu tager koncernen et stort skridt i integrationen mod en fælles enhed og annoncerer en ny brand identitet inklusiv nyt navn og logo.

Resultatet er DSI Dantech. En ny virksomhed forankret i de tre tidligere familieejede organisationer med sammenlignelige værdier og ejerstrukturer.

En virksomhed med et stærkt setup i Asien, Europa og USA. Og netop dét at sikre en stærk global tilstedeværelse har været et vigtigt udgangspunkt for DSI Dantech, som har et erklæret mål om at være tæt på kunderne – både for at tilbyde god lokal service og support men også for at kunne tilbyde stærke skræddersyede løsninger.

- Vores bidrag til fødevareindustrien er at tilbyde den rette løsning for den enkelt kunde. Vi har stor erfaring med alle typer termisk behandling – fra kryogen til mekanisk og pladeteknologi. Derfor kan vi tilbyde objektiv rådgivning, så kunderne får den optimale løsning, som matcher deres produktion og behov for kvalitet, fortæller Lars Priess, CEO i DSI Dantech.

Som sådan er DSI Dantech en koncern forenet af en vision om at optimere kundernes resultater og samtidig bidrage til at beskytte miljøet.

- Fødevareindustrien er under stigende pres for at levere bæredygtige fødevarer. DSI Dantech kan hjælpe vores kunder med at opnå deres målsætninger ved at reducere energi-, vand- og kemikalieforbrug, siger Priess, før han fortsætter:

- Men vi kan gøre meget mere end at minimere vores kunders klimaaftryk. Vi kan rådgive dem og levere skræddersyede løsninger, som bevarer fødevarens kvalitet, og vi kan tilføje udstyr, der hjælper dem med at minimere madspil.

Nyt navn og ny identitet markerer ny æra

For at markere begyndelsen på en ny æra har koncernen netop præsenteret et nyt navn flankeret af en ny visuel identitet.

Navnet reflekterer de tidligere enheder og deres fokus på at levere løsninger af høj kvalitet og ikke mindst den danske tradition om at udvikle avanceret fødevareteknologi.

Den visuelle identitet differentierer DSI Dantech fra konkurrenterne og reflekterer virksomhedens tre værdier; Godt håndværk, stærke relationer og can do-attitude.

Identiteten inkluderer også et nyt logo, som både er tro mod de tre tidligere virksomheder og antyder de tre teknologier, som DSI Dantech tilbyder.

-hawin

 

6/10 2021
  • Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    Arla investerer 300 millioner kroner i Videbæk

    emballage ›En ombygning af et tørretårn skal være med til at øge kapaciteten og reducere klimabelastningen for Arlas Arinco-mejeri i Videbæk
  • Løft til den cirkulære omstilling

    Løft til den cirkulære omstilling

    emballage ›Med op mod 49,5 mio. kr. til Closing Loops 2.0 fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse får virksomheder i fødevare- og bioressourceklyngen et markant løft i arbejdet med at skalere den cirkulære omstilling.
  • Skruer låget af – og plastforbruget ned

    Skruer låget af – og plastforbruget ned

    emballage ›Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle af plast. Det giver en årlig reduktion på 15 ton plast
  • Dao lancerer nye brevløsninger

    Dao lancerer nye brevløsninger

    emballage ›Fra januar 2026 er der ikke så mange andre end dao, der leverer breve. Nu lancerer distributøren en ny app og købsportal med nye løsninger og en online guide, der gør det endnu lettere at sende brevene
  • Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    Sealed Air skal sælges for 10,3 mia. dollar

    emballage ›Den amerikanske emballagevirksomhed der især er kendt for at have opfundet bobleplast har indgået aftale om at blive opkøbt af investeringsselskabet CD&R
  • Bringer flere medarbejdere i spil

    Bringer flere medarbejdere i spil

    emballage ›Øgede pakkemængder og en stejlt stigende vækstkurve var resultatet af sidste års julehandel for Bring Denmark. Derfor fordobler pakkeleverandøren medarbejderstaben under årets julehandel
  • Nyt barrierepapir til store forsendelser

    Nyt barrierepapir til store forsendelser

    emballage ›Ecotec udvidet porteføljen med et både genanvendeligt og biologisk nedbrydeligt beskyttelsesprodukt, der bl.a. kan bruges til træ- og papkasser
  • Store transportbesparelser med plastpaller

    Store transportbesparelser med plastpaller

    emballage ›Ved at skifte de traditionelle europaller af træ ud med lettere plastpaller kan Danmarks transporterhverv forvente årlige besparelser for over 40 millioner kroner, viser nye beregninger, som Smart Retur har gransket nøje